Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Zónové a republikové pokračování v Melku

4.05.2025 | Autor: Petr Šulčík
Podruhé se jezdci letos utkali o zónové a republikové body. Tentokrát na trati v rakouském Melku.

Poprvé v letošní sezoně došlo k protnutí zónového a republikového šampionátu. Druhá dějství těchto seriálů hostil rakouský Melk. Páteční přejímky sice proběhly zdlouhavě a za vytrvalého deště, v sobotu a v neděli se ale závodilo za slunečného počasí. V divizi SuperCars zvítězil Zbigniew Staniszewski před Alešem Fučíkem. Třetí dojel do cíle Alois Höller. V Super1600 se sice přihlásili tři jezdci, nakonec ovšem došlo k jejich přeřazení do STC -1600. Z devatenácti jezdců byl v cíli nakonec nejrychlejší Václav Tůma druhý Jiří Čermák a třetí Tamás Végh. Jan Ratajský zůstal stát na startu finále s poruchou elektroinstalace. V STC -2000 si druhé letošní vítězství připsal Roman Častoral před Josefem Strebingerem a Joelem Strackxem. Divizi STC +2000 vyhrál domácí Gerald Woldrich před Matějem Šenkem a Karlem Schadenhoferem. V české divizi National1600 získal první vítězství Jan Matějka druhý skončil Lukáš Krotil a třetí Jan Kolomazník. Mezi historiky byl stejně jako v Polsku nejrychlejší Petr Jech před debutantem v této divizi Jaroslavem Fikotou a Václavem Nakládalem. Jan Marek si připsal plný počet bodů v historické kategorii Open. 

Ohlasy jezdců:

SuperCars

Aleš Fučík: "V Melku se sešla zajímavá konkrence  dobře jsme si zazávodili. S výsledkem ale nemůžu být spokojen, do dalších závodů musíme zapracovat a zrychlit. Závod byl kvalitně zorganizován a trať dobře připravena."

SuperTouringCars -1600

Václav Tůma: "První závod sezony dopadl skvěle. Protože jsme byli přihlášení v divizi S1600 jen tři, tak nás nakonec sloučili s STC1600. Docela jsem se těšil na tuto výzvu, protože nás jelo celkem devatenáct a mohl jsem poměřit síly i s jinými vozy. Na trati v Melku se mi jelo dobře. První rozjížďka byla poznávací a dojel jsem nakonec na třetím místě. Po rozjížďce jsme auto upravili a bylo to hned znát, jelo se mi mnohem líp. Do semifinále jsem startoval z prvního místa a své semifinále jsem vyhrál. Do finále jsem tak startoval z nejlepší pozice, podařilo se mi perfektně odstartovat a naše taktika dopadla na výbornou. Díky tomu jsem si odvezl z Rakouska vítězství. Chtěl bych poděkovat svému týmu, auto fungovalo na jedničku a já jsem si první závody díky tomu užil."

Jiří Čermák: "Super závod, kde jsme poměřili síly s několika dalšími jezdci s vozy Super1600. Závod jsem si trochu zkompikoval zapomenutým jokerem ve druhé kvalifikaci. Měl jsme i trochu štěstí, protože ve finálové jízdě mi první start vůbec nevyšel, ten opakovaný už byl lepší. S konečným výsledkem jsem spokojený. Na autě nám sice pár koní ještě chybí, ale jinak funguje perfektně."

Jiří Štěrba: "Seznam přihlášených do Melku byl fantastický! Šestnáct aut divize SuperTouringCars -1600 jsem ještě nezažil a upřímně jsem byl před startem víkendu poměrně dost nervózní. Těšil jsem se na souboje s těmi nejrychlejšími jako je Jirka Čermák, Nico Stachelberger nebo navrátilec z F4 Marek Mičík. To se stalo až v Q3, kde jsme dojeli jako pátý nejrychlejší. Máme z toho obrovskou radost, že dokážeme jet na těch vyšších příčkách, ale je tam viditelný rozdíl mezi auty Super1600, kteří jsou s námi spojeni. Ačkoli se to nezdá, rozdíl je tam jedna až dvě vteřiny na kolo. Což je opravdu hodně. No uvidíme, jak to bude do dalších závodů…"

Jan Ratajský: "Závod v rakouském Melku jsem si velice užil byl jsem rád za možnost startovat v kategorií STC-1600. Jelikož se kategorie Super1600 neschází v potřebném počtu, tak v budoucnu rád využiju opět této možnosti, dokud nebude kategorie Super1600 naplněna. Bylo vidět že špička v této kategorii je stejně rychlá jako auta Super1600. To je super jak pro závodníky tak pro diváky. Mně se v rozjížďkách dařilo, měl jsem pole position na semifinále, vyšlo na nás velké kropení tratě, což se později ukázalo jako velký problém. Semifinále jsem dokončil i přes nefunkční stěrač u řidiče druhý. Ale ve finále na startu se projevila závada v elektroinstalaci. Asi se někam dostala voda a bláto a shořel nám alternátor s baterií. Musíme ještě analyzovat co se stalo, aby se to už v budoucnu neopakovalo."

