Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Premiérová zóna v Poznani

29.07.2022 | Autor: Petr Šulčík
Premiérová zóna v Poznani
Ohlasy po šestém závodě mistrovství Zóny střední Evropy 2022, který se premiérově uskutečnil na trati v polské Poznani. Podruhé se zde jelo o republikové body.

Stejně jako v loňské sezoně, kdy se v Poznani jelo pouze v rámci polského a českého šampionátu, se i letos organizátoři zhostili své role perfektním způsobem a premiérový zónový závod na této trati se odjel bez větších komplikací. V dvou nejsilnějších divizích ovšem chyběla konkurence. Cestu za vítězstvím v divizi SuperCars pro Zbigniewa Staniszewského usnadnila technika vozu VW Polo Aleše Fučíka. Ten po problémech s olejovým čerpadlem do druhého dne nenastoupil. Lukáš Červený obsadil čtvrté místo. V divizi Super1600 přijel do Poznani nakonec jen Jan Ratajský. Startoval společně s divizí STC -1600, ve finále mu ovšem nebylo umožněno startovat. Bez boje tak bral plný počet bodů. 

V divizích SuperTouringCars se ve dvou případech radovali čeští jezdci. V nejsilnější STC +2000 vyhrál  domácí Halk před Gigim a Budzynskim. Ondřej a Matěj Šenk se víkendem vzhledem k technickým problémům svých fabií spíše protrápili. Premiérovou výhru v divizi STC -1600 získal v Poznani Martin Knápek před Konradem Gryzem a Tomášem Stránským. Radek Dvořák byl z finálové jízdy za kontakt s Knápkem vyloučen. V STC -2000 Roman Častoral porazil oba své rivaly Dabrowského s Kowalczykem. Pod stupni vítězů tentokrát skončili Jakub Michal a Martin Šindelek. Rychlou jízdou bez chyb si vítězství v National1600 zajistil Jiří Štěrba. Druhý skončil v Polsku Lukáš Pech před Matějem Švelchem. Vítězství v historických kategoriích si z Polska odvezli Pavel Steiner a Michal Vyhnal. 

Ohlasy jezdců:

SuperCars

Aleš Fučík: "Trať se mi hodně líbila, v tréninku nebylo ani moc času něco zkoušet, protože se jela pouze tři kola. V první kvalifikaci se mi podařil start a pohlídal jsem si první místo. Jelo se na mokrých gumách, protože trať byla po dešti ještě místy dost mokrá. Bylo jasné, že na suchu se pojede o dost rychleji. Ve druhé a třetí kvalifikaci jsem neměl úplně nejlepší start a ještě jsem udělal několik chyb. Večer jsme pak přišli na závadu na vratce oleje z motoru. Nechtěli jsme riskovat větší poškození motoru a raději ze závodu odstoupili. Nyní musíme dát auto dohromady a být co nejlépe připraveni na závod v Sedlčanech."

Lukáš Červený: "Na trati v Poznani jsem byl poprvé a jako všechny ostatní polské rallycrossové tratě je zajímavá. Na tento závod jsem zase udělal pár změn na autě včetně základní věci, že jsem nasadil rallycrossové pneumatiky Avon, které jsem doposud nepoužíval. To mi umožnilo změnit styl jízdy, ale musel jsem se naučit i jinak startovat. Když už jsem přišel na to jak s tím jezdit, tak mě v neděli začalo zlobit řazení. Ale jinak pěkné závody. Takže poladím auto a vyrazím v září na další rallycross do Nyirádu."

Super1600

SuperTouringCars -1600

Martin Knápek: "Do polské Poznaně jsem se moc těšil a oproti loňskému roku se trať posunula o další level výš. Od začátku závodu mě provázely technické problémy a to od prasklého kloubu poloosy na startu první rozjížďky až po problémy s chlazením motoru během celého závodu. I přesto jsem dokázal vyhrát zbylé tři rozjížďky i finále a nakonec jsem si po soubojích vybojoval plný počet bodů."

