Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Rozhovor - Tomáš Hurt

28.07.2010 | Autor: Petr Šulčík
Rozhovor - Tomáš Hurt
Dnes Vám přinášíme rozhovor s Tomášem Hurtem, tedy jezdcem, kterého můžeme vídat na tratích rallycrossu od roku 2006...

Dnes Vám přinášíme rozhovor s Tomášem Hurtem, tedy jezdcem, kterého můžeme vídat na tratích rallycrossu od roku 2006. V současné době pilot divize 4 a dvojnásobný mistr České republiky a úřadující mistr zóny střední Evropy. Svůj první mistrovský titul získal Tomáš před čtyřmi lety, hned při svém debutu, tehdy v divizi H1. Od té doby se vždy pral o přední pozice v každém závodě, za což bral ještě jeden mistrovský titul, tentokrát v divizi 5 za rok 2008. V loňském roce byl nejúspěšnější v zónovém mistrovství.

Tento usměvavý závodník z Prahy se v polovině sezony pohybuje na průběžném třetím místě, což pro jeho klasické postavení v tabulce výsledků není úplně standardní.

MMČR 2010 - Sedlčany

RC: Tome, na začátek bych dal jednu odlehčující otázku. Jak ses vlastně dostal k rallycrossu?  Vzpomínám si, že jsem tě ze začátku vídal spíše na autocrossu. Vzhledem k tvému účinkování ti tedy rallycross sedí více?

Tom: Ahoj, Tome.  K Tvé odlehčující otázce bych uvedl, že jsem začal s autocrossem a současně jsem jezdil i rallycross. Kde jsem rallycross i autocross jezdil s vozem Peugeot 206 a nynější vozidlo Citroën C2 je výhradně rallycrossové. Obávám se, že autocrossové drncáky a skoky by C2jka nezvládla. Co se týče autocrossu, došlo k nesmyslnému spojení divizí dvoukolek a čtyřkolek, kde naše stávající dvoukolka má malou šanci se čtyřkolkami závodit. To je to samé jako kdybych chtěl závodit třeba s Aloisem nebo s Otakarem Výborným či Markem Zemanem.

MMČR - Máriapócs (HU)

RC: V roce 2009 jsi zaměnil svůj stroj Peugeot 206 za Citroën C2. Dalo by se říci, že s Peugeotem jsme tě viděli skoro v každém závodě na „bedně“. V letošním roce se ti ze začátku moc nedařilo. Co se přihodilo?

Tom: Tím, že jsme ke konci sezony 2009 nasadili nové a nevyzkoušené auto Citroën C2, nám vznikly obrovské problémy.  K začátku této sezony, mohu jen smutně konstatovat, že při prvním závodě v Sosnové jsem mi povedlo špatným odřazením přetočit motor a kompletně zrušit převodovku.  Takže Sosnová: motor i převodovka †.  To samé se odehrálo v Maďarsku, kde nám v průběhu rozjížděk odešla převodovka a ve finále C z prvního místa, nám zahořel motor. To znamená motor a převodovka †.

 

RC: Pokud se podíváme do výsledkových listin, tak soupeři přicházejí, odcházejí, ale ty stále zůstáváš věrný své divizi. Na kterého ze svých soupeřů vzpomínáš nejraději?

Tom: Nedá se říci nejraději. Rád vzpomínám na všechny, kteří závodili pro radost a vcelku férově. Jsou tací, kteří například v roce 2009 vyměnili rallycross za autošťouch a tvrdí, že je to kontaktní sport.  Ale i přesto s takovýmito přemotivovanými soupeři se dá závodit.

MMČR 2010 - Slomczyn

RC: Momentálně je pro tebe asi největším soupeřem Roman Častoral. Závodíš proti exmistru Evropy a mnohonásobnému mistru České republiky divize 2. Myslíš, že existuje recept, jak Romana porazit? Však se ti to už jednou letos podařilo v polském Slomczynu.

Tom: Určitě, Roman je dobrý řidič a má vždy díky šikovnému otci a obětavému teamu perfektně připravené auto. Jen ho občas přibrzdí například „špatná volba pneumatik“.

Myslím si, že existuje, ale prozradit by nám ho měl Tom Kotek, kterému se to v Evropě povedlo.

 

RC: Máme před sebou zónový závod v Sedlčanské kotlině, kde samozřejmě nebudeš chybět. Řekni mi, podařilo se ti všechny neduhy vozu již odstranit? Určitě si totiž budeš chtít odvézt zlatý věnec.

Tom: Řeknu Ti to takhle: Díky protrápenému začátku sezony a repasování 2 motorů, které dodnes nefungují a repasy 3 převodovek se nám na posledním závodě v Sedlčanech navíc objevila závada v elektronice našeho vozu, kterou nejsme schopni odhalit, čímž pádem ani odstranit. I když celý team se celý víkend lopotil a dřel, aby auto fungovalo na 100%. Ale jak jsi sám mohl vidět a slyšet, výsledek byl nulový. Proto nejlepší recept pro mě byl, vyrazit na 14denní dovolenou, ze které jsem se v těchto dnech vrátil. A celý koloběh oprav a hledání začne nanovo.

MMČR - Sosnová

RC: Jistě sis všiml, že v Sedlčanské kotlině budou startovat i jezdci z rally. Krom již standardního Pavla Valouška přijali nabídku startovat v Cupových Fiestách další zvučná jména - Šlehofer, Triner, Brynda, Černý, Tarabus a Trojan. Tipnul by sis, kdo z šestice statečných bude brát zlato?

Tom: Nevím, o jakých Fiestách mluvíš, asi myslíš Fabie?

 

RC: Mluvím o cupových Fiestách z týmu ARTFordSPORT, které budou mít v Sedlčanech rallycrossovou premiéru. Jedná se o předokolky, budou závodit v D1A.

Tom:  V akci jsem cupové Fiesty nikdy neviděl. A tudíž nedokážu odhadnout, kdo z výše zmíněných bude nejúspěšnější a nejrychlejší. Věřím, že podle zvučných jmen to bude velký zážitek nejen pro samotné jezdce, ale hlavně i pro diváky.  

 

Tome, díky za tvůj čas a budeme se těšit na souboje do Sedlčan!