Poprvé v letošní sezoně došlo k protnutí zónového a republikového šampionátu. Druhé dějství těchto seriálů hostil rakouský Melk. Páteční přejímky sice probíhaly zdlouhavě a za vytrvalého deště, v sobotu a v neděli se ale závodilo za slunečného počasí. V divizi SuperCars zvítězil Zbigniew Staniszewski před Alešem Fučíkem. Třetí dojel do cíle Alois Höller.
V Super1600 se sice přihlásili tři jezdci, nakonec však došlo k jejich přeřazení do STC-1600. Z devatenácti jezdců byl v cíli nejrychlejší Václav Tůma, druhý Jiří Čermák a třetí Tamás Végh. Jan Ratajský zůstal stát na startu finále s poruchou elektroinstalace. V STC-2000 si další letošní vítězství připsal Roman Častoral před Josefem Strebingerem a Joelem Strackxem. Divizi STC+2000 vyhrál domácí Gerald Woldrich před Matějem Šenkem a Karlem Schadenhoferem. V české divizi National1600 získal první vítězství Jan Matějka, druhý skončil Lukáš Krotil a třetí Jan Kolomazník. Finále nedokončil po defektu Petr Bílek a Radek Pinkas. Mezi historiky byl stejně jako v Polsku nejrychlejší Petr Jech před debutantem v této divizi Jaroslavem Fikotou a Václavem Nakládalem. Jan Marek si připsal plný počet bodů v historické kategorii Open.
Ohlasy jezdců:
SuperCars
Zbigniew Staniszewski: "Konečně jsme vyhráli na trati Wachauring v Melku. V minulých letech se nám to z různých důvodů nikdy nepodařilo. Mám velkou radost, protože to bylo těžší než v předešlých závodech. Na startu bylo osm vozů divize SuperCars, včetně loňských mistrů Německa, Česka a Rakouska."
Aleš Fučík: "V Melku se sešla zajímavá konkurence, dobře jsme si zazávodili. S výsledkem ale nemůžu být spokojen, do dalších závodů musíme zapracovat a zrychlit. Závod byl kvalitně zorganizován a trať dobře připravena."
SuperTouringCars -1600
Václav Tůma: "První závod sezony dopadl skvěle. Protože jsme byli přihlášení v divizi S1600 jen tři, tak nás nakonec sloučili s STC-1600. Docela jsem se těšil na tuto výzvu, protože nás jelo celkem devatenáct a mohl jsem poměřit síly i s jinými vozy. Na trati v Melku se mi jelo dobře. První rozjížďka byla poznávací a dojel jsem nakonec na třetím místě. Po rozjížďce jsme auto upravili a bylo to hned znát, jelo se mi mnohem líp. Do semifinále jsem startoval z prvního místa a své semifinále jsem vyhrál. Do finále jsem tak startoval z nejlepší pozice, podařilo se mi perfektně odstartovat a naše taktika dopadla na výbornou. Díky tomu jsem si odvezl z Rakouska vítězství. Chtěl bych poděkovat svému týmu, auto fungovalo na jedničku a já jsem si první závody díky tomu užil."
Jiří Čermák: "Super závod, kde jsme poměřili síly s několika dalšími jezdci s vozy Super1600. Závod jsem si trochu zkomplikoval zapomenutým jokerem ve druhé kvalifikaci. Měl jsem i trochu štěstí, protože ve finálové jízdě mi první start vůbec nevyšel, ten opakovaný už byl lepší. S konečným výsledkem jsem spokojený. Na autě nám sice pár koní ještě chybí, ale jinak funguje perfektně."