Tomáš Stránský: "Od první rundy a dále i po celý víkend nás provázel problém s řazením, já dělal také jezdecké chyby a podle toho tak vypadalo i umístění v dalších jízdách. No ale jak se říká ,,zajíci se počítají až po honu.”! Do finále se podařilo problém s řazením lehce zmírnit, já se více koncertoval a tak jsem po pěkném, čistém souboji s Michalem Sklenářem a černé vlajce pro Radka Dvořáka dojel na třetím místě. Ve třídě National1600 letos premiérově startuje náš starší syn Matyáš, který sbírá závodní zkušenosti. Poznaň je pro něj zcela nová trať a bude tomu tak i na dalších zahraničních závodech. Celý víkend se zrychloval a hlavně sbíral cenné zkušenosti. Ve finálové jízdě, si s poškozenou přední nápravou a rozhozenou geometrii po tvrdším kontaktu s jiným jezdcem, dojel pro pěkné páté místo. Celkově jsme po tomto víkendu spokojeni a těšíme se na další závod v Sedlčanech. Děkujeme všem partnerů a našemu skvělému mechanikovi Pavlovi Bílkovi za pomoc."

Michal Sklenář: "Trať  v Poznani svědčí spíše výkonově silným autům, proto jsme věděli, že budeme něco ztrácet. Rozlosování a následné umístění ve svých jízdách jsem absolvoval na předních pozicích, ale když jsem srovnával časy s těmi nejrychlejšími v naší divizi, tak dostat kolem sekundy na kolo bylo demotivující. Deficit přibližně čtyřiceti koní oproti konkurenci, konkrétně na téhle trati, je fakt znát. Každopádně po rozjížďkách z toho bylo celkové třetí místo a start do finále z druhé řady. Věděl jsem, že můžu čekat pouze na chyby soupeřů, abych se umístil co nejvýše. Nakonec z toho bylo v cíli konečné čtvrté místo, těsně za třetím, takže v rámci možností spokojenost. Body do tabulky vezu a auto vypadá také bez úhony. Nyní mě čeká standardní servis a příští týden se uvidíme v Sedlčanech. Děkuji Ondrovi ze Silponix Racing za servis na závodech."

Radek Dvořák: "Trať v Poznani je hodně technicky náročná a přitom rychlá. Nejvíce náročný je joker lap, který je extrémně dlouhý. Závody jsem si užíval, přetahoval jsem se s Martinem Knápkem, až na finále, kde jsem vlastní chybou dostal černou vlajku a přišel tak o místa nejvyšší. Připravujeme se na další závody a doufám, že bude všechno, jak má být."

SuperTouringCars -2000

Autosema Racing (Jakub Michal): "Celý víkend jsme se potýkali s nedostatkem výkonu a špatnou přilnavostí kol. Na finále se nám podařilo podvozek naladit a alespoň částečně pořešit ztrátu výkonu. Zde patří velké díky Šindelkům, kteří nám půjčili náhradní alternátor, který nám dělal drobnou neplechu v elektronice a způsoboval část z úbytku výkonu. Jakub odjel krásné finále a až na pár drobných chybiček předvedl jízdu na hraně možností a vybojoval čtvrté místo v opravdu silné konkurenci. Dokonce zajel třetí nejrychlejší čas na kolo a nebýt technických problémů, mohl být výsledek možná ještě lepší. Navíc se nám konečně podařilo prolomit smůlu letošních nedojetých finálových jízd."

Martin Šindelek: "Závod v Poznani pro nás málem skončil dřív, než vůbec začal. Na technické přejímce se začal ozývat nepříjemný zvuk od převodovky a bylo o práci postaráno. Začal noční boj s časem, kdy jsme museli ujet 1100 km s převodovkou na opravu. Naštěstí mi pan Dohnálek v noci vyšel vstříc, tímto bych mu chtěl poděkovat, a já mohl nastoupit na start. Rozjížďky se dařily, umístil jsem se na třetím místě. Aby toho nebylo málo tak v neděli po trénincích mi vypověděla službu spojka. I přes to jsem finále dojel na pátém místě. Musím poděkovat celému týmu za skvělou podporu a práci."

National1600

Jiří Štěrba: "Celý víkend v Poznani hodnotím velmi kladně. Podařilo se nám vybojovat cenné zlato. Od druhé rozjížďky až do finále se nám dařilo jezdit v čele. Před první rozjížďkou nám zapršelo a já se bohužel rozhodl pro špatné obutí. Nevadí, chybami se člověk učí. Závodní víkend jsem si užil hlavně díky soubojům s Lukášem Pechem, které byly hodně vyrovnané a jelo se rychle. Děkuji celému týmu a rodině za podporu. Těším se do Sedlčan."

