Po pěti letech se světový rallycross vrátil do Finska. Stejně jako před časem se závodilo v Kouvole, ovšem na zcela jiné trati. Premiéru si rallycross odbyl na okruhu KymiRing. Závod měl dramatický závěr. Celý víkend se závodilo na suché trati, až těsně před koncem začal hrozit déšť. Vyhlášen byl mokrý závod a tím spojená volba vhodných pneumatik. Déšť skutečně přišel.
Do finále nejlépe odstartoval Niclas Grönholm, ze druhé zatáčky ovšem odjížděl na prvním místě překvapivě Juha Rytkönen startující jako jediný s benzinovým vozem. Grönholm se stal obětí skrumáže a dobře rozjetý závod pro něj skončil. Za Rytkönenem najížděl do druhého kola Timmy Hansen, kterého ovšem postihly problémy s vozem, a tak se před něj brzy dokázal dostat Kristoffersson. Po průjezdech joker lapem nakonec těsně zvítězil Veiby před Kristofferssonem, který cílem projel na defektu zadní pneumatiky. Tu prorazil těsně před koncem po skoku.
„Po první zatáčce jsem byl na dost špatné pozici, ale ve druhé jsem našel mezeru, do které jsem se vklínil, a vyjel jsem hned za Juhou Rytkönenem. Joker v prvním kole byl dobrý tah. Pak jsem mohl jet sám a dohnat ostatní,“ prohlásil Veiby. "Nepovedl se mi start. Příliš jsem protočil kola. V závěru jsem po skoku v joker lapu prorazil pneumatiku. Pro tým je skvělé, že jsme opět obsadili první dvě místa. Zvolili jsme správnou strategii s pneumatikami a auta celý víkend fungovala jako hodinky," řekl Johan Kristoffersson. Kvůli dešti se před finálovou jízdou mírně taktizovalo s volbou pneumatik. KMS obul mokré gumy. "Nebylo to ale tak rozhodující. Pneumatiky jsou si dost podobné. Rozhodli jsme se pro stejné jako náš hlavní konkurent Niclas Grönholm," vysvětlil volbu šéf týmu Tommy Kristoffersson.
Třetí dojel do cíle Rytkönen, ovšem za kontakt s Grönholmem v první zatáčce obdržel penalizaci, která ho posunula na páté místo. Pódium pro barvy týmu CE Dealer tak získal Kevin Hansen. "Konečně pódium. Je škoda, že to bylo díky penalizaci Juhy (Rytkönena), ale po tom, čím jsme prošli, musíme být nadšení z umístění na stupních vítězů. Tým si to po takovém týdnu plném zvratů opravdu zaslouží. Velké poděkování patří týmu CE Dealer Team a společnosti Volvo Construction Equipment. Bez nich bychom tu vůbec nebyli. Jejich podpory si opravdu vážíme,“ řekl Kevin Hansen.
Rytkönen byl zklamaný ze ztráty domácího pódia. "Začátek víkendu pro nás byl obtížný, protože jsme měli několik problémů během volných tréninků, ale celkově jsme měli rychlost. Samozřejmě jsem hodně ztrácel na konci dlouhé startovní rovinky, kde bylo těžké konkurovat elektrickým vozům. Přesto jsme si celý víkend vedli dobře. Tým našel správnou rovnováhu a správné nastavení, zatímco já jsem měl na KymiRingu opravdu velmi dobrý pocit. Pokud jde o penalizaci ve finále, která mě stála třetí místo na stupních vítězů, považuji ji za zcela neopodstatněnou. Nejsem zodpovědný za odstoupení Niclase Grönholma, které bylo způsobeno kontaktem s jiným jezdcem. Myslím, že jsme byli oba oběťmi této situace a jsem zklamaný, že sankce, které může závodní komise uložit, nejsou vůbec konzistentní," stěžoval si Rytkönen.
Ještě dramatičtější než mistrovství světa byla také oba závěry obou divizí evropského šampionátu. Finále Euro RX1 se dokonce jelo až po světové finálové jízdě, protože semifinále zkoumali sportovní komisaři. Právě v semifinále této kategorie spadlo nejvíce deště. A hned po startu došlo ke kolizi mezi Liimatainenem a Belevskiym. Fin po penalizaci dvou vteřin přišel o finále. Ve finále se po startu dostal do vedení Mikko Ikonen, následován Maiko Tammem, který se před něj následně dostal. Drama přišlo v závěru. Na konci pátého kola Enlund přetočil Belevskiyho a do toho vrazil Litwinowicz. Dva vozy audi byly ze hry. Ikonenovi se na začátku posledního kola rozletěla zadní pneumatika. Absolutorium zaslouží Mats Öhman. Jezdec, který je od roku 1998 paralyzován na dolní část těla po nehodě na sněžném skútru, ovládá svůj volkswagen pouze pomocí rukou. Po zkušené a bezchybné jízdě dojel druhý. Enlund byl z finále vyloučen. Maiko Tamm si připsal první vítězství v evropském šampionátu. Za druhým Öhmanem dojel na třetím místě Ikonen.
"Je to úžasné – musím poděkovat celému svému týmu, odvedli skvělou práci. Byl to víkend nahoru dolů. Včera jsem se musel psychicky resetovat a vrátit se zpět. Dnes bylo důležité soustředit se. Semifinále bylo šílené a finále ještě víc. Ze druhé pozice jsem na trati moc neviděl, takže jsem se musel soustředit na čistou jízdu a tlačit na pilu. Vyhrát při svém debutu v Euro RX1 je neuvěřitelné. Doufám, že budu v šampionátu pokračovat," řekl Maiko Tamm. "Bylo to neuvěřitelné finále – všechno bylo tak intenzivní, zejména první zatáčka. Auto bylo velmi dobré a můj tým byl celý víkend úžasný. Jízda ve finále byla obtížná, ale podařilo se mi dostat na pódium, což je skvělý výsledek," uvedl Mats Öhman.
Výsledky se také dlouho řešily v divizi Euro RX3. Po startu finále došlo ke kontaktu mezi Rytisem Gurklysem a Joao Ribeirem. Portugalec nakonec závod před Geleynsem vyhrál, třetí skončil Rogerio Sousa. Kontakt nakonec komisaři nechali bez trestu. Před posledním závodem v Turecku má Ribeiro náskok 24 bodů a je krok od zisku evropského titulu. "Ve finále jsem měl dobrý start a po několika tvrdých soubojích v první zatáčce se mi podařilo dostat se do čela. Trať je podobná Montalegre, opravdu rychlá. Tento výsledek je dobrým základem na finální souboj v Turecku," prohlásil Joao Ribeiro.
MS 2025 - KymiRing (FIN) - finálová jízda
ME 2025 - Euro RX1 - KymiRing (FIN) - finálová jízda
ME 2025 - Euro RX3 - KymiRing (FIN) - finálová jízda