Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

ZSE 2021 - Česko (CZ) - základní informace

30.05.2021 | Autor: Tisková zpráva
ZSE 2021 - Česko (CZ) - základní informace
Zvláštní ustanovení a přihláška na čtvrtý závod mistrovství Zóny střední Evropy 2021, který se pojede v termínu 26. a 27. června společně s ostatními šampionáty v Sosnové.

ZSE 2021 - Sosnová - Česko - zvláštní ustanovení (CZ)

ZSE 2021 - Sosnová - Česko - zvláštní ustanovení (ENG)

Rallycross Cup 2021 - Sosnová - zvláštní ustanovení

Přihlášky k závodu - uzávěrka 13.6. 2021!!!

Přihláška - CZ – excel

Přihláška - CZ – pdf

Přihláška - ENG – excel

Přihláška - ENG – pdf

Aktualizovaný seznam přihlášených jezdců

Závod je vyhlášen jako mistrovství Zóny střední Evropy. Jeho součástí jsou též národní šampionáty Česka, Slovenska, Polska a Rakouska. Součástí je též Česká trofej historických automobilů, pohár Mascom Cup v kartcrossu a dále pak dva značkové polské poháry RWD CUP pro vozy BMW a SC CUP pro vozy Fiat. Stejně jak v předchozích dvou ročnících je součástí i pohár RX Rallycross Cup.

V rámci předběžného přihlašování je do závodu přihlášeno již přes 130 jezdců. V zónovém a v národních šampionátech se pojedou tradiční divize Super Touring Cars (STC) do 1600 ccm, do 2000 ccm a nad 2000 ccm, dále pak divize Super 1600 a královská divize Super Cars. Divize National 1600 je součástí českého i rakouského mistrovství, ale rakouské jí nemá pro závod v Sosnové vyhlášenu. V České trofeji jsou divize tři. Do 1600 ccm, nad 1600 ccm a divize 4 x 4. V polském mistrovství ve zmíněném značkovém poháru RWD CUP nastupuje celá plejáda vozů BMW a v SC CUPu jde především o Fiaty typu Siecento a Cinquecento. V RX Rallycross CUPu je též značkový pohár Škoda CUP a dále pak divize N s minimálními úpravami v objemových kubaturách do 1400 ccm, do 1600, ccm a nad 1600 ccm. ESkové divize pro vozy s většími úpravami jsou ve stejných objemových kubaturách jako ty eNkové a navíc mají ještě divizi pro vozy 4 x 4.

V nejbližší době uvedeme informace k chystanému livestreamu. Jejich vydání jsme museli kvůli organizačním komplikacím pozdržet. Jak to tak vypadá, bude to asi jediná možnost jak závod v Sosnové dostat k fanouškům této krásné motoristické disciplíny.

Informace ke startovnému

Vzhledem k omezujícím skutečnostem související nejen s aktuální situací, ale i s tím, že nebude možné využívat na Autodromu v Sosnové kryté tribuny, včetně sprch a toalet umístěných v jejich útrobách, jsme letos museli přistoupit k nastavení vyššího startovného. Musíme tak zajistit vyšší počet mobilních toalet a ostatní sociální zařízení, což nám navyšuje náklady v desítkách tisíc. Tím, že nemůžeme počítat s cca 700 místy, které se na krytých tribunách nacházejí, a je předpokladem, že budou i početní omezení na zbylá místa na nekrytých tribunách, nemůžeme moc počítat s příjmy ze vstupného, které by nám pomohly pokrýt nemalou část nákladů.

Bohužel se nám letos ještě nepodařilo zajistit rozpočet z jiných zdrojů, tak jako v minulých letech, abychom dokázali rozpočet pokrýt i v případě menšího počtu jezdců a diváků, či závodu úplně bez divácké kulisy. Za normálního stavu by to pro nás bylo riziko podnikání, ale v tomto omezujícím nemůžeme jít do rizika převzetí odpovědnosti za veškeré náklady související se závodem.

Na pokrytí nákladů závodu konaného od pátku do neděle by bylo potřeba více jak 175 jezdců při plném republikovém startovném. Tím, že není jednotné startovné, musí být rozpočet zajištěn vždy i z jiných zdrojů, protože není možné pokrýt náklady a to i v případě když na závod zavítá několik stovek, či tisíc diváků.

Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem budeme vyžadovat platbu za startovné předem. Na místě se pak bude vybírat poplatek za pojištění dle sazeb uvedených v řádech pro jednotlivá mistrovství a poháry a dále pak poplatek za služby, který je 500,- Kč. Je možné, že bude i nižší, ale to bude záležet na počtu přihlášených a případné další podpoře závodu. Po první uzávěrce přihlášek a přijetí vkladů od všech jezdců a týmů se rozhodne, jakou formou se pojede. Závod je dle ZU plánován na čtyři kvalifikační rozjížďky, které jsme schopni do určitého počtu časově stihnout.

Předpokladem je, že se pohár Rallycross Cup odjede celý v sobotu. Bude opět záležet na počtu přihlášených. V případě většího počtu, je plánováno, že by eSkové divize od 1600 ccm výše, jely souběžný program s MČR jako loni, aby to nenarušovalo republikový harmonogram a stihl se odjet celý jeho naplánovaný sobotní program. Neřeší to úplně náš finanční problém, ale je tady možnost na zlevnění startovného. Dle informace od promotéra, která by měla být posvěcena i komisí jezdců, je to verze závodu s dvěma rozjížďkami.

Za nás se zkrácená varianta Rallycross Cupu  nabízí v případě velkého počtu přihlášených jezdců, ale prioritou je odjetí jejich plánovaného programu. Samozřejmě příjmy plynoucí z Rallycross Cupu, jsou velmi důležité. Kdyby se nejel, asi by se dala najít cesta, jak závod uspořádat i bez něj, ale za nás je pro český rallycross spojení s Rallycross Cupem to nejlepší možné. 150 a více jezdců dlouhá léta a snad vůbec na českých rallycrossových tratích nebylo. Je to určitě daleko více divácky zajímavější a pořadatelsky taktéž. Určitě to má taktéž své pro a proti, ale v současné době to jinak nejde. Za náš sosnovský závod budeme vždy rádi za spojení.