Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Dozvuky z Buxtehude

22.09.2014 | Autor: Petr Šulčík
Dozvuky z Buxtehude
Německý závod před rekordní návštěvou ozdobil souboj mezi Petterem Solbergem a Mattiasem Ekströmem, který skončil nejtěsnějším rozdílem v rallycrossové historii. (+foto/video)

Okruh Estering nedaleko Hamburku patří svou historií k dnes už legendárním okruhům. Poprvé se zde jelo v roce 1972, o rok později už v Buxtehude jezdci bojovali o evropské body. V letošním roce sem poprvé zavítal světový šampionát. A hned skončil nejtěsnějším rozdílem v historii. Pettera Solberga a Mattiase Ekströma v cíli dělilo pouhých pět tisícin sekundy.

MS 2014 - Německo

Solberg tři závody před koncem opět zvětšil svůj náskok na čele mistrovství světa, který činí skoro padesát bodů. Pro norského jezdce to ovšem nebyl jednoduchý víkend. Po prvním dnu sice vedl, ovšem ve třetí rozjížďce skončil po kolizi až v hloubi startovního pole. Čtvrtou rozjížďkou (3. místo) si zajistil start ze druhé řady semifinále. Tam skvěle odstartoval, po projetí první "záludné" zatáčky se dostal do vedení a semifinálovou jízdu vyhrál. Souboj s Ekströmem ve finále byl napínavý až do konce. "Nevím, co říct. Neviděl jsem v životě nic tak těsného. Plán nebyl za každou cenu vyhrát, ale poté co Larsson udělal chybu se mi naskytla šance. V předposledním kole jsem ale udělal také chybu, proto jsem se rozhodl jet do joker lapu až v posledním kole. Po projetí cílem jsem vůbec nevěděl, kdo vyhrál," uvedl po závodě Solberg.

MS 2014 - Německo

Mattias Ekström chtěl pro Audi na domácím závodě vyhrát. "Když už máte prohrát, tak o pět tisícin sekundy," vtipkoval po závodě Ekström. "Dva vozy Audi na pódiu jsou skvělým výsledkem pro značku, navíc Pontus skončil čtvrtý. Gratuluji Petterovi k vítězství," pokračoval Ekström, který se stal vítězem závodu v rámci evropského šampionátu divize Super Car.

MS 2014 - Německo

Robin Larsson se mohl stát sedmým letošním vítězem závodu mistrovství světa. A také to, více jak polovinu finálové jízdy vypadalo, že se tak stane. Solberg ovšem dostal švédského jezdce pod tlak a ten poté chyboval. "Jestliže máte za sebou Pettera je to skutečně děsivé, to vám mohu říct. Byl jsem nervózní a udělal chybu. Se třetím místem a druhým letošním pódiem jsem ale spokojený," řekl Robin Larsson.

MS 2014 - Německo

Pátý Toomas Heikkinen se vrátil na druhou příčku průběžného pořadí šampionátu. Přeskočil Reinise Nitišse, který měl ve třetí rozjížďce problém s turbem svého vozu Ford Fiesta a nepostoupil do semifinálových jízd. Start z první řady semifinálové jízdy nezužitkovali ani jezdci týmu Peugeot - Hansen. Timur Timerzyanov se do finále neprobojoval a Timmy Hansen skončil ve finále na šestém místě. Po první dnu figuroval na příčkách znamenajících semifinále Henning Solberg, ovšem prasklé zavěšení ve čtvrté rozjížďce nakonec znamenalo konec v závodě. V semifinále skončili skandinávští jezdci Tommy Rustad, Frode Holte, Johan Kristoffersson a Peter Hedström.

MS 2014 - Německo

V divizi Super 1600 si v předposledním závodě mistrovství Evropy upevnil čtvrtým místem své vedoucí postavení Sergej Zagumennov, který má nyní náskok 24 bodů na druhého Misyulyu. O třetí místo budou příští víkend v Itálii bojovat vítěz z Buxtehude Janis Baumanis, pro kterého to bylo třetí letošní vítězství a Ulrik Linnemann (v Německu třetí). Druhé místo na Esteringu je životním výsledkem pro Ernestase Staponkuse. Ondřej Smetana startoval do finálové jízdy ze druhé řady, dokázal se probojovat na třetí pozici, ale nakonec skončil šestý. Pavlu Vimmerovi praskl ve třetí rozjížďce brzdový kotouč a následně kolidoval se Salikovem. Do čtvrté rozjížďky poté už nenastoupil. V divizi Touring Car zvítězila Camilla Antonsen, která jela teprve svůj druhý letošní závod. Ve vedení mistrovství zůstává Daniel Lundh, který má před posledním závodem náskok 14 bodů.

Sestřih finálové jízdy divize Super Car: