Dá se říct, že Slovakiaring je už tradiční sezonní tečkou. Na trati nedošlo k žádným změnám, s přípravou si organizátoři starosti nedělali. V pátek ji "vytyčili" jezdci Rallycross Cupu, víkend patřil zónovému a republikovému klání. Chvíli se jezdilo na blátě, chvíli v totálním prachu, díry nedíry. V neděli se situace mírně vylepšila. Nakonec se ovšem závod dojel. Jestli má být tato trať ovšem dále součástí zónového a národních šampionátů, chtělo by to s ní něco udělat. Tento názor bude sdílet asi většina závodníků.
![]()
V divizi SuperCars se na start postavilo deset jezdců, ve finálové jízdě zvítězil István Antal před Alešem Fučíkem a Zbigniewem Staniszewskim (mistr ZSE a ČR 2025). V domácím prostředí se výsledkově nedařilo týmu Beckert. Ve finále už to ale vzhledem k zapadajícímu slunci a prachu moc o závodění nebylo. To samé se dá říct o divizi Super1600, kde po souboji s pozdějším vítězem Samuelem Kovácsem, odstoupil Jan Ratajský (mistr ČR 2025). Druhý skončil jeho krajan Kacor Levente (mistr ZSE 2025) a třetí Petr Třešňák. V STC -1600 vyhrál všechny rozjížďky Jiří Čermák, ale semifinále pro něj skončilo katastrofou. Po kolizi s maďarským soupeřem šel několikrát přes střechu. Z nehody vyvázl bez zranění a nechyběl ani vtipný komentář. Náplastí byl zisk jak zónového tak republikového titulu. Závod v této divizi vyhrál Tamás Végh před Róbertem Artnerem a Ernö Kapornakim. Finále měl dobře rozjeté David Hasman, ale nakonec z toho bylo čtvrté místo. V STC -2000 závodili pouze tři jezdci a vyhrál Jakub Michal před Petrem Wurmem. Vladimír Marko ve finále nestartoval kvůli poruše motoru. V divizi STC +2000 zvítězil Tomáš Michal (mistr ČR 2025), druhý byl Oliwier Dobrowolski (mistr ZSE 2025) a třetí Ondřej Šenk. Vítězství v National1600 se dočkal Radek Pinkas, titul získal Petr Bílek. Mezi historiky byli nejrychlejší Pavel Steiner a Jan Marek, kterým patří i celkové letošní prvenství.
Ohlasy jezdců:
SuperCars
Aleš Fučík: "Pořadatel by se měl určitě zamyslet nad úpravou šotolinové části okruhu. Po první vyhrané kvalifikaci jsem si závod zkomplikoval chybou ve druhé jízdě. Rozhodl neúplně vydařený start ve finále. Auto jinak fungovalo po celý víkend skvěle. V závěru sezony bych ještě rád startoval na Setkání mistrů."
![]()
Beckert Technology: "Víkend na Slovakiaringu nezačal vůbec dobře. Už po prvních sobotních jízdách bylo jasné, že nás i letos čeká opět ne příliš dobře připravená trať a že budeme muset bojovat nejdříve s prachem a potom s velmi mokrou a neupravenou tratí. Neosvědčil se nám test nového typu materiálu v převodovce. Samozřejmě je třeba podotknout, že tento projekt slouží především ke zdokonalování převodovek a k posunutí jejich kvality na vyšší úroveň. Takový vývoj se nedá provádět na zákaznických autech – pro ně musí být produkt už dokonale připravený a otestovaný. V semifinále se pak odehrála jedna katastrofa za druhou. Milanovi upadlo kolo z druhého místa. Norbertovi se stalo totéž ze třetího místa. Bruno po startu držel ve svém semifinále třetí pozici, ale s nefunkčními stěrači nic neviděl, a musel zvolit bezpečné tempo, aby alespoň dojel do cíle. Testovací sezonu máme za sebou a podařilo se nám získat tituly mistra Slovenska a vicemistra Polska, Slovenska a Česka. Děkujeme všem fanouškům za podporu, našim zákazníkům a všem, kteří náš tým posouvají dál."
