Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Mistrovství světa začíná!

30.04.2014 | Autor: Petr Šulčík
Mistrovství světa začíná!
Dlouhá zimní přestávka je u konce. První ročník mistrovství světa začíná v portugalském Montalegre.

Poslední dny zbývají do startu nové éry rallycrossu. Poprvé v historii bude mít rallycrossový šampionát statut mistrovství světa. Promotér šampionátu, společnost IMG, přehodnotila svůj záměr a mistrovství se jako světový šampionát pojede o rok dříve. Původní plán byl rok 2015. Tato změna se týká jen divize SuperCar. Divize Super1600 a TouringCar mají vypsané mistrovství Evropy na devíti evropských závodech. Bojovat se bude i o evropský titul v divizi SuperCar, i když jen na pěti podnicích.

Zimní přestávka přinesla řadu změn. Vstup několika automobilek prostřednictvím jednotlivých týmů, nové závody v kalendáři nebo například jednotné palivo, které bude dodávat česká společnost. A především několik změn v jezdeckých sestavách. K největším osobnostem nadcházející sezony bude patřit Jacques Villeneuve, mistr světa formule 1 z roku 1997, který pojede s vozem Peugeot 208 SuperCar týmu Albatec Racing. 

Media day Franciacorta (I)

Favoritů na zisk prvního rallycrossového titulu mistra světa je celá řada. Výbornou sezonu za sebou má Andreas Bakkerud, který letos pojede s vozem Ford Fiesta týmu OMSE. Doplní ho Reinis Nitišs. Toomas Heikkinen zase Ford vyměnil za Volkswagen a doplní Antona Marklunda v jeho týmu. Do týmu Pettera Solberga přišel vítěz posledních dvou závodů loňského ME Alexander Hvaal. Hansen Motorsport po dlouhých letech přechází od Citroënu k vozům Peugeot. Timmy Hansen a Timur Timerzyanov se tak kromě soupeřů bude muset vypořádat i s novou technikou. A jsou tu další jezdci, kteří mohou překvapit. Tým Liama Dorana nastupuje letos v sestavě s Krzysztofem Skorupskim a Derekem Tohillem.

Media day Franciacorta (I)

Menší změnou prošlo bodování, kdy za vítězství ve finále obdrží jezdec osm bodů namísto šesti. Zpestřením budou jistě také nové závody v Kanadě, na novém okruhu se pojede také v Belgii, po dlouhých letech se rallyross vrací do Itálie a závěr sezony obstará Turecko a Argentina, kde jsou lidé pro motoristický sport velmi nadšení.

V Portugalsku se představí také čtyři čeští jezdci v divizi Super1600. Dvojice Pavel Vimmer a Ondřej Smetana má z minulosti s okruhem v Montalegre zkušenosti, pro Zdeňka Kučeru a Václava Veverku mladšího to bude portugalská premiéra. Překvapením je pak neúčast Romana Častorala, který dal přednost úvodnímu podniku Rallycross Challenge Europe v Essay, kde poprvé vyjede s novým vozem Opel Corsa divizi TouringCars.

Media day Franciacorta (I)

Novou podpůrnou kategorií šampionátu bude série RX Lites. Tato kategorie bude součástí sedmi závodů (Portugalsko, Anglie, Finsko, Švédsko, Kanada, Itálie, Turecko). Odměnou pro vítěze tohoto seriálu je start s vozem Supercar týmu OMSE v závěrečném závodě v Argentině. Druhý a třetí v pořadí dostanou možnost jednoho testovacího dne s tímto vozem. 

Oproti loňskému roku, kdy se ME objevovalo v televizním programu jak České televize tak Sportu 5, buhužel letos záznamy ani přímé přenosy tyto dvě stanice vysílat nebudou.