Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Rallycross po anglicku. Déšt, zima a pořadatelský chaos

11.04.2012 | Autor: Petr Šulčík
Rallycross po anglicku. Déšt, zima a pořadatelský chaos
Počasí a oraganizační problémy provázely první podnik letošního mistrovství Evropy. Jak první závod viděli čeští jezdci?

Déšť, déšť a zase déšť! Typicky anglické počasí vládlo celým prvním podnikem letošního mistrovství Evropy. Pro české barvy ovšem moc štěstí nepřinesl. Nejlepším naším reprezentantem v divizi Super 1600 byl pátý Jaroslav Vančík, v divizi TouringCars navázal Roman Častoral na konec loňské sezony a dojel druhý.

Super 1600

Příliš novinek se přes zimu v této divizi neudálo. Andreas Bakkerud jen v rámci týmu přesedl z clia do twinga a bude obhajovat loňský titul. Novým mužem divize je další člen Pinomäkiho stáje Rus Timur Shigabutdinov. Už v neděli po trénincích ze závodu odstoupil pro poruchu převodovky Zdeněk Čermák. V měřeném treninku "překvapil" druhým časem Jaroslav Vančík s bývalým Čermákovým vozem. Do pondělních finálových jízd postoupili všichni čeští jezdci. Finále C ovládli Václav Veverka a Jan Skála. Na startu finále B stáli tak hned čtyři čeští jezdci. Kromě Veverky a Skály v první řadě Jaroslav Kalný a v poslední Jaroslav Vančík. A děli se věci. Jaroslav Kalný udělal defekt, Václav Veverka byl Farénem vytlačen z trati. Nejlépe se s danou situací vypořádal rallyový jezdec Vančík a spolu s Johanssonem postoupil do A finále. Už od startu bylo jasné, že zvítězí jeden z dvojice Leppihalme - Bakkerud, kteří ve všech rozjížďkách patřili k nejrychlejším. Vančík bojoval a nakonec skončil na pátém místě, což je vdané konkurenci velký úspěch. Bakkeruda se Leppihalmem doprovodil na stupně bítězů Skorupski. Nepopulární čtvrtá příčka zůstala Dánu Ulriku Linnemannovi.

England 2012

SuperCars

Už rozprava s jezdci vzbudila velké pozdvižení. Oraganizátoři závodu sdělili, že "královská" divize se pojede jako druhá, vyvrcholením víkendu a poslední na řadě měla být divize TouringCars. Toto rozhodnutí se u diváků nesetkalo s nadšením. Valná většina po A finále SuperCars nečekala a okruh opustila.

V nejsilnější divizi odstartovalo čtyřiadvacet vozů. Na rozbahněné trati nenechával od začátku nikoho na pochybách Tanner Foust, že právě on je ten, kdo chce zaujmout uvolněný post mistra Evropy po Sverre Isachsenovi. Problémy s vízy do závodu nepustily Timura Timerzyanova a tak zůstal vůz Citroën DS3 stát v zázemí Hansenova týmu. S novým vozem se představil také domácí jezdec Liam Doran, kterému "DS3" připravuje tým MTechnologies. Český reprezentant Pavel Koutný přes zimu provedl změny na voze Ford Fiesta (nové tlumiče) a v měřeném treninku skončil na pátém místě. Dařilo se mu i v první rozjíždce (páté místo), ve druhé byl však neoprávněně penalizován za předčasný start a ve třetí udělal jezdeckou chybu. Právě u nejsilnější divize se s napětím očekávalo, co přinese nové pravidlo s osmi vozy na startu každého finále.

Řada jezdců se nevyvarovala během rozjížděk na kluzké trati kontaktu se svodidly. Nejhůře dopadli Jeanney a Hvaal. Finále C se startovalo až na potřetí a nejlépe ho zvládl Hedström a Kuypers. Ve finále B byl nejrychlejší Liam Doran, který v rozjížďkách jezdil rychle, ale dělal chyby. Jeho atraktivní jízda se ovšem musela líbit. Spolu s ním postoupil Pailler. Pavel Koutný se nakonec probojoval do B finále, kvůli technickému problému však ujel jen pár metrů. Od začátku finále A vyrazil nejrychleji Tanner Foust. Nikomu nedal šanci a zaslouženě zvítězil. Na druhém místě dojel Mats Lysen, třetí místo k radosti anglických fanoušků Liam Doran. Čtvrté místo vybojoval Guttorm Lindefjell.

England 2012

TouringCars

Na startu této divize stálo sedmnáct aut. Roman Častoral patřil hned od začátku k nejrychlejším, i přes technický problém v trenincích, který se podařilo rychle vyřešit. Spolu s Tohillem a Nordgardem se kvalifikoval do první řady A finále. Nakonec skončil druhý, což pro něj znamená dobrý vstup do sezony. Vyhrál norský jezdec Anton Marklund (startoval ze šesté pozice!), třetí místo obsadil Derek Tohill.