Lukáš Pech: "Závod v Poznani byl bez pochyb ten nejtěžší v mém životě a jsem strašně rád, že jsem to nevzdal a dokončil ho i přes všechny prekérky, které mě potkaly. Málem jsem vůbec nestartoval, protože mi celý týden před závodem nebylo vůbec dobře. Ale nakonec jsme s taškou léků vyrazili. Hned první kvalifikaci jsem kvůli proraženému kolu nedokončil, ale ve všech zbývajících jsem skončil na druhém místě. Ve čtvrté se mi podařilo zajet nejrychlejší kolo, takže jsem si před finále docela věřil. Po kolizi po startu a  další proražené pneumatice ve čtvrtém kole to vyšlo na druhé místo."

Matěj Švelch: "Závody v Poznani pro mě byly asi nejhezčí v mé kariéře. Na této trati jsem byl poprvé a moc mi vyhovovala. Finále bylo velice náročné, protože bylo za úplně jiných podmínek než všechny ostatní rozjížďky, ale přesto jsem dokázal vybojovat třetí místo za což jsem moc rád."

Radek John: "Ze závodu v Poznani mám smíšené pocity. Celou sobotu nás provázely technické problémy, které měly za následek nedokončený warm up, neodstartovanou Q1, nedokončenou Q2 a obkrouženou Q3. Vše se nám podařilo přes noc opravit a v neděli jsem mohl nastoupit ve 100% kondici. Do finále díky bodovému hendikepu ze soboty jsem startoval ze zadní řady, kde toho moc dělat nejde. Po kontaktu s Matyášem Stránským, kde došlo k ohnutí přední nápravnice a poškození řízení, toho už moc vymýšlet nešlo, ale i tak jsem s výsledkem nadmíru spokojen a čtvrté místo beru všemi deseti. Trať v Poznani je opravdu nádherná a teď už se jako tým těšíme na reparát v Sedlčanech."

Marek Honzík: "Závod v Poznani byl pro náš tým novinka. Startovali jsme zde poprvé a byl to náš druhý start s novým autem. Už po trénincích se mi trať líbila, jak svou charakteristikou, tak organizačně. Každé další kolo auto poznávám a učím se s ním a to bylo vidět i tady, rychlost celkem byla, ale kluci byli ještě o něco rychlejší. V rozjížďkách nás potrápilo řazení a na start finále jsem si vyjel druhou řadu. Po startu bylo v první zatáčce hodně těsno a po kontaktu s Lukášem Pechem jsem odjel na čtvrtém místě, bohužel z boje o podium nás vyřadila odražená pneumatika hned ve druhém kole. Závod hodnotím kladně, poznali jsme novou, hezkou trať, odstranili další mouchy našeho twinga a hlavně jsem zase o pár vteřin zrychlil a přiblížil se klukům vepředu. Děkuji především svému týmu, rodině a partnerům za podporu v této sezóně!

HA -1600

Pavel Steiner: "V Poznani jsme startovali poprvé a i přes menší účast jsme si závod užili. Trať je moc pěkná, auto fungovalo na jedničku a vítězství ve třídě to jen potvrdilo."

Lucie Pěkná, Michal Čermák: "Závody v Poznani jsme si moc užili. První rozjížďka byla pro nás trošku klouzačka. Napršelo a my měli ideální obutí pouze na jedno auto. A tak jsme si řekli, že když už, tak pojedeme na suchých pneumatikách oba. No nějaké ty hodiny to dalo, ale i tak jsme si to užili. S tím zadohrabem je na tom kluzkém přeci jen větší sranda. Zbylé rozjížďky bylo sucho a tak jsme měli opět možnost si naplno užívat trať i auta a moc jsme si to užili. Organizace i příprava trati byla parádní, za což pořadatelům děkujeme. Jediné, co nás mrzí, je opravdu slabá účast v naší divizi, ale s tím asi nic neuděláme. Tímto bychom také chtěli ještě jednou poděkovat panu Kadlecovi. I přesto, že nejsou na zahraničních závodech v historicích zrovna plné rošty, tak nad námi stále nezlomil hůl a snaží se pro nás zařídit svezení i někde jinde než v Sedlčanech. Děkujeme."

Sestřih - ZSE 2022 - Poznaň (PL)