Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Polský začátek českého šampionátu

29.04.2022 | Autor: Petr Šulčík
Polský začátek českého šampionátu
Společně se druhým zónovým závodem v polském Slomczynu odstartovalo také Mezinárodní mistrovství Česka. S nepříliš početným zastoupením českých jezdců.

Kromě druhého závodu mistrovství Zóny střední Evropy se o víkendu v polském Slomczynu odehrál také úvod Mezinárodního mistrovství Česka. Vzhledem ke vzdálenosti nebyla účast českých jezdců v jednotlivých divizích příliš početná. Větší účast můžeme očekávat až při druhém závodě v Sedlčanech, který se pojede v červnu. V divizi SuperCars startovaly pouze dva vozy s Alešem Fučíkem a Zbigniewem Staniszewskim. A i přes to, že je doplňovala další čtveřice s vozy divize SuperCars Light (polské slabší SuperCars), mnoho soubojů jsme neviděli. To ovšem neplatí o dalších divizích. V Super1600 bojovali až do konce Jiří Šusta a Damian Litwinowicz, který našemu jezdci vrátil týden starou porážku z Mariapócse. Rychlou jízdou si pro třetí místo dojel Dominik Senegacnik.

První den rozhodl o osudu divize STC -2000. Roman Častoral musel po technických problémech s motorem vozu Opel Astra ze závodu odstoupit. Nedošlo tak na další souboje s Jakubem Kowalczykem. Mezi těmito dvěma jezdci proběhl souboj už ve druhé kvalifikaci, kde se Roman Častoral na výjezdu z joker lapu po kontaktu s polským jezdcem přetočil. Následovalo nepříliš sportovní Častoralovo chování, když blokoval Kowalczykovu další jízdu. Závod tak v této divizi vyhrál Kowalczyk před Robertem Dabrowskim a Martinem Šindelkem. V divizi STC +2000 zvítězil také polský jezdec Lukasz Zoll. Tomáš Michal po sobotních dvou kvalifikačních výhrách vedl, ale v neděli v semifinále po kontaktu v první zatáčce urazil kolo a skončil na sedmém místě.

Další kontroverzní moment se odehrál v divizi STC -1600. V sobotu vyhrál všechny tři kvalifikační jízdy debutující Martin Knápek, ovšem v neděli ve čtvrté jízdě přišel, kde jinde než na výjezdu z joker lapu, dvojitý kontakt s Radkem Dvořákem. Knápek s poškozeným autem nemohl v závodě pokračovat. O tom čí to byla vina, už rozhodli zasvěcení na sociálních sítích obou aktérů. Někdy opravdu méně znamená více. Úsměvný je i názor jednoho dlouholetého závodníka, který napsal, že stydět za toto místo, by se měl pořadatel. Stydět bychom se mohli asi my, že takovou trať nemáme a za chování některých našich závodníků. Závod nakonec vyhrál Konrad Gryz před Dvořákem a Michalem Sklenářem. V divizi National1600 republikového šampionátu zvítězil Lukáš Pech před Matějem Švelchem a Danielem Fernandezem. V historicích byl nejrychlejší Václav Haloun před Milošem Kutílkem a Tomášem Slabou.

Ohlasy jezdců:

SuperCars

Aleš Fučík: "Ve Slomczynu jsem startoval po dvou letech. V tréninku byl mezi mnou a Staniszewskim docela velký rozdíl, v kvalifikacích jsme jezdili ve vteřině. Rozhodoval většinou start. Nejtěsnějším byl souboj ve čtvrté kvalifikaci, kdy polský jezdec využil vnitřní stopu v zatáčce. Ve finále jsem měl pocit, že mám defekt a ztratil jsem nějaký čas, který mi v cíli chyběl."

Super1600

Jiří Šusta: "Závod pro mě dopadl daleko lépe než loni, kdy jsme ze Slomczynu odjížděli s rozbitým motorem a já se zlomeným zápěstím. S druhým místem jsem spokojený, byla ta to další výborná příprava směrem k mistrovství Evropy."

Jan Ratajský: "Závody v Polsku byly pro mě a náš tým ABmotorsport první v této sezóně. Byl jsem potěšen šesti startujícími v kategorii Super1600. Jelikož konec loňské sezóny nevypadal moc optimisticky a já uvažoval o změně divize. Se závody jsem spokojený, trať byla v dobré kondici, časový harmonogram šlapal také dobře. Naše auto bylo na první závod nachystané parádně, za to je potřeba poděkovat mechanikům a tátovi. Můj výkon sice nestačil na bednu, ale bylo to opravdu hodně vyrovnané a hodně, hodně rychlé a moc jsem si to užíval. Hlavně finále. Uvidíme, na příštím závodě zkusíme ještě zrychlit."