Jiří Štěrba: "Seznam přihlášených do Melku byl fantastický! Šestnáct aut divize STC -1600 jsem ještě nezažil a upřímně jsem byl před startem víkendu poměrně dost nervózní. Těšil jsem se na souboje s těmi nejrychlejšími, jako je Jirka Čermák, Nico Stachelberger nebo navrátilec z F4 Marek Mičík. To se stalo až v Q3, kde jsem dojel jako pátý nejrychlejší. Máme z toho obrovskou radost, že dokážeme jet na těch vyšších příčkách, ale je tam viditelný rozdíl mezi auty Super1600, kteří jsou s námi spojeni. Ačkoli se to nezdá, rozdíl je tam jedna až dvě vteřiny na kolo. To je opravdu hodně. No uvidíme, jak to bude do dalších závodů…"
Jan Ratajský: "Závod v rakouském Melku jsem si velice užil, byl jsem rád za možnost startovat v kategorii STC-1600. Jelikož se kategorie Super1600 neschází v potřebném počtu, tak v budoucnu rád využiju opět této možnosti, dokud nebude kategorie Super1600 naplněna. Bylo vidět, že špička v této kategorii je stejně rychlá jako auta Super1600. To je super jak pro závodníky, tak pro diváky. Mně se v rozjížďkách dařilo, měl jsem pole position na semifinále, vyšlo na nás velké kropení tratě, což se později ukázalo jako velký problém. Semifinále jsem dokončil i přes nefunkční stěrač u řidiče druhý. Ale ve finále se na startu projevila závada v elektroinstalaci. Asi se někam dostala voda a bláto a shořel nám alternátor s baterií. Musíme ještě analyzovat, co se stalo, aby se to už v budoucnu neopakovalo."
SuperTouringCars -2000
Josef Strebinger: "Ve většině rozjížděk jsem zajížděl nejrychlejší časy, ale kvůli nedokonalým startům jsme byli těsně poraženi. V samotném závodě se nám podařilo prokázat naši rychlost a konzistenci."
Petr Wurm: "V Melku se tentokrát sešla perfektní účast. Čítala deset vozů. Konkurence byla tentokrát nejsilnější, co jsem zatím měl možnost zažít. Po velmi těsných a tuhých bojích se mi podařilo dostat se do finále, byť semifinále bylo neskutečně těsné a nakonec pro mě hrály neuvěřitelné čtyři setiny! Ve finále už to bylo pro mě za odměnu. Ač jsem se snažil, co to šlo, bylo z toho nakonec páté místo, byť ztráta na třetí místo byla pouhé dvě vteřiny, ale prostě rychleji už to fakt nešlo. Ale i tak jsem naprosto spokojen. Díky tomu, že někteří nebodují do zóny a našeho mistráku, to vypadá, že do sedlčanského závodu půjdu v obou šampionátech jako celkově druhý za nechytatelným Romanem Častoralem. Auto jako vždy fungovalo skvěle. Dostalo pár ran, ale to do Sedlčan dám do kupy a budu na startu opět v plné síle."
Tomáš Zajíc: "Melk má skvělé parametry, atmosféru a je vždy zážitek zde závodit. Zažili jsme krásný česko-rakousko-holandsko-belgický souboj. Nadvládu opět v naší divizi ukázal Roman Častoral. Do finále postoupil i Petr Wurm. Pro nás s focusem byla konečná v semifinálové jízdě, kdy jsme v posledním kole odstoupili pro náhlou ztrátu výkonu. I tak jsme si odvezli zážitek a cenné body do šampionátu."
SuperTouringCars +2000
Šenk Motorsport: "Na uvítanou jsme si na rakouském Wachauringu v Melku museli nejdříve vychutnat místní vynikající Ryzling, který nás „nakopl“ na sobotní kvalifikační jízdy. Jestli byl sobotní úspěch díky Ryzlingu, to nevíme, ale obě naše auta byla v trénincích i v první kvalifikační jízdě na prvních dvou místech. V neděli nás soupeři začali dost trápit, ale i přes jejich tlaky startovala naše auta do semifinálových jízd z prvních řad. Naštěstí startoval Ondra v první a Matěj v druhé semifinálové jízdě, takže se nedostali do společného souboje a celý tým s nadšením očekával, že si to spolu rozdají až ve finále. To se však nestalo, protože Ondra po velkém náletu bokem do pravé zatáčky na šotolinu, trefil bariéru z pneumatik. Ve snaze dohnat ztrátu, trefil velkou díru na trati, které způsobila nepravidelný chod motoru a Ondra raději auto odstavil. Čest týmu musel tedy ve finále hájit Matěj. Celou dobu vyvíjel tlak na Woldricha s Mercedesem, často až přes hranu adheze auta. Na tribunách to vřelo a Matějův styl s nadšením hodnotili i rakouští diváci. Ale i přes velké nasazení se Matějovi nepodařilo Woldricha udolat a dojel si pro pohár za druhé místo. Před sedlčanskými závody je dost času na menší repase našich závoďáků. Chceme, aby obě auta byla i nadále v perfektní kondici a domácí kotlinu si s funkčními vozy užili jak naši piloti, tak především diváci, na které se těšíme a zveme je tímto na červnovou Sedlčanskou kotlinu."