Super1600
Petr Třešňák: "Závod hodnotím asi všelijak. Na závod jsem se těšil. Je to závěr sezóny. Chtěli jsme si užít dobrou náladu. Užit si atmosféru depa a vše okolo. Den před závodem jsem ulehl s horečkami a to plán užít si víkend trochu komplikovalo. Jelikož vše bylo připravené, tak jsme jeli s tím, že snad bude lépe. Úplně nebylo. Každopádně jako každý rok si zaslouží komentář i trať. Buď není vidět na metr nebo je z šotoliny rybník. Hezká trať, skvělé zázemí, ale pár metrů šotoliny z toho udělá peklo. Sečteno podtrženo, tyto podmínky a moje půlroční absence za volantem vyvodily důsledky, že jsem tam auto několikrát zahodil mimo trať, musel couvat zpět a podobné šílenosti. Snad bude příští sezona pro nás aktivnější a i to štěstí se k nám nakloní."

Jan Ratajský: "Závod na Slovensku mě osobně velice zklamal, hlavně z důvodu malého počtu jízd (pouze jeden trénink a jen tři kvalifikace) a hlavně hrozivě připravené trati a její údržby během celého závodního víkendu. Co se týče samotného závodu, z mojí strany nebyl úplně ideální. Měli jsme drobný technický problém v první kvalifikaci, který jsme odstranili a mohli v klidu závodit až do finále. Rychlost na šotolinové části jsem měl velkou a na asfaltu jsem si trošku hrál s nastavením vozu. Na finále se nám vše podařilo dobře připravit. Bohužel ve druhém kole finálové jízdy došlo ke kontaktu mezi mnou a Samuelem Kovácsem, který pro mě znamenal poškození zavěšení pravého předního kola, a tím pro mě finále skončilo. Po finále jsem se byl Samuelovi omluvit za zbytečný kontakt, který přišel z mé strany. Naštěstí pro něj neznamenal žádný problém a mohl pokračovat v jízdě za vítězstvím. Možná jsem do zatáčky přijel zbytečně rychle, možná za to mohla částečně špatná trať a nepřiměřené kropení. Ale každopádně jsem nezvládl předjížděcí manévr a zaplatil jsem za něj. Děkuji všem, kteří mě podporují na závodech a pomalu už se začneme připravovat na další rok."
SuperTouringCars -2000
Jakub Michal: "Podařilo se a poslední závod jsme také vyhráli. Ačkoliv jsem musel v Q1 využít služby místní odtahovky, tak se nejednalo o žádný vážný technický problém. Někde jsem chytil zřejmě díru a ohnul disk, což vedlo k defektu. Do teď netuším, jak a kde se to mohlo stát, ale naštěstí to byl jediný technický problém celého víkendu. Možná k tomu přispěla i slabší konkurence, jelikož jsme byli pouze tři. Proto mi stačilo si pohlídat první kola, a pak jsem již mohl techniku spíš šetřit. Navíc po odstoupení Vladimíra Marka bylo finále opravdu jen o tom dojet. Trochu mě na jednu stranu mrzí neúčast silnější konkurence, protože na Slovensku vím, že umím zajíždět slušné časy a mohlo jít o hezké souboje. Na druhou stranu jsem se díky tomu vyhnul obrovskému přívalu prachu z absolutně katastrofálně připravené šotoliny. A snaha organizátorů nahrnout prach zpět do děr a celé to zaválcovat samozřejmě také nemohla fungovat. Snad se podaří něco změnit a příští rok si zde budeme moci zazávodit tak, jako na ostatních tratích ZSE."
