Rallycross se od 2026 změní a nejvyšší kategorii bude opět "jen" mistrovství Evropy. V plánu Mezinárodní automobilové federace FIA je také samostatný světový rallycrossový pohár - FIA World Rallycross World Cup. který čeká na schválení Světovou motoristickou radou.
Mistrovství v roce 2026 nabídne jednodušší formát soutěže pro jezdce a týmy a vrátí se ke spalovacím motorům, což je krok, který má zjednodušit soutěž, posílit startovní pole a přinést fanouškům po celém světě to, co podle na rallycrossu nejvíce oceňují. Kalendář by měl obsahovat šest závodů na nejznámějších rallycrossových tratí kontinentu.
V uplynulých dvou letech se rallycross stal průkopníkem souboje technologií, v němž proti sobě stály elektrické a spalovací pohony. Tato jedinečná éra ukázala ochotu této kategorie k inovacím a přinesla do tohoto sportu nové dimenze. Zkušenosti z tohoto období zůstanou důležitou součástí jeho odkazu.
FIA Rallycross World Cup má být pořádán vedle evropského šampionátu. Spojí nejlepší jezdce a týmy z celého světa k souboji mimo Evropu, čímž zajistí, že rallycross si udrží svou globální přítomnost. V roce 2028 bude v rallycrossu zaveden nový technický regulační rámec, který se používá v nejvyšší kategorii mistrovství světa v rallye. To znamená, že v následujících sezónách budou k dispozici bezpečnější, modernější, dostupnější a zároveň rychlejší vozy s cílem přilákat více soutěžících a logicky se tak vrátit k mistrovství světa v rallycrossu s plnými startovními rošty.
Ředitelka FIA Road Sport Emilia Abelo ke změnám řekla: „Změny oznámené dnes představují důležitý krok v utváření dlouhodobého růstu rallycrossu. Od samého začátku jsme se snažili naslouchat týmům, jezdcům, organizátorům a především fanouškům. FIA zpřístupnila vysílání závodů zdarma po celém světě a vytvořila vysílání světové úrovně. Vytvoření celkového obrazu však vyžaduje čas, a proto představujeme tuto jasnou vizi pro rok 2026 a další roky."