Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Rozpačité Sedlčany

9.09.2020 | Autor: Petr Šulčík
Rozpačité Sedlčany
Druhý letošní zónový a republikový závod v Sedlčanské kotlině přinesl zajímavé souboje, ale také několik rozpaků.

Podruhé se letos jezdci sjeli do Sedlčan k závodu mistrovství Zóny střední Evropy, který byl také součástí republikového šampionátu. V sobotu byl na programu i Rallycross Cup. Závodu se tak zúčastnilo více jak 150 jezdců. Komplikace pak přišla právě při sobotním pohárovém závodě, když vzhledem k nefungující časomíře nabral závod zdržení. Rallycross Cup přišel o jednu kvalifikaci, navíc vzhledem k časovému posunu dojížděli jezdci zónového a republikového šampionátu úvodní rozjížďku téměř za šera.

V divizi SuperCars do Sedlčan přijela šestice jezdců. Kromě polského jezdce Staniszewského startoval s druhou týmovou fiestou jeho krajan Duda (rallyový vůz R5). Ten se ovšem moc nesvezl. Vítězství v jednotlivých kvalifikacích si rozdělili Zbygniew Staniszewski (2) a Aleš Fučík (1). Nutno podotknout, že počínání polského jezdce v první zatáčce není už několikátý závod zrovna fér a sportovní komisaři by se tím měli zaobírat. Díky kolizi v první zatáčce třetí kvalifikace přišel o první řadu finálové jízdy Aleš Fučík. Ve finále se český jezdec po startu  dostal před Aloise Höllera a tlačil i na Staniszewského. Ten nakonec zvítězil. "To co tu předvedl polský jezdec je už trochu za hranou. Komisaři nic neřešili. Nedostal ani žádné napomenutí. Přitom mě po startu třetí kvalifikace vyhrnul z první zatáčky a doplatil na to také Alois Höller. Na videu je to jasně vidět," uvedl po závodě Aleš Fučík, který nakonec skončil druhý před Aloisem Höllerem. Čtvrté místo patřilo Mariánu Gajdošovi a páté Lukáši Markovi.

Sestřih - RX Sedlčany 2020

Silná konkurence se opět sešla na startu divize Super1600. Všechny tři kvalifikační jízdy vyhrál Jan Černý, který poté ani v semifinále a ve finále nenašel přemožitele. Po startu finále došlo na kolizi, kterou zavinil  Polák Radoslaw Raczkowski. Sám si urazil kolo a odnesl to i Tomáš Buda. Zastavit musel také Jiří Šusta, který po vyhrané semifinálové jízdě startoval z první řady.

„Před závodem jsme neabsolvovali žádný test ani speciální přípravu. Přesto jsem do Sedlčan odjížděl s tím, že chci vyhrát. Závod byl náročný, opět se sešla velká konkurence. Přineslo mi to další zkušenosti v rallycrossu. V průběhu závodu se trať hodně měnila, měnil se grip, takže se muselo měnit i nastavení. Organizačně se nevyvedl první den, v neděli už to bylo lepší. Finálová jízda byla trochu nešťastná. Raczkowski do toho šel po startu až moc a odneslo to několik aut. To bylo trochu zbytečné, ale to se někdy v rallycrossu stává,“ řekl Jan Černý. Za ním dojel druhý Václav Veverka a třetí Andrej Vajda před Jiřím Šustou. 

Rušno byl také v divizích SuperTouringCars. Prvního vítězství po přestupu do STC -1600 se dočkal Michal Sklenář, který za sebou nechal Tomáše Stránského a Radka Dvořáka. "První dva závody ukázaly, že přestup byl správnou volbou. Sedlčany pro nás nemohly dopadnout lépe. Kvůli špatné volbě pneumatik jsem dojel poslední ve druhé kvalifikaci, ale první a třetí jsem vyhrál. Start finále mi na starších gumách opět nevyšel, ale zajel jsem hned v prvním kole do joker lapu a stíhací jízdou ve finále zvítězil," zhodnotil závodní víkend Michal Sklenář. Do dvou litrů zvítězil znovu Roman Častoral před Martinem Šindelkem a Vladimírem Markem. Nad dva litry vyhrál polský jezdec Damian Litwinowicz, tentokrát před Tomášem Mičíkem a Karlem Václavíkem, který má před posledním závodem nejblíže k českému titulu.

Po vítězství Matěje Šenka se vyrovnala situace v průběžném pořadí divize National1600. Právě Matěj Šenk a Jiří Štěrba (v Sedlčanech druhý) mají stejný počet bodů. Třetí místo v cíli i v hodnocení šampionátu patří Martinu Knápkovi. Poslední závod odjel v Sedlčanech David Hasman, který přerušuje svoji kariéru. "Nelíbí se mi celková organizace rallycrossu a celková součinnost lidí v organizaci jednotlivých závodů. Chybí mi motivace do dalších závodů. Chci si nyní udělat od rallycrossu odstup. Přeci jen jsem se v něm pohyboval patnáct let," prohlásil David Hasman.

Třináct jezdců se postavilo na start v historických automobilech do šestnáctiset kubíků. Potřetí letos zvítězil Tomáš Marchal, před Markem Zemanem a Miroslavem Sýkorou. Ve dvoulitrech byl nejrychlejší Jiří Matějka. V historických čtyřkolkách sice vyhrál dvě kvalifikace Luboš Čížek, ve finále byl ovšem rychlejší Pavel Koutný. Zajímavostí je, že svými časy dokáží konkurovat nebo být i rychlejší než divize SuperCars. Český šampionát stejně jako zóna (před Slovenskem ještě dva závody v Itálii) by měla vyvrcholit posledním závodem na konci října na Slovensku. Jestli se podnik uskuteční je ovšem v současné situaci otázkou. V několika divizích jsou jezdci na předních místech v rozmezí několika bodů a v případě zrušení závodu by tak přišli o závěrečné souboje na trati. Reportáž ze závodu na programu ČT sport je na programu dnes pět minut po půlnoci.