Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Kerlabo povolává další české posily

5.05.2010 | Autor: Petr Šulčík
Kerlabo povolává další české posily
První kapitola letošního ME je již napsána a my všichni dychtíme po prvních řádcích kapitoly druhé, tedy té francouzské, která se odehraje v Kerlabu...

     První kapitola letošního ME je již napsána a my všichni dychtíme po prvních řádcích kapitoly druhé, tedy té francouzské, která se odehraje v Kerlabu.

Tomáš Racek je již téměř na místě spolu s českými účastníky závodu v Portugalsku, kteří právě přejíždí mezi závodišti. Výjimku tvoří Jarda Kalný, který si jako jediný z Montalegre odskočil do Čech, aby se ve čtvrtek na noc rozjel na závod do Francie. Snad aby dohlédl na přípravy jeho dcery Míši, jíž v pátek čeká zkouška z Angličtiny. To je také důvod proč jí v Kerlabu neuvidíme.


                                                            Míša se nikdy nebrání přiložit ruku k dílu.

Ten, kdo čekal, že se Jarda objeví s novým Peugeotem 207 se nedočká. Start tohoto vozu je vlivem protahujících se příprav plánován až na Švédsko.

Jardova loňská 206 téměř beze změn pro letošek
                           Jarda se svou loňskou dvanulašestkou. Nemůžeme se dočkat jeho další evoluce.

Divize D1A zaznamená ještě další české přírůstky. Nerad bych to zakřikl, ale u Veverků se finišuje tak, aby dnes večer bylo vše připraveno k odjezdu. Auto ještě "nevrčelo", ale všichni věří, že nenastanou nějaké další potíže. Václav senior se netají tím, že vůz dostane nový motor se  suchým mazáním a brzdy. Také drobné úpravy na podvozku by měly Vencu zrychlit. On má v programu kompletní ME, zatímco junior pojede především MMČR. Na vybraných závodech ho v Evropě však také uvidíme.


Václavovo vystoupení loni v Buxtehude. Dech se nám tajil při jeho náletech do zatáček, na rovině však chyběl výkon.

Pavel Vimmer, smolař českého sosnovského závodu se nakonec také rozhodl pro nadcházející závod ME rozšířit české řady. K dispozici bude sice mít jen předloňskou verzi motoru, tedy zhruba o 20PS slabší, ale závod si ujít nenechá. Stejně tak jako celý evropský seriál. Jen nad Finskem ještě visí otazník.


                                                                   Věčně usměvavý Pavel Vimmer.

 Evropa nepřeje Stanislavu Šustovi. Na loňskou sezonu by jistě rád pro přehršel smůly zapomněl a ta letošní pro něj opět nezačíná nejlépe. V tuto chvíli sedí v autě a jede do Lichnštejnska pro motor. Je tedy více, než pravděpodobné, že v Kerlabu se nepředstaví. Určitě však prý nevynechá následující závod MMČR v maďarském Mariapocs.

                               Václav Petrik se Stanislavem Šustou u jejich loňského vozu. LYDDEN 2009.

Divizi zadokolek, tedy D2 přijedou do Francie posílit hned dva Češi. Tím prvním není nikdo jiný, než Josef Iro, který se loni netajil tím, že s Evropou končí. Události se však seběhly tak, že své rozhodnutí ještě přehodnotil. Původně bylo v plánu, že Josefa nahradí mistr Evropy Tomáš Kotek. Ten bohužel neobhájil svou reprezentaci, což nabouralo jeho rozpočet. Bude se tedy soustředit na MMČR. Ovšem jen za předpokladu, že na těchto závodech bude v D2 dostatek aut, aby bylo o co závodit.


                                             Josef nespí. Jen relaxuje před další náročnou rundou.

 Tím dalším reprezentantem je Viktor Mužík. Ani on není bez problémů se svým vozem. Jeho BMW čeká na nové srdce. Jedná se opět o "dvoulitrový" motor, na rozdíl od loňska však jen čtyřválec. Měl by disponovat 250PS. Není však ještě hotov. Viktor tedy využije služeb Dušana Breichy, respektive jeho vozu Mazda RX8. Jde prý o celkem slušně živé závodní auto. Ve chvíli, kdy jsem Viktora uháněl, on seděl v "odtahovce" a jel vůz testovat a shánět potřebné průkazy.

             Viktor patří k sedmi divům ME. Sám si "to" připraví, převeze, oservisuje a odzávodí... poklona pane.

Kromě Pavla Koutného se na evropském závodě mimo ČR v divizi D1 představil ještě další český pilot naposledy v roce 2005. Tehdy to byl Jakub Mrvka. Od té doby držel český prapor  právě jen neúnavný Pavel. Ne tak letos. Novopečený rallycrossař Roman Zwiefelhofer, Pavlův dlouholetý sponzor, který si odbyl svou premiéru teprve v dubnu v Sosnové, míří do Kerlaba, aby co nejrychleji získal ty nejtvrdší zkušenosti. A to se máme na co těšit. Roman se s tím moc nepárá, jede kupředu a jede svižně. Kolostřešní kombinace, kterou předvedl právě v Sosnové budiž toho důkazem. 


                                  Podle slov Pavla Koutného, je toto Subaru ideálním nářadím do začátku.

Pavel a jeho team stihli opravit Romanovo Subaru a ještě připravit pro Fiestu nový, záložní motor. Ten, který dovezl Marka Zemana pro vítězství v Sosnové, nebyl ještě ten pravý. V každém případě se Pavel soustředí na stavbu nové Fiesty a tak uvádí, že jediné, co se zásadně změnilo na starém voze je elektronika, která především zlepšuje tolik diskutované loňské nešťastné starty.


Marek Zeman předvedl v Sosnové s tímto vozem skvělý výkon. Porovnání s Lindefjellem dopadlo  nad očekávání. Pojede tedy v ME Pavel Koutný o stupně vítězů?


Dámy a pánové, vážení rallycrossaři.

Držte palce našim klukům, sledujte LIVE z Francie a dobře se bavte!