England 2012

Letošní Monster Energy international rallycross festival, jak zněl oficiální název závodu, se příliš pořadatelsky nevyvedl. Problémy s časomírou a hlavně počasí pořadatelům nadělalo obrovské problémy. Hlavně u diváků se časové průtahy ve velké zimě a dešti nestkaly s nadšením.

Ohlasy českých jezdců:

Pavel Koutný:

"Myslím si, že můžeme být spokojeni, auto ze začátku fungovalo dobře, změny se osvědčily. Problémy začali penalizací za ulitý start ve druhé rozjíždce, který jsem ovšem vůbec neulil. Přišli se mi i omluvit, ovšem penalizace už mi zůstala. Ve třetí sérii jsem udělal chybu já, chtěl jsem být co nejrychlejší. Účast ve finále B nebyla špatná, ovšem motor začal jít na tři válce a proto jsem hned po startu auto odstavil."

 Jaroslav Vančík:

"Byla to pro mě zajímavá zkušenost. Jde o hodně specifické závody. Nikdy nevíte, kdo do vás zezadu strčí nebo bouchne. To se mi moc nelíbí. Okruh vypadal hezky, i když podmínky byly dost obtížné. S výsledkem jsem spokojený. Musím poděkovat týmu za perfektně připravené auto."

England 2012

 

 

Jan Skála:
"Jel jsem jako by to byly moje první závody. Začal jsem opravdu hodně opatrně a postupně jsem zrychloval. Třetí rozjížďka už mi vyšla podle představ, C finále bylo v pohodě, akorát poslední kolo jsem měl komplet zamlžené přední sklo. V béčku hodně jezdců chybovalo, takže jsem se
posunul ještě výš. Díky patří mechanikům za super přípravu auta a celému týmu, že všechno zvládl."

Jan Skála:

"Jel jsem jako by to pro mě byly první závody. Začala jsem opravdu hodně opatrně a postupně jsem zrychloval. Třetí rozjížďka už mi vyšla podle představ. C finále bylo v pohodě, akorát se mi v posledním kole zamlžilo okno. V béčku dost jezdců chybovalo, takže jsem se posunul ještě výš. Díky patří mechanikům za super přípravu auta a celému týmu, že všechno zvládl." 

 

Jan Skála:
"Jel jsem jako by to byly moje první závody. Začal jsem opravdu hodně opatrně a postupně jsem zrychloval. Třetí rozjížďka už mi vyšla podle představ, C finále bylo v pohodě, akorát poslední kolo jsem měl komplet zamlžené přední sklo. V béčku hodně jezdců chybovalo, takže jsem se
posunul ještě výš. Díky patří mechanikům za super přípravu auta a celému týmu, že všechno zvládl."

Jaroslav Kalný:

"Pro nás to byl nepovedený víkend. Chvíli mi trvalo než jsem se do toho ze začátku dostal a rozjel. Ve třetí rozjíždce jsem dostal ránu na zadní část auta, ohnul se výfuk a kouř šel dovnitř. Musel jsem otvírat dveře abych se neudusil. Nakonec to vyšlo na finále B a vypadalo to i na postup do "áčka", ovšem kvůli proraženému kolu jsem musel odstoupit. Díky startu osmi aut ve finále je větší šance postoupit, na druhou stranu je to větší "strkanice" v první zatáčce."

 Václav Veverka:

"Jsem spokojený, závod jsem si, i přes hodně nepříznivé počasí, užil. Auto fungovalo perfektně, až na pár malých nedostatků, které jsme za pochodu vyřešily. Ve finále B mi nepochopitelně Färén zkřížil cestu, chtěl jsem se vyhnout kontaktu, musel jsem tak mimo trať a narazil do bariéry. Tím pro mě finále skončilo."

 Pavel Vimmer:

"Nelíbila se mi oraganizace závodu, jet všechny tři rozjíždky v jednom dni mi moc nevyhovuje. Škoda přetočení v C finále, věřil jsem, že dokážu postoupit. S výsledku jsem zklamán. Auto fungovalo bez problémů."

 Zdeněk Čermák:

"Je to škoda, zastavil mě stejný problém, se kterým jsem se potýkal i v loňské sezoně. Teď je třeba se hlavně připravit na další závody."

 Roman Častoral:

"Musel jsem hodně zrychlovat během víkendu. Anglie je hodně specifická, hlavně díky tomu kopci. K tomu to ještě ztížil déšť. Před závodem jsem chtěl být do třetího místa, to se povedlo, takže jsem spokojený. V treninku jsem měl problém, když nám praskl čep na rameni, poničil ještě brzdič. Druhý den už všechno fungovalo bez problémů. Osm aut ve finále je dost, i když tady se to zatím moc neprojevilo. Uvidíme jak to bude vypadat na dalších závodech."