Libor Teješ: "První závod sezóny je za námi! V polském Słomczynu se sešla opravdu velká konkurence, takže nebylo místo pro chyby. V sobotu to bylo opravdu namáhavé. Kvůli technickým závadám jsme dvě kvalifikace nedojeli a na autě se muselo přes noc pracovat. Nevzdali jsme se a přes noc jsme auto opravili! V neděli jsme odjeli jenom jednu rozjížďku, ve které jsme dojeli všichni těsně za sebou a poté následovalo finále. Startoval jsem z posledního místa kvůli nedostatku bodů, takže jsem neměl co ztratit a s velkou motivací jsem odstartoval. Po startu jsem byl na třetím místě, ale po absolvování joker lapu jsem se zařadil na páté místo. Víkend byl opravdu namáhavý, ale jako vždy jsme to zvládli! Chtěl bych opravdu poděkovat mému týmu, že se sebe vydal maximum, aby auto připravili na nedělní závod. Děkujeme všem, kteří nás celý víkend podporovali!"

Václav Tůma: "Se závodem ve Slomczynu jsem spokojený. Na nové auto jsem si rychle zvykl a dojížděl jsem v těsném závěsu za ostatními vozy. Stále je ale co zlepšovat."

SuperTouringCars +2000 a -2000

Autosema Racing (Tomáš Michal a Jakub Michal): "Tomáš celý víkend pojížděl rozdílem třídy všechny Poláky s jejich bavoráky. A tak si ho v semifinále podali a naporcovali ho na padrť. Tím ho vyřadili z finále a očekávaného vítězství. Kubovi se zase v semifinále po kontaktu s jiným autem "zbláznila" elektronika a jelikož nechtěl zničit motor, raději ze semifinále odstoupil."

SuperTouringCars -1600

Radek Dvořák: "Závod byl plný emocí a nějakých zdravotních problémů, ale celkově jsme si to užili. Hodně lidí se mě ptalo, co se dělo v sobotu, proč jsem nejel a tak dále. V první řadě jsem měl zdravotní problém a to moje záda, žádná nálada, žádná chuť a byl jsem rád, že nějak jedu. Dělal jsem chyby na trati a vůbec mě to nebavilo. V neděli to už bylo lepší a věděl jsem, že bych to měl už dát. Video je jasným důkazem, že to bylo výborný, než v posledním kole došlo ke zbytečnému kontaktu a já dostal nepochopitelnou černou vlajku. Na autě byla dost velká škoda, ale protože mám super tým, který auto opravil (výměna zadní nápravy a další drobnosti), mohl jsem nastoupit do finále ze třetí řady. Finále taky nebylo podle mých představ, auto moc nejelo, motor nešel tak, jak by měl jít. Přesto jsem aspoň dojel na druhém místě."

Michal Sklenář: "Ještě cestou do Slomczynu jsem byl rozhodnutý, že se letos vrátím do katogorie historiků, protože loňský poslední závod na Slovakiaringu nám ukázal, že technikou těm nejlepším vozům STC -1600 nestíhám. Přes zimu jsme s Ondrou ze Silponix racing zapracovali hlavně na podvozku a řízení, no a když jsem měl jít na technickou přejímku, tak po poradě v týmu jsem si řekl, že zkusím opět STC -1600. Časy na kolo nás mile překvapily a já rozjížďkami prošel s umístěním 4,2,3,1, což mi dalo do finále na první řadu. Finálový start se povedl a já se držel na druhém místě, ale špatně naplánovaným joker lapem a následnou prašností trati jsem o tohle místo přišel a dojel na třetím místě. Závod a organizaci hodnotím na výbornou a už se těšíme do Sedlčan."

Martin Knápek: "Byl to můj první závod s fabií ve třídě SuperTouringCars, takže jsem vůbec nevěděl, co můžu očekávat. Začalo se v sobotu ráno warm upem, kde jsem měl nejrychlejší čas ve třídě. Následovaly tři rozjížďky, které jsem vyhrál. Fabie fungovala na 110 procent a šel jsem spát na průběžném prvním místě. V neděli byla trať po ranním kropení více kluzká, ale ve warm upu jsem měl opět nejrychlejší čas. V poslední čtvrté rozjížďce došlo bohužel ke kontaktu s autem vyjíždějícím z joker lapu, i když jsem se snažil jet co nejvíce vpravo a nechat vyjíždějícímu autu dostatek prostoru. Došlo k takovému poškození auta, že mi hlavní technický komisař nepovolil další start a musel jsem ze závodu odstoupit i přes to, že jsem si vyjel pole position. I tak někdy rallycross končí. Budu se moc těšit na další závody, které budou v Sedlčanech."

Sestřihy - ZSE 2022 - Slomczyn (PL)