Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Pokračování rodinné tradice

23.10.2014 | Autor: Petr Šulčík
Pokračování rodinné tradice
Ziskem titulu mistra Evropy v divizi Super Car navázal Robin Larsson v letošním roce na tituly svého otce z let 2006 a 2007. V příští sezoně by rád postoupil do mistrovství světa.

Do sezony vletěl jako blesk. Nové auto, nová divize. Po zisku titulu vicemistra Evropy divize Touring Car oznámil Robin Larsson pro sezonu 2014 vstup do nejsilnější divize. Po Portugalsku se zdálo, že prosadit se mezi čtyřmi silnými týmy nebude nic lehkého a dostat se do finálových jízd bude pro ostatní jezdce hodně těžké. Larsson ovšem v Lydden Hillu ukázal, že to půjde.

MS/ME 2014 - Anglie

Po celý víkend patřil k nejrychlejším jezdcům. Tým odvedl při stavbě vozu Audi A1 Super Car výbornou práci. První závod a vůz útočil na výhru. "Byl jsem skutečně překvapený. Naším cílem bylo probojovat se do semifinálových jízd. Ale konečné druhé místo naprosto předčilo naše očekávání. Během sezony jsme zažili vzestupy i pády, ale celkově musím být spokojený. Ukázali jsme všem, že auto je konkurence schopné a když všechno správně fungovalo je hodně rychlé," řekl Robin Larsson.

Finálovou jízdu v Anglii mladý Švéd dokonce vedl, nakonec skončil druhý za Bakkerudem. V Norsku už se mu vedlo méně a skončil po rozjížďkách až na jedenadvacátém místě, podobné to bylo i na domácím závodě v Höljes. Ten se ovšem do mistrovství Evropy divize Super Car nezapočítával. V Belgii mu postup do finále těsně unikl po souboji s Timmy Hansenem. Druhá místa mezi jezdci bodujícími do mistrovství Evropy mu v posledních dvou závodech v Německu a Itálii zajistila mistrovský titul. Navázal tak na dva tituly svého otce z let 2006 a 2007.

MS 2014 - Švédsko

Larsson se až nezvykle rychle dokázal přizpůsobit v nejsilnější divizi. "Největší změnou byla akcelerace a rychlost. Vůz má totiž neskutečné zrychlení. Klíčová je také správná a čistá stopa," vysvětlil. Před sezonou nebyl čas ani na nějaké větší testování. "S vozem jsem odjel při jediném testu asi sedmdesát kol. Šlo spíš o funkční test než abych se mohl nějak zásadně učit a sžívat s autem," dodal.

Důležitým členem tým Larsson - Jernberg Motorsport je vedle Robinova otce Larse také Michael Jernberg. Všichni si dobře pamatujeme na jeho souboje červeno - zelené fabie s Isachsenem, Hansenem, Hunsbedtem nebo Erikssonem. "Michael mi nepomáhá jen v otázce nastavení, ale je pro mě také velkým rádcem. Má toho hodně co říct, dost mi pomohl," řekl Robin Larsson. Pokud se všechno povede a podaří se sehnat dostatek finančních prostředků chtěl by Larsson jet v příští sezoně mistrovství světa. A cíle nemá malé. "Přes zimu uděláme několik změn na autě. Jaké? To je samozřejmě tajemství. Rád bych ovšem zaútočil na první tři místa v rámci světového šampionátu," prozradil Larsson.

Robin Larsson