Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Jaroslav Kalný: „Chci mít letos porovnání s evropskou špičkou, proto jedu s dvěstěsedmičkou!“

17.09.2010 | Autor: Petr Šulčík
Jaroslav Kalný: „Chci mít letos porovnání s evropskou špičkou, proto jedu s dvěstěsedmičkou!“
Jaroslav Kalný zraje stejně jako víno. Letošní evropská sezóna mu jde skvěle. Vítězství v Maďarsku a další skvělé výsledky jsou toho jasným důkazem.

Jaroslav Kalný zraje stejně jako víno. Letošní evropská sezóna mu jde skvěle. Vítězství v Maďarsku  a další skvělé výsledky jsou toho jasným důkazem. V Sosnové představí novou zbraň. Bude jím Peugeot 207. Proč ta změna? To vše a mnoho dalšího o novém voze se dočtete v následujícím rozhovoru.

Jardo v Sosnové ukážete vaši novou zbraň v podobě Peugeotu 207. Není to risk, přeci vám jde o hodně. Nebo je dvěstěsedmička důkladně odzkoušena?

Až tak důkladně odzkoušená není, ale zkusíme to. Je to poslední evropský závod a pak už nebudu mít s Evropou žádný porovnání. To je ten důvod proč 207. Víceméně je jedno zda budu v Evropě třetí nebo pátý. Po nepovedeném Polsku, kdy mi při řazení na druhý rychlostní stupeň praskla poloosa a nebyla šance přivézt nějaké pěkné body se od pondělí snažíme dotáhnout to do konce a odzkoušet v Sosnové.Udělali jsme pár koleček v Sedlčanech, ale tam byl navezený materiál a moc se jet nedalo, tak to budeme ještě zkoušet na letišti u Mladé Boleslavi a snad to nějak klapne. Bude to pro mě dost učení. Je tam jiná spojka, jiná převodovka a spousta dalších věcí. Je to jiné, než  to, na co jsem zvyklí. Budeme se s tím muset nějak poprat a za sobotu se s tím naučit.

Jak dlouho trvala stavba?

Asi třičtvrtě roku.

ME 2010 - Portugalsko (P) - Montalegre

Když porovnáte 207 a 206 v čem je velký rozdíl?

Ještě nemohu moc srovnávat, ještě jsem se v tom pořádně nesvezl. V dvěstěsedmičce jsou správné věci a auto má velkou výhodu v tom, že je o 10 cm delší, ale šířka je stejná. Auto je těžší. Jsme 50 kg přes limit, ale díky tomu, že se mají na příští sezónu měnit předpisy tak to je dobře. Teď je to prostě takové učení s autem. Pokud bude vše dobře fungovat, tak se to dá za sobotu naučit. Nebudeme předbíhat.

 

Letos jste dokázal i zvítězit. Celkově hodnotíte průběh sezóny kladně?

Určitě. V té obrovské konkurenci to je úspěch. I když mě jednou sestřelili a poničili mi auto tak jsme spokojen. První v Maďarsku, druhé místo v Německu, čtvrté v Anglii a Belgii či páté ve Švédsku, za to jsem rád a jsem spokojen.

ME 2010 - Maďarsko (HU) - Nyirád

Výsledek s jakým by jste byl spokojen?

Každý by si přál vyhrát to je jasný. Konkurence je ovšem silná a jede tam deset lidí na vítězství. Hlavně aby drželo auto a já abych se učil. Finále A by byl pro mě veliký úspěch.

 

Děkuji za rozhovor a určitě nejsem sám, který se již nemůže na nový vůz dočkat!