Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

MS nakonec bez továrních týmů?

4.12.2018 | Autor: Petr Šulčík
MS nakonec bez továrních týmů?
Situace ohledně budoucnosti mistrovství světa se vyhrocuje. Týmy chtějí po promotérovi jasnou vizi budoucnosti tohoto šampionátu. Ukončí působení i Volkswagen?

Necelý týden po skončení mistrovství světa v Jižní Africe se vztahy mezi jednotlivými týmy a promotérem IMG začala vyhrocovat. Po odchodu značek Audi a Peugeot začal o odchodu mluvit i v posledních dvou letech suverénní Volkswagen. Oficiálně zatím nikdo nic nepotvrdil, ani se k celé věci nevyjadřoval. Problémem je nejistá budoucnost v otázce přechodu k elektrickým vozům od roku 2021. Týmům se nelíbí ani nový kalendář, který obsahuje jedenáct závodů, ale hned čtyři mimo evropský kontinent. Došlo tak opět k navýšení nákladů. Navíc změny s jednotlivými týmy nikdo neprojednal.

MS 2018 - Švédsko

Tým Marcuse Grönholma, který v uplynulé sezoně závodil s vozy Hyundai, usiluje o setrvání v šampionátu. Nebude to však jednoduché. "Volali jsme po kalendáři s deseti podniky a méně cestováním. Máme jedenáct závodů s podniky v Abu Dhabí, Kanadě, USA a Jižní Africe. IMG by mělo trochu naslouchat, možná už je ale pozdě," řekl Grönholm pro server Motorsport.com. K otázce přechodu k elektrickým autům se vyjádřil Petter Solberg. "Měli jsme mnoho plánů. Věci se měly posunout kupředu. Před rokem jsme mluvili o elektrickém rallycrossu. Zájem byl obrovský. Šampionát měl nakročeno stát se daleko větším než Formule E, zájem vstoupit mělo mnoho značek z celého světa. Co se stalo v posledním roce? Čekáme na zodpovězení několika otázek," prohlásil Solberg.

MS 2018 - Švédsko

Sebastien Loeb pracuje na tom, aby i v příští sezoně startoval s vozem Peugeot. Nelíbí se mu malá propagace rallycrossu, chybí větší publicita. V případě, že se z mistrovství odsune i Volkswagen, nezůstane ani jeden tovární tým. Ty zbývající volají po změně kalendáře. "Nemáme tovární týmy pro příští sezonu. Pro soukromníky je mistrovství světa hodně nákladné, tudíž musí dojít k redukci a nejsnadnější cesta jak toho dosáhnout, je změnit kalendář," říká Sebastien Loeb.

Paul Bellamy

IMG se brání. Společnost investovala miliony dolarů. Ať už do nových tratí nebo do vysílání prostřednictvím sociálních médií. V příští sezoně bude kompletní šampionát (mistrovství světa i Evropy) vysílán v přímém přenosu na internetu. "S týmy jsem ohledně kalendáře mluvil, mohou požadovat co chtějí. Ovšem nerozumějí smluvním problémům," řekl Paul Bellamy, výkonný ředitel mistrovství světa. Kalendář musí být definitivně schválen o tomto víkendu Světovou radou motorsportu. Dojde nakonec ještě ke změnám?

Co se týče přechodu na elektrická auta, FIA požaduje účast minimálně tří výrobců. Jinak zůstane mistrovství světa pro vozy s spalovacími motory. "Účast zatím slovně přislíbili tři výrobci, není mezi nimi Peugeot. Ovšem jde pouze o slovní dohody, nic není na papíře," dodal Bellamy.