Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Elektrika...a zase ta elektrika!

11.10.2019 | Autor: Petr Šulčík
Elektrika...a zase ta elektrika!
Při posledním podniku MS v Lotyšsku byl promotérem představen projekt E světového rallycrossu. Světová rada schválila v minulém týdnu dodavatele elektrického kitu.

Promotér mistrovství světa IMG společně s rakouským týmem STARD (Manfred Stohl) na posledním podniku mistrovství světa v lotyšské Rize představil první verzi elektrického rallycrossového vozu. Vůz Ford Fiesta si poté několik jezdců vyzkoušelo také přímo na trati. Dva elektromotory dávají autu výkon 612 koní. Fungování vozu a jeho chování na trati můžete shlédnout na videu.

A kdy se "konečně" dočkáme elektrických v mistrovství světa? V akci bychom tyto vozy měli v několika závodech vidět už v příští sezoně. Plnohodnotnou součástí mistrovství světa by se elektrická kategorie měla stát od sezony 2021.  V závěru minulého týdne schválila Světová rada motorsportu dodavatele takzvaného elektrického kitu pro sezony 2021 až 2024. Tender vyhrála rakouská společnost Kreisel sídlící v Rainbachu nedaleko Freistadtu. Tento kit bude vozům dávat výkon 680 koní, dva elektromotory budou rozdělovat sílu na obě nápravy. Cena tohoto kitu? "Pouhých" 300 tisíc EUR, následně mohou týmy využít i podpory výrobce za částku 100 tisíc EUR na čtyři roky. První prototyp bude představen v březnu 2020. Kit půjde implementovat do současných vozů divize Supercar nebo mohou týmy mistrovství světa postavit nová auta. Dále Světová rada odsouhlasila juniorskou elektrickou kategorii "Přijď a jeď", pro kterou bude stavět celá auta společnost QEV Technologies. Pro juniorský šampionát eRX, který odstartuje rovněž v sezoně 2021 budou k dispozici auta s trubkovým rámem, pohonem čtyř kol a výkonem 250kW. Šest závodů pak přijde na 150 tisíc EUR.  

Co dodat závěrem? Užívejme si stále současných aut nejsilnější divize a doufejme, že o elektrická auta nebude takový zájem a nejvyšší třídou zůstanou stále ty vozy, které nám předvádí letos vyrovnané souboje a díky kterým nás čeká souboj o titul mistra světa až do posledních metrů v Jižní Africe.