Konec loňské a úvod letošní sezony ukázal, že trojice vozů Citroën DS3 je určitě oživením divize SuperCars. Ján Beckert a jeho synové Bruno a Norbert se po přestupu z autokrosu rychle seznamují se záludnostmi a nástrahami rallycrossu. "Závody si jezdíme především užít a odreagovat se od každodenní práce v naší firmě, " říká Ján Beckert. Připomeňme, že společnost Beckert Technology se zabývá výrobou závodních převodovek, diferenciálů a dalších dílů pro motoristický sport.
Začátky v autokrosu
Ján Beckert je několikanásobný zónový a slovenský mistr v autokrosu. V rallycrossu startoval poprvé už před osmnácti lety v Maďarsku. Synové Bruno a Norbert začali závodit v sezoně 2022. "Máme za sebou mistrovství Evropy v Novém Pace, ale také zónové závody v Nyirádu, Poříčí a na dalších českých a slovenských tratích. Já s Mitsubishi Evo 8 a brácha s Fordem Fiesta Proto. Hned první závod v Humpolci v roce 2023 jsem šel ve vysoké rychlosti s mitsubishi přes střechu a auto bylo na šrot. Přemýšleli jsme, co dál, " uvedl Bruno Beckert.
Stavba DS3
V týmu Beckert Technology došlo k pořízení Citroënu DS3, se který dříve závodil maďarský jezdec Lukács Kornell, známý jako CsuCsu. "Otec s tímto vozem absolvoval dva závody a následně jsme se rozhodli, že postavíme vlastní auto. Rozhodli jsme se citroëna okopírovat a postavit repliku. Nakonec máme repliky dvě. Všechno jsme pro auto vyrobili sami. Jen pár věcí jsme změnili. S pomocí několika dalších lidí jsme za rok a půl dali dohromady auta, se kterými letos startujeme," prozradil dále Bruno Beckert.
V této sezoně jde týmu především o doladění a testování aut. "Stále něco zkoušíme, zatím nemáme výkon, který by nám umožnil konkurovat těm nejlepším v zóně, ale postupně se k tomu přibližujeme. Poznáváme auto i tratě, které jsou pro nás nové. V rallycrossu je důležitá přesná stopa a precizní jízda. V autokrosu když udělá jezdec chybu, dokáže jí napravit. To v rallycrossu neplatí.Každé kolo se musí jezdit na centimetr přesně, jinak vzniká časová ztráta. Autokros nám dal mnoho zkušeností, co se týče soubojů, protože ty jsou tam naprosto běžné," přibližuje největší rozdíly.
V plánu týmu Beckert Technology je účast ve vybraných zónových závodech, především v těch, které patři do slovenského šampionátu. "Posbírali jsme dobré body ve Slomczynu, tak rozmýšlíme, že bychom odjeli co nejvíce zónových závodů. Bude také záležet, jak na tom bude technika," představuje letošní plány Bruno Beckert. Už teď se proslýchá, že slovenskou trojici týmu Beckert by na startu závodů mohli doplnit další slovenští jezdci. Dočkáme se už v Sedlčanech?