Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

ME Portugalsko – 20 bodů pro Jernberga, Timerzyanova a Børsetha

2.05.2010 | Autor: Petr Šulčík
ME Portugalsko – 20 bodů pro Jernberga, Timerzyanova a Børsetha
Ani jsme se nenadáli a je za námi úvodní podnik Mistrovství Evropy v portugalském Montalegre. Pokud se tedy ohlédneme za tímto víkendem, musíme říci, byla to nádhera.

Ani jsme se nenadáli a je za námi úvodní podnik Mistrovství Evropy v portugalském Montalegre. Pokud se tedy ohlédneme za tímto víkendem, musíme říci, byla to nádhera. I když nás počasí sem tam potrápilo a celý víkend byla zima hodna severských zemí, jezdci nám vše vynahradili obrovským nasazením a nádhernými souboji.

Divize 1

                Královská divize se stala jednoznačnou kořistí Michaela Jernberga jedoucím na voze Škoda Fabia. Celý víkend si o vítězství doslova říkal. Aplikoval zde opravdu profesorskou jízdu a až na jedno „zaváhání“, kdy v druhé sérii rozjížděk dojel za Hansenem, nepoznal porážku. Michaelovi gratulujeme, opravdu zasloužené vítězství. Na druhé pozici v celkovém hodnocení skončil Sverre Isachsen. Ten aplikoval velice podobný styl jízdy jako Jernberg, jen si trochu „zkomplikoval život“, když ve druhé sérii rozjížděk hned v první zatáčce nezvládl svého Focuse a zůstal stát v „kačírku“. Nutno podotknout, že všemu předcházela jízda po dvou kolech v první zatáčce a moc nechybělo k úplnému přetočení na střechu. Po tomto incidentu Sverre podával protest na Ludviga Hunsbedta, z důvodu údajného postrčení. Protest byl uznán a Hunsbedt si tak musel přičíst ke svému času penalizaci +15 vteřin. Následovalo dokazování ze strany poškozeného, ale nenašel se odpovídající záběr, který by dokazoval jeho nevinnu. Sverrovi se povedla třetí jízda a chuť si dokonale napravil ve finále A již zmiňovaným druhým místem. Na třetí pozici dokončil „áčkové“ finále Kenneth Hansen před Doranem a Walfridssonem. Samostatnou kapitolu zde předvedl Andréas Eriksson a Tanner Foust. Můžeme s klidným svědomím říci, že se stali, ihned po volných trénincích, miláčky zdejšího publika. Širokými smyky, ve stylu zkušených drifterů, přiváděli portugalské fanoušky do varu. Sice velice efektní jízda, ale bohužel pro jezdce nepatřila mezi nejrychlejší. V dobrém světle se předvedl Mats Lysen, který bude stejně jako loni Jussi Pinomäki patřit k černým koním každého závodu.

Divize 1A

                Ruská okupace pokračuje. Vítězství pro Timerzyanova, třetí pozice pro Rakhmatullina. Renaulty Clia z dílny Jussiho Pinomäkiho prostě fungují i v letošním roce a budou zcela jistě patřit k evropské špičce.  Na druhém místě dokončil norský pilot Andreas Bakkerud, který však celý den nejel nijak výraznou jízdu. Bramborovou medaili si z Portugalska odveze Zdeněk Čermák, který celý víkend patřil k tomu nejlepšímu, co jsme v „šestnáctkách“ mohli vidět. I když v jedné z rozjížděk „doplatil“ na zdejší Joker Lap, který dává výhodu jezdcům, jenž do něj zajedou hned po startu, dokázal vybojovat dvěma druhými místy druhou řadu ve finále A. Štěstí však při Zdeňkovi stálo pouze napůl. Nicméně získal příjemný příděl bodů na začátek sezony. Další naši zástupci - Ondřej Smetana a Jaroslav Kalný skončili ve finále B. Ondy na desáté, Jarda na sedmé pozici. Vzhledem ke konkurenci, která byla na první závod dosti veliká, je bodový příděl obou jezdců opravdu dobrý. Ondra se ještě navíc musel do „béčkového“ finále probojovat z „céčka“, které vyhrál systémem start – cíl. Jarda Kalný ve finále B už už sahal po vítězství a postupu do vytouženého A finále, ale Eduard Leganov byl jednoznačně proti...

Divize 2

                Knut Ove Borseth, úřadující evropský šampión, vykročil pravou nohou do nové sezony a možná i k obhajobě titulu. Krom technických problémů v podobě přehřívání motoru v první sérii rozjížděk neměl tento norský pilot větších problémů a ve finále vyhrál start – cíl. Na druhé pozici se umístil nováček divize 2 - Ole Kristian Nottveit, bývalý jezdec divize 1. Se „zadokolkou“ se popral opravdu chlapsky a celý víkend ji vodil, jako by v ní závodil minimálně deset let. Dokázal dvě rozjížďky vyhrát a měl Pole Position na finále, které však ve vítězství neproměnil. Druhá pozice je pro Nottveita úspěšným vstupem do sezony 2010. Na třetí pozici vystoupal navrátilec Derek Tohill. Na Fordu Fiesta ze Skandinávie jel dravou jízdu. Náš Roman Častoral měl v průběhu víkendu trable se starty jeho vozu. Pokaždé se zdálo, jakoby ho někdo držel za zadní část vozu. Roman však vše doháněl dravou jízdou. Čtvrtou pozicí si tak spravil chuť. Budeme Romanovi držet palce do dalších soubojů.

Tímto se s vámi loučíme z portugalského Montalegre a ani ne za týden se těšíme na viděnou u dalšího pokračování  evropského rallycrossu. Tentokrát se jezdci sejdou ve francouzském Kerlabu.