Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Nordring uzavřel rallycrossovou sezónu

11.10.2010 | Autor: Petr Šulčík
Nordring uzavřel rallycrossovou sezónu
O uplynulém víkendu se rozdělovaly poslední mistrovské body v rakouském Nordringu. Zeman, Kalný a Josef Šusta si odvezli titul!

Pojďme se v rychlosti, téměř telegraficky, podívat na nejdůležitější momenty finálových jízd posledního závodu MMČR.


Finále D – D4

Na startu Zsolt Ország, Michael Stoklassa, Jan Talaš, Christoph Gruber, Reinhard Schellenbacher a Thomas Mühlbacher. Nejlépe se podařilo odstartovat Stoklassovi, těsně v závěsu ho následoval Mühlbacher, Ország, Schellenbacher, Talaš a Gruber. Po celou dobu se pořadí nezměnilo a tak do „béčka“ postupoval Michael Stoklassa s vozem BMW.

MMČR 2010 Nordring - Rakousko


Finále C – D4

Na startu Manuel Forstenlechner, Karel Václavík, Ronald Ley, Josef Tod a postoupivší z dé finále - Michael Stoklassa.

Dopředu se po startu dostal náš Karel Václavík, kterého však během finále potkali technické problémy a musel bohužel odstoupit. Totéž se přihodilo i Ronaldu Leyovi, který se potýkal s problémy již od začátku – během jízdy se dokonce přetočil a po pár kolech s velkou ztrátou zajel do depa. Na trati tak zůstali pouze čtyři jezdci: Forstenlechner, Stoklassa, Mühlbacher a Tod, který v jednu chvíli po kontaktu se soupeři vylétl z tratě. A tak se souboj o postup přesunul mezi první tři jmenované. Nakonec opět fantasticky vyhrál Michael Stoklassa a již podruhé postoupil o finále dál, tentokrát tedy do "béčka".


Finále B – D4

Dopředu se dostal Rainer Kaindl, následovaný Josefem Stroblem a Jakubem Bittmanem. Jiří Kazil z technických důvodů odstoupil krátce po startu. Na konci startovního pole pak sváděl souboj Stoklassa s Pepíkem Šustou. Bittman nakonec Strobla předjel a dostal se za Kaindla, kterého však již nedokázal pokořit. Strobl začal hodně ztrácet. Vyhrál tedy nakonec Kaindl, za ním dojel Bittman, Strobl, Stoklassa a Šusta.


Finále B – D1A

Startovní rošt s následným uskupením Václav Veverka st., Krisztián Petrilla, Jörg Rath, Michaela Kalná, Gábor Majerszky a Béla Ujházi, nenabízel na první pohled velký souboj. Bohužel nás hned po startu čekalo několik horkých minut. Venca Veverka st. se ihned po startu dostal do čela, avšak po kontaktu s Michaelou Kalnou, která si razila cestu dopředu, narazil do přírodního mantinelu, který ho vymrštil a doslova po „čumáku“ obrátil vůz Peugeot 106 Maxi, který obvykle pilotuje jeho syn, na střechu. Finále bylo ihned po startu zastaveno. Z hrůzostrašně vyhlížející havárie vyvázl Véna Veverka bez zranění, vzápětí však podal na Michaelu protest za atak, který se táhl až do pozdních hodin.

MMČR 2010 Nordring - Rakousko

Po opakovaném finále se do čela dostala Kalná, za ní Petrilla, Majerszky, Ujházi a Rath. Petrilla však ve druhém kole dostoupil a Michaela Kalná tak, nikým neohrožena, postoupila do finále A.


Finále B – D1

Složení Zoltán Harsányi, Aleš Mrkáček, Bozsak Pallag, Tristan Ekker a Vratislav Kinter odstartovalo kupředu ve stejném složení, jako stálo na startu. První se odtrhli Harsányi s Alešem Mrkáčkem, Pallag zpomalil ve druhém kole a finále pouze pomalu odkroužil. Přestože se Aleš snažil a defacto byl celou dobu těsně za Harsányim, Maďar nakonec zvítězil a postoupil do "áčka".


Finále A – D4

Finále se opakovalo pro předčasný start. Pomlka se stala osudnou pro Svena Förstra, který byl ze startovního roštu odtlačen vzhledem k technickým problémům. Podruhé nejlépe odstartoval Roman Častoral, který byl za opakovaný start jistě rád, vzhledem k tomu, že poprvé se lépe povedl Klausu Freudenthalerovi. Za Častorala se zařadil Tomáš Hurt, který se ho celou dobu držel zuby nehty a několikrát ho dokonce „tlačil“ před sebou. Roman si však svoje prvenství udržel až do konce. Třetí skončil Freudenthaler, čtvrtý Kaindl a pátý Marek Cihlář.

MMČR 2010 Nordring - Rakousko


Finále A – D2

Tak jak jezdci – Lukasz Zoll, Christian Kopetzky, Andrzej Grigorjew a Stanislav Brunát odstartovali od startu, proťali po šesti kolech i pomyslnou cílovou pásku.


Finále A – D1A

Všemi očekávané finále. Rivalové Bílek – Kalný v první řadě. Přestože již bylo o mistrovi v této divizi jasno (Jardovi Kalnému stačil pouze postup do A finále.) čekal se opět souboj na ostří nože. Petr Bílek odstartoval lépe a dostal se před Jardu Kalného, který si to ale nenechal líbit a co chvíli hledal místečko, kterým by Petra předjel. V druhé polovině tratě se o to pokusil, nepodařilo se a Jarda se propadl na konec startovního pole. Za Bílka se tak dostal Standa Šusta, třetí byl Václav Veverka jn., pronásledovaný Michaelou Kalnou. Freinberger do finále z námi neznámých důvodů bohužel nenastoupil. Po skončení finále podal Stanislav Šusta na Petra Bílka protest na objem motoru jeho vozu. Komisaři nakonec jeho protest nepřijali z důvodu administrativní chyby při podání.


Finále A – D1

Snad všichni čeští fanoušci drželi palce Marku Zemanovi, který bojoval o mistrovský titul. A možná o něco více i Pavlovi Koutnému, který startoval s vozem Subaru Impreza STI týmového kolegy Romana Zwiefelhofera, a měl za úkol jediné – udržet za sebou Aloise Höllera za každou cenu! V případě, že by se tento ďábelský plán nepovedl, přišel by totiž Marek o titul.

MMČR 2010 Nordring - Rakousko

Po zhasnutí startovních světel jsme snad ani nedýchali. Do čela se dostal Marek a k velké radosti všech českých rallycrossařů i Pavel Koutný, který za sebou držel Aloise Höllera celých šest kol. Od čtvrtého kola však začal Marek zpomalovat vzhledem k nedobré kondici svého motoru, který mu házel vodu a Höller se čím dál více dotahoval. Pavel však dokázal Aloise za zády udržet! Ba co víc – Höllerovi v posledním kole též odešel motor a dostal se před něj Kárai. V cíli tak Zeman, Koutný, Kárai, Höller, Harsányi a Ota Výborný, který měl technické problémy po nevybíravém ataku Aloise Höllera v první zatáčce po startu.

MMČR 2010 Nordring - Rakousko