SuperTouringCars -2000

Josef Strebinger: "Ve většině rozjížděk jsem zajížděl nejrychlejší časy, ale kvůli nedokonalým startům jsme byli těsně poraženi. V samotném závodě se nám podařilo prokázat naši rychlost a konzistenci."

Petr Wurm: "V Melku se tentokráte sešla perfektní účast. Čítala deset vozů. Konkurence byla tentokrát nejsilnější, co jsem zatím měl možnost zažít. Po velmi těsných a tuhých bojích se mi podařilo dostat se do finále, byť semifinále bylo neskutečně těsné a nakonec pro mě hráli neuvěřitelné čtyři setiny! Ve finále už to bylo pro mě za odměnu. Ač jsem se snažil co to šlo, bylo z toho nakonec páté místo, byť ztráta na třetí místo byla pouhé dvě vteřiny, ale prostě rychleji už to fakt nešlo. Ale i tak jsem naprosto spokojen. Díky tomu, že někteří nebodují do zóny a našeho mistráku to vypadá, že do sedlčanského závodu půjdu v obou šampionátech jako celkově druhý za nechytatelným Romanem Častoralem. Auto jako vždy fungovalo skvěle. Dostalo pár ran, ale to do Sedlčan dám dokupy a budu na startu opět v plné síle."

SuperTouringCars +2000

Ondřej Šenk

National 1600:

Jan Matějka: "Do Melku jsem jel s velikou chutí napravit Poznaň, kde jsem se na cílové čáře připravil o slušný výsledek. V Melku byla motivace tak veliká, že jsem hned v prvním tréninku havaroval a bylo v depu o zábavu postaráno. V kvalifikaci jsem se pohyboval kolem třetího místa absolutně a věděl jsem že na bednu konečně mám. Semifinále jsem si hlídal druhou pozici za Petrem Bílkem. Ve finále jsem do toho šel na doraz a hned v první zatáčce jsem byl na druhém fleku. Věděl jsem, že Ráďa Pinkas se pokusí o undercut, to samé i Lukáš Krotil. Rychlost na Petra a Radka ve svém polu nemám, tak jsem si v jokeru pokryl Lukáše v následujícím kole. To se povedlo, Ráďa trefil obrubník a byl ze hry, Petr Bílek udělal defekt a já jel najednou o vítězství. Lukáš tlačil a já ho udržel, až do cíle za sebou. V Melku jsem měl fakt velké štěstí. Vítězství jsem v tomto závodě nečekal. Chci poděkovat rodičům a velkou zásluhu má mechanik a kamarád Martin Skopeček, díky moc."

Lukáš Krotil:

Jan Kolomazník: "

HA -1600

Petr Jech: "Závod nám vyšel na jedničku, všechno fungovalo bez problémů. Trochu jsme se zapotili, nebo spíš můj mechanik Petr, v sobotu večer, když přehazoval kola a nevšiml si přilepené podložky. Ráno po cestě na start druhé kvalifikace se začalo od gumy kouřit. Naštěstí i s pomocí ostatních se vše podařilo vyřešit.Trať byla skvěle připravená, krásně jsem se svezl. Těším se na další závod do Sedlčan."

Jaroslav Fikota: "Neuvěřitelný víkend plný emocí je za mnou. Oba dva dny jak na horské dráze. První start do Českého mistrovství rallycrossu ve třídě historických vozidel do 1600 v Rakouském Melku. Nové auto, nová trať, všechno absolutně jinak, než na co jsem byl doposud zvyklý. Plán zněl jasně. Dovézt auto celé domu bez ambicí na výsledek. Ani jednu z věcí jsem nesplnil. Hned ve druhém tréninku ,,závodní incident “ velká kolize se soupeřem, nechtěná z obou stran, ale na mé straně téměř fatální. Nebýt skvělého mechanika Dimitar Dimitrov, tak už jsme nakládali. Ale po neuvěřitelném výkonu opravil auto těsně před první kvalifikací. Během kvalifikací jsem si strašně nevěřil a věděl, že to auto má úžasný potenciál a jen já ho brzdím. Bylo to nahoru dolů, ale každý ujetý kilometr byl znát. Díky skvěle jokerové strategii od Michala Vyhnala se podařilo, v co nikdo ani nedoufal. Vezeme si druhé místo se ztrátou čtyř desetin sekundy na prvního. Diky všem kteří se na tom podíleli."