Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Ondřej Smetana: Auto jsme „vylepšili“ hlavně 50kg závažím!!!

28.02.2011 | Autor: Petr Šulčík
Ondřej Smetana: Auto jsme „vylepšili“ hlavně 50kg závažím!!!
Dalším z jezdců, kterého jsme již dokázali uhnat k rozhovoru je Ondřej Smetana.

Sezónu 2010 tento jihočeský talentovaný závodník a pohodář předčasně ukončil, když ho v Maďarsku potkala vážná porucha motoru a jeho tým nedisponoval náhradním agregátem. Když už to vypadalo, že by se mohl Ondy vrátit na závodní tratě alespoň na závěrečném podniku Mistrovství Evropy v Sosnové, potkala ho další nepříjemnost, a to tříštivá zlomenina nohy. Úraz se mu přihodil, když se proháněl na motocrossové motorce.

RC: Ondy, všechny bude jistě zajímat, jak to vypadá s tvojí nohou. Na posledním závodě v Sosnové, kde jsme se potkali, jsi ještě stále potřeboval berle. Už jsi nyní v naprostém pořádku, nebo stále rehabilituješ?

O.S.: No, měl bych rehabilitovat (prý nejsou v pořádku vazy), ale nějak není čas. Normální zátěž už noha snáší v pohodě, ale byli jsme teď na snowboardech ve Francii a to se jí moc nelíbilo.

ME 2010 - Portugalsko (P) - Montalegre

RC: Jak jsi vlastně trávil dobu, kdy jsi nebyl schopen usednout za volat tvého Fordu Puma? Sledoval jsi dění v rallycrossu a jak se vyvíjí technika, konkurence? Nebo ses věnoval fyzické přípravě?

O.S.: Věnoval jsem se „materiální“ přípravě, snažil jsem se vydělat nějaké peníze. Rozjížděli jsme novou dílnu, takže bylo o zábavu postaráno. Jinak konkurenci samozřejmě sledujeme po internetu, takže kdo s čím přijde víme. Jak to komu ale pojede, se ukáže až na závodech.

RC: Loňskou sezónu jsi ukončil předčasně v maďarském Nyiradu, což všechny české barvy jistě zarmoutilo. Příčinou byl porouchaný motor, ze kterého „koukaly“ ojnice. Přišel tvůj motorář na příčinu poruchy a nechali jste si vyrobit i náhradní motor?

O.S.: Podle motoráře to byla prasklá ojnice, ale já mám pocit, že to byl až následek, nikoli příčina. Podle mne to začalo prasklým okem pístu, ale můžeme jen spekulovat, zda to byla chyba materiálu, nebo třeba chybějící segrovka a povyjetý čep.. V té změti kovu toho moc poznat nebylo. Náhradní motor nemáme, pořád jedeme jen s jedním. Je to samozřejmě o financích a pak taky moc motorů na Pumu už v oběhu není.

ME 2009 - Švédsko (S) - Höljes

RC: Jistě ti neuniklo, že všichni jezdci „zbrojí“ na letošní sezónu opravdu ve velkém stylu. Čím jsi vylepšil svůj vůz ty?

O.S.: „Vylepšili“ jsme ho hlavně 50kg závažím!!! Nevím, zda je to něčím opodstatněné, nebo zda se FIA jen snaží  šesnáctistovky zpomalit, aby jejich dvoulitry začali jezdit konečně rychleji. Každopádně je to do nebe volající stupidita.  Jinak krom samozřejmě nového motoru, řešíme ještě tlumiče s HP sporting, ale zda budou nové, nebo jen upraví stávající, ještě není rozhodnuto.

RC: Přepokládám, že plánuješ kompletní starty na Mistrovství Evropy, neobjevíš se i na některém vybraném závodu v České republice?

O.S.: Evropu celou, i když plány se mohou měnit dle výsledků či financí. Republiku ještě nemáme rozhodnutou. Uvažujeme o Sosnové a Greibachu kvůli nastavení auta na Evropu.  

 

Držme tedy společně celému týmu palce, aby sezóna 2011 patřila k těm povedeným. Společně  naviděnou v Sosnové!