Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Úvodní podnik MMČR ve znamení padlých motorů

26.04.2010 | Autor: Petr Šulčík
Úvodní podnik MMČR ve znamení padlých motorů
Tento víkend se v Sosnové u České Lípy uskutečnil první podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v rallycrossu. Na startu se sešlo na několik desítek závodníků ve čtyřech divizích.

     Tento víkend se v Sosnové u České Lípy uskutečnil první podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v rallycrossu. Na startu se sešlo na několik desítek závodníků ve čtyřech divizích. Spíše bychom tedy měli říci ve třech, jelikož v divizi 2 se sešli pouze tři jezdci, tudíž došlo ke sloučení s divizí 4.

     Všichni, kdož navštívili sosnovský areál, možná odjížděli s pocitem, že jezdci, napříč divizemi, hráli velice drahou hru a to, kdo nejdříve pošle srdce svého vozu do závodnického nebe. O padlé motory a nejrůznější problémy s technikou totiž nebylo nouze. Mezi zúčastněné patřil Pavel Vimmer, Tomáš Kotek, Honza Talaš, Ondřej Havlík, Tomáš Hurt, Pepa Pátl nebo Aleš Mrkáček. Asi největším smolařem, z výše jmenovaných jezdců, byl navrátivec Tomáš Kotek, jedoucí s Fabií Josefa Ira, který objel v prvním volném tréninku pouze něco málo přes půl kola a pro závadu motoru skončil.

Divize 1

     Velkou hvězdou víkendového klání byl jistojistě norský pilot Guttorm Lindefjell, který zde poprvé představil svoji novou zbraň, Škodu Fabia Mk2 T16 4x4 z dílny českých „modrých inženýrů“. Lindefjell přijel do Sosnové hlavně nastavit svůj vůz před prvním závodem Mistrovství Evropy v portugalském Montalegre, což se mu, dle jeho slov, podařilo celkem uspokojivě. Největším soupeřem mu byl Marek Zeman, který si se svým Fordem Fiesta z týmu Pavla Koutného dojel pro vítězství právě před Guttormem. Což mnohé jistě přivádělo k myšlence, že u Koutných se již našel recept na startovací systém vozu, jelikož Markovy starty byly opravdu „raketové“. Na třetí závodní pozici dokončil Ota Výborný. Jeho Mitshubishi Lancer doznalo v zimní přestávce „nakoňovací“ kůru a bylo to opravdu znát. Ota celý víkend patřil ke špičce divize 1.

     Krom nepříjemných poruch na motorech, se v této divizi dostalo i na „formátování“ karoserií. Prvním nešťastníkem byl Aleš Mrkáček. Ve své první sobotní jízdě, vyjel mimo stopu, auto se stalo neovladatelným a narazilo zadní částí do svodidel. Mechanici celou noc opravovali, ale hned ve druhé rozjížďce, v nedělním popoledni, bylo Alešovo snažení zastaveno poruchou na chladicím systému.


 

Divize 1A

     Velice oblíbená divize posledních let nezklamala ani letos. Sešlo se početné startovní pole a snad krom Ondřeje Smetany a Václava Veverky staršího nechyběl žádný jezdec. Opravdu velká smůla potkala hned v úvodu pilota Pavla Vimmera, jeho motor řekl dost již v prvním tréninku - selhal rozvodový řemen. Otočenou tvář ukázal sosnovský okruh i Zdenku Čermákovi, který doplatil na místní Joker Lap ve třetím kole finálové jízdy, kde startoval s Kalným, Bílkem, Kalnou, Veverkou ml. a Šustou. Zdeněk v prachovém oparu neodhadl vzdálenost všudypřítomných mantinelů a předním kolem do jednoho z nich narazil. Následkem bylo uražené kolo a konec nadějí na vítězství, které měl v tu chvíli opravdu na dosah. Pro „zlatý věnec“ si tak, po taktické bitvě, dojel Jaroslav Kalný, před Petrem Bílkem, který mu byl velice statným soupeřem. Jarda však dokonale využil „Joker Lapu“.  Do rodinného klanu Kalných navíc přispěla i Michaela, když obsadila krásné třetí místo. Čtvrtá pozice v celkovém pořadí patří Vaškovi Veverkovi mladšímu, který se statečně, po celou dobu, držel za Michaelou Kalnou. Pátý skončil Stanislav Šusta s vozem Škoda Fabia.


 

Divize 4

     Nejpočetnější a nejrůznorodější startovní pole. V Sosnové jsme se dočkali dokonce finále D, což není v českých vodách zcela obvyklé. Nejlépe se celým víkendem probojoval Roman Častoral, který zde startoval s dvoulitrovým enkem. Roman si dojel pro vítězství, před Jakubem Bittmanem. Třetí skončil Josef Strobl. Velkým smolařem se stal ve finále A Jirka Kazil, kterému se porouchalo rameno jeho Golfa. Avšak tím největším smolařem, se stal Marek Cihlář. S jistotou můžeme říci, že sám sebe, jako mechanika při opravě spojky a uraženého čepu, zaměstnal skoro jako Eduard Leganov „modré inženýry“ při Mistrovství Evropy. Bohužel nedojetá druhá a třetí rozjížďka způsobila konec víkendových nadějí a bezbodový návrat domů.

     Jeden z největších favoritů, Tomáš Hurt, prokázal, že i na poli zasílání techniky do závodnického nebe je odborník. Při jedné události se mu povedlo zaslat na věčnost jak jeho motor, tak i převodovou skříň. Budeme tedy Tomášovi držet palce, aby do maďarského Mariápocze dal vše včas dopořádku.


 

     Pokud shrneme závod z hlediska pohledu závodnického fanouška, bylo se opravdu na co dívat, i když velká úmrtnost závodních strojů byla opravdu nemilá. I počasí nám tentokráte udělalo opravdu radost. Doufejme tedy, že z řad závodníků hlavně naši „Evropané“ dosytosti nasáli dostatek závodní atmosféry, vychytají poslední mouchy a budou plně připraveni k dalšímu závodu, který nás čeká již příští víkend v portugalském Montalegre. Náš mediální tým samozřejmě odjíždí také! Buďte tedy s námi a sledujte LIVE přímý přenos, který pro Vás opět, v zcela novém kabátě, připravujeme…