Po pěti letech se světový rallycross vrátil do Finska. Stejně jako před časem se závodilo v Kouvole, ovšem na zcela jiné trati. Premiéru si rallycross odbyl na okruhu KymiRing. Závod měl dramatický závěr. Celý víkend se závodilo na suché trati, až těsně před koncem začal hrozit déšť. Vyhlášen byl mokrý závod a tím spojená volba vhodných pneumatik. Déšť skutečně přišel.
Do finále nejlépe odstartoval Niclas Grönholm, z druhé zatáčky ovšem odjížděl na prvním míst překvapivě Juha Rytkönen startující jako jediný s benzinovým vozem. Grönholm se stal obětí skrumáže a dobře rozjetý závod pro něj skončil. Za Rytkönenem najížděl do druhého kola Timmy Hansen, ovšem měl problémy s vozem, a dvojice volkswagenů týmu KMS v pořadí Kristoffersson Veiby (joker v prvním kole). Po průjezdech joker lapem nakonec těsně zvítězil Veiby před Kristofferssonem, který cílem projel na defektu zadní pneumatiky. Třetí dojel do cíle Rytkönen, ovšem za kontakt s Grönholmem v první zatáčce obdržel penalizaci, která ho posunula na páté místo. Pódium pro barvy týmu CE Dealer tak získal Kevin Hansen.
„Po první zatáčce jsem byl na dost špatné pozici, ale po druhé zatáčce jsem našel mezeru, do které jsem se vklínil, a vyjel jsem hned za Juhou Rytkönenem. Joker v prvním kole byl dobrý tah. Pak jsem mohl jet sám a dohnat ostatní,“ prohlásil Veiby. "Nepovedl se mi start. Příliš jsem protáčel kola. V závěru jsem po skoku v joker lapu prorail pneumatiku. Pro tým je skvělé, že jsme opět obsadili první dvě místa. Zvolili jsme správnou strategii s pneumatikami a auta celý víkend fungovala jako hodinky," řekl Johan Kristoffersson. kvůli dešti se před finálovou jízdou mírně taktizovalo s volbou pneumatik. KMS obul mokré gumy. "Nebylo to ale tak rozhodující. Pneumatiky jsou si dost podobné. Rozhodli jsme se pro stejné jako náš hlavní konkurent Niclas," vysvětlil volbu šéf týmu Tommy Kristoffersson.
Ještě dramatičtější než mistrovství světa byla také oba závěry obou divizí evropského šampionátu. Finále Euro RX1 se dokonce jelo až po světové finálové jízdě, protože semifinále zkoumali sportovní komisaři. Právě v semifinále této kategorie spadlo nejvíce deště. A hned po startu došlo ke kolizi mezi Liimatainenem a Belevskiym. Fin po penalizaci dvou vteřin přišel o finále. Ve finále šel po startu do vedení Miko Ikonen, následován Maiko Tammem, který se před něj dostal. Na konci pátého kolo Enlund přetočil Belevskiyho a do toho vrazil Litwinowicz. Dva vozy audi byly ze hry. Ikonenenovi se na začátko posledního kola rozletěla zadní pneumatika. Absolutorium zaslouží Mats Öhman. Jezdec, který je od roku 1998 paralyzován na dolní část těla po nehodě na sněžném skútru, ovládá svůj volkswagen pouze pomocí rukou. Po zkušené a bezchybné jízdě dojel druhý. Enlund byl z finále vyloučen. Maiko Tamm si připsal první vítězství v evropském šampionátu.
"Je to úžasné – musím poděkovat celému svému týmu, odvedli skvělou práci. Byl to víkend nahoru dolů. Včera jsem se musel psychicky resetovat a vrátit se zpět. Dnes bylo důležité soustředit se. Semifinále bylo šílené a finále ještě víc. Ze druhé pozice jsem na trati moc neviděla, takže jsem se musela soustředit na čistou jízdu a tlačit na pilu. Vyhrát při svém debutu v Euro RX1 je neuvěřitelné. Doufám, že budu v šampionátu pokračovat," řekl Maiko Tamm. Bylo to neuvěřitelné finále – všechno bylo tak intenzivní, zejména první zatáčka. Auto bylo velmi dobré a můj tým byl celý víkend úžasný. Jízda ve finále byla obtížná, ale podařilo se mi dostat na pódium, což je skvělý výsledek," uvedl Mats Öhman.
Výsledky se také dlouho řešily v divizi Euro RX3. Po startu došlo řek konktaktu mezi Rytisem Gurklysem a Joao Ribeirem. Portugalec nakonec závod před Geleynsem vyhrál, třetí skončil Rogerio Sousa. Kontakt nakonec komisaři nechali bez trestu.
Šestý závod letošní sezony mistrovství Zóny střední Evropy společně s maďarským a rakouským šampionátem hostil rakouský Greinbach. V divizi SuperCars chyběl vedoucí jezdec zónového šampionátu Zbyigniew Staniszewski, odhlásili se také Tamáš Kárai a Zoltán Koncseg. Zvítězil tak Andor Trepák před Istvánem Antalem a Wernerem Gurschlerem.
Dva čeští zástupci startovali v divizi STC -2000. Vedle Romana Častorala si premiéru s vozem Volkswagen Polo odbyl Petr Šplíchal. Vyhrál Josef Strebinger před Častoval a Šplíchalem. V STC +2000 zvítězil Tibor Vámosi před Bézsim. Třetí byl Ondřej Šenk, Matěj Šenk se do finále nedostal a skončil po nedokončeném semifinále sedmý. V STC -1600 byl nejrychlejší Tamáš Végh před Ákosem Gondou a Nico Stachelbergerem.