Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Začne rallycrossová sezona na konci června v Sosnové?

20.05.2020 | Autor: Petr Šulčík
Začne rallycrossová sezona na konci června v Sosnové?
S uvolněním některých opatření svitla také naděje, že bychom mohli rallycrossovou sezonu, alespoň na republikové úrovni, odstartovat na konci června v Sosnové. Otázkou zůstává v jaké podobě.

Závod na autodromu v Sosnové (26.-28.6) se má jet dle původního plánu jako zónový a dále je vyhlášen pro národní šampionáty české, slovenské a polské republiky. Vyhlášen je též pro historiky a klubové poháry Mascom a Rallycross Cup. Lukáš Dufek z pořadatelské firmy AUCTOR Racing s.r.o., která si jako soukromý subjekt okruh pronajímá a závod druhým rokem připravuje, informuje, jak by se mohl uspořádat.

„Máme připraveno několik různých scénářů, jak by se dál závod odjet dle původního plánu, ale také počítáme pro případ uzavřených hranic i s verzí českého mistráku nebo i volného závodu, který by doplnily klubové poháry, případně by se jely jenom tyto. Každý závod má dle míry použití služeb a časových potřeb vlastní rozpočet. Abychom měli alespoň nějakou představu o zájmu o tento závod, tak jsme rozeslali s velkým předstihem přihlášky s dotazníkem a nastavili termín uzávěrky na 2. června. Uvidíme, co se nám vrátí zpátky, podle toho se pak nastaví daná verze závodu. Vzhledem k aktuální době a potřebám naplánování všech služeb a pořadatelského zajištění, nemůžeme čekat na polovinu června. Některé věci je potřeba zajistit s více jak měsíčním předstihem. Velmi vysoký finanční rozdíl je také mezi uspořádáním jednodenního a dvoudenního závodu. Vzhledem ke zlepšování situace věříme, že nejhorší možný scénář v podobě pouhého testování nás nečeká, a že závod uspořádáme v republikovém formátu. Pořád žijeme i v naději, že budou otevřeny hranice a že dorazí i zahraniční jezdci. Pokud by jezdili lidé do Chorvatska, tak by mohli jezdit i na závody. Sice by to bylo asi bez diváků, ale jezdit by mohli. Zvláště polské mistrovství, v první řadě s divizí SuperCars, slibuje velké oživení startovního pole českého rallycrossu, které to určitě potřebuje“, uvedl Lukáš Dufek.

Přihlašovací formulář - PŘIHLÁŠKA RX SOSNOVÁ 2020

Průběžný seznam přihlášených jezdců - RX SOSNOVÁ 2020

Bez účasti diváků se určitě nepojede v Sedlčanech. Jeden ze závodů byl naplánovaný na konec května, druhý je v plánu začátkem srpna. "Uvidíme, jaká bude situace, v zásadě se ničemu nebráníme. Ovšem bez účasti diváků se u nás téměř jistě nepojede. V rozpočtu závodu je to dost velká položka. Jde také o situaci s hasiči a zdravotní službou. Jsem si jistý, že strany veřejnosti by o závod byl velký zájem, protože pauza už je opravdu dlouhá. To samé si myslím o jezdecké účasti. Na trati v současnosti probíhají především testovací jízdy. Zbývají nám dodělat svodidla o nově vybudovaného skoku před střelnicí. I kvůli němu je v plánu další novinka, kdy jezdci po startu nepojedou nahoru, ale pojede se celé první kolo," řekl za organizátory Miroslav Dvořák.

Mezi jezdci je o závody zájem, a to i mezi těmi, kteří jezdí v mistrovství Evropy a doma pravidelně nestartují. V Sosnové by se tak mohl objevit Aleš Fučík, Pavel Vimmer, Jan Černý, Josef Šusta a řada dalších. „V Sosnové bych se rád svezl, ať už závod bude mít jakoukoli formu. Každý testovací kilometr je důležitý. Také doufám, že o letošní mistrovství Evropy nepřijdeme a šampionát se skutečně na konci srpna rozjede,“ říká Aleš Fučík.

Předseda komise Off – Road Autoklubu ČR Milan Tejchman zatím není schopný říct, kdy a kde bude moc být sezona zahájena. "Všechno záleží na rozhodnutí vlády, od kdy s kolika lidmi jednotlivé akce povolí. Pak můžeme začít plánovat a jednat například o změnách nebo nových kalendářích. Otázka jestli vůbec pořadatelé budou chtít za daných podmínek svou akci pořádat. Akce pro sto lidí nedávají smysl. V případě, že bude povoleno 500, můžeme už uvažovat o nějakých oddělených sektorech pro diváky nebo pro jezdce," říká Tejchman.