![]()
SuperTouringCars +2000
Tomáš Michal: "O trati a prostojích toho bylo už napsáno všude dost, takže to nemá smysl dále komentovat. Nicméně pro všechny byly podmínky stejné. Každopádně mně závody na Slovensku přinesly maximální radost. I když jsem se v průběhu sezóny vůbec nesoustředil na pořadí MČR, před závody jsem zjistil, že na Slovensko budu přijíždět na virtuálně děleném prvním místě – a to byl samozřejmě svazující prvek, zvlášť s vědomím, že v minulém roce jsem na Slovakiaringu o titul přišel. A víkend nezačal vůbec dobře, v pátek při dokončování příprav se pokazilo, co mohlo a nakonec jsem pod autem ležel ještě v nočních hodinách. Do toho informace o extrémně rozbité trati a silná konkurence. Zkrátka „ideální“ vstup do závodního víkendu. Sobota byla ale už podstatně lepší. Na uskákané trati se mi podařilo vyhrát obě rozjížďky a držel jsem pohodový náskok, díky kterému jsem si mohl v neděli dovolit zvolit ve třetí rozjížďce takové tempo, abych auto udržel v co nejlepší kondici na finále. Technika totiž dostávala neskutečně zabrat. Po drobných opravách přišlo finále, které si budu dlouho pamatovat. Skvělý start, několik kol se soupeřem na zadním nárazníku, nejrychlejší kolo víkendu přesně když bylo potřeba a také to snad nejpomalejší poslední kolo na jistotu, aby se opravdu nic nestalo a mohl jsem protnout cílovou čáru na prvním místě. To pro mě totiž neznamenalo jen vítězství v závodě, ale především také zisk titulu Mistra ČR v kategorii STC+2000. Jsem nesmírně rád, že technika vydržela a má rychlost a dobré výsledky posledních závodů se mohly přetavit v celkové vítězství. Kromě času na trati jsem si navíc celý víkend užil také z pohledu skvělé atmosféry v týmu a podpory celé rodiny. Takže Olčo, Olivko, táto, Kubo, Terko, Zdendo, mami, Mirku: Děkuji! Tohle vítězství je pro vás. Jsem opravdu vděčný, že jsem díky vám tento víkend mohl závodit a tu radost mohl sdílet právě s vámi."
Šenk Motorsport: "Na posledním závodě sezóny jsme trochu doufali v zázrak, ale ten se bohužel nestal. Šance na zisk titulů jsme měli spíše teoretické, ale přesto jsme na Slovakiaringu zkoušeli výrazně tlačit. V rozjížďkách se kluci drželi na předních příčkách a do finále startoval Matěj z první, a Ondra z druhé řady. Matějovi se podařilo dobře odstartovat a celou dobu jezdil v závěsu za Tomášem Michalem. Za nimi se těsně držel Ondra. Když už to při výjezdu z jokeru vypadalo, že se Matěj dostane na první příčku, ustřihly se mu štefty na zadním kole a tím pro něj boj o pódium skončil. Nutno podotknout, že šotolinová část trati byla značně rozbitá a připomínala spíše tankodrom, než závodní dráhu. Čest týmu Šenk Motorsport tak už obhajoval pouze Ondra a do poslední zatáčky se držel na druhém místě. To mu ale těsně před cílem sebral zónový mistr, Polák Dobrowolski, po tom co se Ondra neudržel ve stopě. Nakonec tedy bral Ondra body za třetí místo a Matěj za šesté. To nám samozřejmě nestačilo ani na jeden titul a v sezóně 2025 nám nezbývá nic jiného, než gratulovat k vítězství úspěšnějším soupeřům. V silné konkurenci třídy STC+2000 přesto hodnotíme druhé a třetí místo v českém mistrovství i v mistrovství Zóny střední Evropy, jako velice úspěšné! Děkujeme všem, kdo nám fandili a podporovali nás, a slibujeme, že v příštím roce budeme opět bojovat o nejvyšší pozice."
![]()
Jan Marek ml.: "Slovakia tankodrom ring. Příští rok se vidíme, jen doufám, že ne na této trati. Bylo to více trápení, než požitku z jízdy. V tréninku mi praskl hned domeček řazení a pak jsem nedojel Q1 kvůli prasklému kloubu na poloose. Ve finále z toho bylo páté místo. Letošní sezona byla hlavně o testování nového auta a doladění dětských nemocí. Což se nám povedlo. Auto funguje bez problému. Už se těším na další sezonu v STC+2000, kde by měla být od příštího roku ještě větší konkurence."
SuperTouringCars -1600
David Hasman: "Na poslední závod sezony jsem se snažil připravit a nachystat techniku tak, aby bylo vše jak má. Zdejší trať znám a věděl jsem, že jí pořadatel připraví tak jako vždy. Takže nijak. Ale pro každého stejná cesta a tak jsem se snažil bojovat! Sobotní tma od jezdců přede mnou mě zastavila a musel jsem zvolit, že buď pojedu naslepo a rozbiju to anebo uberu. V té šedé mlze nebylo vidět nic. Riskovat nebylo na pořadu dne. Večer jsem svolal jezdce kvůli nesjízdnosti trati ohledně bezpečnosti a to se mi stalo osudným. Ve finále vody jak na Lipně a já jen bruslil. I tak je čtvrté místo pro náš tým dobrý výsledek. Máme na čem pracovat. PS: Máme 145 koní. Takže není kam se hrnout."