National 1600
Jan Matějka: "Do Melku jsem jel s velikou chutí napravit Poznaň, kde jsem se na cílové čáře připravil o slušný výsledek. V Melku byla motivace tak veliká, že jsem hned v prvním tréninku havaroval a v depu bylo o zábavu postaráno. V kvalifikaci jsem se pohyboval kolem třetího místa absolutně a věděl jsem, že na bednu konečně mám. Semifinále jsem si hlídal druhou pozici za Petrem Bílkem. Ve finále jsem do toho šel na doraz a hned v první zatáčce jsem byl na druhém fleku. Věděl jsem, že Ráďa Pinkas se pokusí o undercut, to samé i Lukáš Krotil. Rychlost na Petra a Radka ve svém polu nemám, tak jsem si v jokeru pokryl Lukáše v následujícím kole. To se povedlo, Ráďa trefil obrubník a byl ze hry, Petr Bílek udělal defekt a já jel najednou o vítězství. Lukáš tlačil a já ho udržel až do cíle za sebou. V Melku jsem měl fakt velké štěstí. Vítězství jsem v tomto závodě nečekal. Chci poděkovat rodičům a velkou zásluhu má mechanik a kamarád Martin Skopeček, díky moc."
Lukáš Krotil: "Máme za sebou skvělý závod v rakouském Melku. I když to v pátek nevypadalo, počasí se umoudřilo a užili jsme si i sluníčko! Celý víkend byl plný krásných soubojů na trati a já si každou chvíli maximálně užil. Chtěl bych poděkovat všem soupeřům za napínavé jízdy. Už teď se těším na další závod v Sedlčanech, kde budeme mít konečně auto na váhovém limitu a doufáme v další posun! Další velké díky patří také mým mechanikům, spotterovi a v neposlední řadě mé mamce za super zázemí pro celý tým — auto fungovalo perfektně, díky Vám jsme mohli bojovat až do posledního kola!"
Jan Kolomazník: "Melk je moje nejoblíbenější trať, jel jsem naprosto bez očekávání na dobrý výsledek. V sobotu jsem se cítil dobře, ale výsledek nestál za to, v neděli už to bylo lepší a finále nám s trochou štěstí vyšlo a spravil jsem si chuť po nepovedené Poznani. Chtěl bych moc poděkovat všem a hlavně rodině."
HA-1600
Petr Jech: "Závod nám vyšel na jedničku, všechno fungovalo bez problémů. Trochu jsme se zapotili, nebo spíš můj mechanik Petr, v sobotu večer, když přehazoval kola a nevšiml si přilepené podložky. Ráno po cestě na start druhé kvalifikace se začalo od gumy kouřit. Naštěstí i s pomocí ostatních se vše podařilo vyřešit. Trať byla skvěle připravená, krásně jsem se svezl. Těším se na další závod do Sedlčan."
Jaroslav Fikota: "Neuvěřitelný víkend plný emocí je za mnou. Oba dva dny jak na horské dráze. První start do českého mistrovství rallycrossu ve třídě historických vozidel HA -1600 v rakouském Melku. Nové auto, nová trať, všechno absolutně jinak, než na co jsem byl doposud zvyklý. Plán zněl jasně: dovézt auto celé domů bez ambicí na výsledek. Ani jednu z věcí jsem nesplnil. Hned ve druhém tréninku "závodní incident" - velká kolize se soupeřem, nechtěná z obou stran, ale na mé straně téměř fatální. Nebýt skvělého mechanika Dimitara Dimitrova, tak už jsme nakládali. Ale po neuvěřitelném výkonu opravil auto těsně před první kvalifikací. Během kvalifikací jsem si strašně nevěřil a věděl, že to auto má úžasný potenciál a jen já ho brzdím. Bylo to nahoru dolů, ale každý ujetý kilometr byl znát. Díky skvělé jokerové strategii od Michala Vyhnala se podařilo, v co nikdo ani nedoufal. Vezeme si druhé místo se ztrátou čtyř desetin sekundy na prvního. Díky všem, kteří se na tom podíleli."
Václav Nakládal: "Další parádní víkend za námi. Po vyjetém pole position si z rakouského Melku odvážíme třetí flek. Celý víkend jsme byli srovnáni v maximálně třech vteřinách, to je prostě mazec. V červnu se představíme konečně doma v Sedlčanech."
ZSE/MČR 2025 - Melk (A) - highlights