Současný formát evropského rallycrossu se od příští sezony rozšíří na čtyři výkonnostní úrovně – ke stávajícím divzím Euro RX1 a Euro RX3 přibudou Euro RX4 určená pro vozy kategorie Rally4 a Euro RX5 pro Cross Cars. Cílem tohoto kroku je snížení vstupních nákladů, rozšíření jezdecké účasti, větší technická rozmanitost a vytvoření příležitostí pro jezdce, kteří již vlastní odpovídající techniku. To vše s hlavním záměrem – vychovat novou generaci rallycrossových talentů.
„Nová rallycrossová pyramida se mi opravdu líbí,“ uvedl švédský jezdec Kevin Hansen, který se v roce 2015 stal nejmladším účastníkem závodu mistrovství světa v rallycrossu. „Je to něco, co v rallycrossu dlouho chybělo a bylo to potřeba. Když jsem začínal, prošel jsem juniorským seriálem JRX Junior Rallycross Cup, následně třídou RX Lites a teprve poté jsem se dostal do evropského šampionátu. Pro mě jsou Cross Cars skvělým prvním krokem na mezinárodní scénu, obzvlášť při důrazu FIA na cenově dostupné závodění. Také kategorie Euro RX4 je velmi dobře promyšlená – pohon předních kol, lépe zvládnutelný výkon, relativně nízké náklady a navíc vychází z rallyového vozu. Rallycross nabízí velmi dobrou příležitost vybudovat si dlouhodobou kariéru v motorsportu a je skvělé, že nyní existuje jasně definovaná cesta až na vrchol. Doufám, že to přiláká mnoho mladých jezdců a přinese tomuto skvělému sportu větší pozornost, zejména s výhledem na návrat mistrovství světa za dva roky,“ pokračoval Hansen.

foto: EV Powered
Pozitivně se k novému směřování rallycrossu staví také Marcus Grönholm. Dvojnásobný mistr světa v rally (2000 a 2002) zaznamenal mnoho úspěchů i v rallycrossu. "Velmi si přeji, aby se brzy vrátil silný světový šampionát,“ uvedl Grönholm. „Aby se to podařilo, je naprosto klíčové udržet náklady na rozumné úrovni. Zdá se, že to je jedna z hlavních priorit FIA, a zapojení vozů Rally4 považuji za velmi chytrý krok – jsou cenově dostupné na pořízení i provoz a zároveň relativně snadné na řízení. Doufejme, že už v příští sezoně uvidíme ve všech kategoriích plné startovní rošty.“
Vozy kategorie Rally4 budou pro potřeby rallycrossu vyžadovat pouze minimální technické úpravy – především demontáž sedadla spolujezdce a související výbavy. Díky využití osvědčené platformy, která je široce rozšířena v národních i mezinárodních rallyových soutěžích, nabídne třída Euro RX4 cenově dostupný vstup do evropského šampionátu jezdcům postupujícím z domácích seriálů. Kategorie Euro RX5, která technicky vychází ze shodných předpisů jako v autokrosovém mistrovství Evropy.