Jiří Čermák: "Závod pro mě měl až do semifinálové jízdy zcela klidný průběh a všechny jízdy se mi podařilo vyhrát. Do této doby bylo vše v naprostém pořádku. Auto jelo neskutečně, nálada v depu byla také dobrá. Přišlo semifinále, ve kterém jsem startoval z pole position na čerstvě pokropené trati. Do první zatáčky jsem vjížděl na druhém místě za Robertem Artnerem. Tohle pořadí vydrželo do třetí zatáčky, ve které došlo při pokusu o předjetí ke kontaktu mého předního pravého kola se zadním kolem Artnerova auta. Následovalo vymrštění do vzduchu a asi čtyři kotrmelce. Oproti Mariapócsi to byl dopad jak do peřin! Auto je hodně poničené. Výsledkově sezona vyšla skvěle a ze Slovenska vezeme oba tituly. Děkujeme všem za podporu v průběhu sezony a snad se uvidíme v příštím roce."
![]()
National1600
Radek Pinkas: "Podmínky na Slovakiaringu byly těžké – rozbitá šotolina, nedostatečné kropení a velká zima. Trať je velmi rychlá, se zajímavými pasážemi, které nám tento víkend „chutnaly“. V sobotu jsme odjeli dvě kvalifikace, první se nám podařilo vyhrát a v druhé jsme sekundovali za Lukášem Krotilem. To znamenalo průběžné vedení. V neděli jsme startovali do Q3, kterou jsme časově vyhráli, a potvrdili jsme tak celkové vítězství v kvalifikacích. Jelikož se tentokrát sešlo jen sedm jezdců, semifinále se nejelo a startovali jsme rovnou ve finále. Dobře trefený start, průbojnost v první zatáčce, správně zvolený joker a pak defenzivní stopa nám přinesly to, na co jsme celý rok čekali – sladké vítězství, které tentokrát patří nám!"
![]()
HA -1600
Pavel Steiner: "Závěrečný závod sezony jsme úspěšně absolvovali s hlavním cílem udržet první místo ve třídě ČTHV-1600. Po minulých závodech, kdy jsme měli škody na karoserii i motoru, se nám podařilo vše opravit a na Slovakiaringu jsme překvapili druhým místem v první kvalifikaci. Ve druhé kvalifikaci jsme po lehké strkanici skončili třetí a drželi jsme největšího soupeře Jardu Fikotu za zády. Ten však nakonec odstoupil pro technickou závadu. Díky tomu jsme se stali mistry třídy pro rok 2025. V poslední kvalifikaci jsme skončili opět druzí a finále jsme jeli bez tlaku na výsledek. Nakonec jsme vyhráli závod a zakončili náročnou sezónu plnou soubojů a škod na autě prvenstvím. Velké díky patří rodině, taťkovi a klukům za servis a sponzorům za podporu během celé sezóny."
![]()
HA Open
Jan Marek: "Na Slovakiaring se vždy těším, letos jsem ale v plánu dorazit neměl. Z důvodu malého počtu závodníků v mé skupině jsem se nechtěl motat klukům v ČTHV -1600, kam by mě určitě přidali. Ale když jsem zjistil, že se přihlásila Brigitte Schmalzl z Rakouska s velice výkonným mercedesem, přemluvil jsem Tomáše Zajíce a rázem jsme byli tři na startovce. Bohužel trať na Slovensku je v čím dál horším stavu, letos ještě nasypali do děr strašně jemný prach a bylo zle. Velice těžké to měli soupeři od druhého místa, kteří neviděli vůbec nic. Nicméně jsme se s tím popasovali a závod, já určitě, si moc užili. Ve druhé rozjížďce mi praskl zadní náboj a musel jsem odstoupit, ale ve finále se mi podařilo celkem slušně odstartovat, dostal jsem se na druhé místo za Brigitte a včasným joker lapem jsem se dostal i před super nadupaný mercedes Brigitte Schmalzl. Začal jsem navyšovat náskok, ten jsem si udržel a dojel si pro další vítězství v sezóně. Na závěr bych chtěl poděkovat rodině, kamarádům, synkovi za pomoc a podporu, Petrovi Wurmovi za půjčení náhradních dílů a taky za přípravu večeří v podobě smažáku po celou sezonu."

