Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

ME Portugalsko – „mejdan“ začíná

30.04.2010 | Autor: Petr Šulčík
ME Portugalsko – „mejdan“ začíná
Vítej, milý čtenáři u historicky prvního „Live přenosu“ stránek rallycross.cz. Připoutej se, nakup dostatek jídla a pití, abys při sledování přenosu nebyl ničím rušen, neboť portugalské Montalegre právě začíná žít touto jedinečnou motoristickou disciplínou jménem rallycross.

Vítej, milý čtenáři u historicky prvního „Live přenosu“ stránek rallycross.cz. Připoutej se, nakup dostatek jídla a pití, abys při sledování přenosu nebyl ničím rušen, neboť portugalské Montalegre právě začíná žít touto jedinečnou motoristickou disciplínou jménem rallycross.

                Všechny týmy v parkovišti závodních strojů mají již postavené stany, vzduchem se line nádherná vůně nově nalakovaných vozů, opékají se klobásy a dolaďují se poslední drobnosti. První pocity při průchodu depem jsou velice příjemné, avšak nemohu se zbavit dojmu, že pokud v týmu nejsou alespoň tři vozy, nejedná se o velký závodním tým. Ano, je to tak. Hansenův, Erikssonův nebo třeba Münnichův tým do Portugalska přivezl hned tři závodní speciály.

A jak je to s přihlášenými jezdci? Kdo nakonec přijel a kdo ne? Kdo má co nového?

Ani v jedné z divizí si nikdo z favoritů nedovolil vynechat první závod. Novinky jsou tedy hlavně v designu jednotlivých vozů a složení jednotlivých týmu. Například Ludvig Hunsbedt jede s pronajatým vozem od Nottveita v divizi 1 a Nottveit zase startuje s Xsarou po Per Niclav Löövovi v divizi 2. Mats Lysen přestoupil do týmu Andréase Erikssona a jede s vozem, ve kterém Grönholm v roce 2008 vyhrál evropský závod ve švédském Höljes. Mats má však, až na drobné a asi podstatné detaily, stejnou specifikaci jako nejnovější evoluce vozu Erikssona. Kjel Arne Smerud do týmu Erikssona přestoupil také a samozřejmě spolu s tím změnil i značku Citroën na Ford. Při pohledu na všemožné přesuny by se dalo říci, že švédští piloti jsou ve vztahu k týmu dost promiskuitní.

Nový design přivezlo hned několik jezdců. V inovátorství asi vede náš Zdeněk Čermák s jeho doslova ďábelským vozem (dle zjištění má však Zdeněk v týmu jen samé „andílky“). Arne Smerůd převzal loňské polepy od Jussiho Pinomäkiho, který letos nestartuje. Dle Jussiho slov by se však měl představit na závodech ve Finsku a Švédsku. Isachsenovi se předek vozu zažlutil, Eriksson přebarvil své vozy do červené, Keersmaecker se vrátil ke své oblíbené černé, Hunsbedt nám trochu zezelenal, Walfridsson hodně zbělel… Více ale určitě uvidíte ve fotogalerii z technických přejímek.

Máme však ve startovním poli i úplné rallycrossové nováčky, Američana Tannera Fousta, Litevského pilotaVaidase Navickase, který jedes mistrovským vozem Rolfa Vollanda. Nebo i navrátilce, Dereka Tohilla, který pojede opět v divizi 2, ale tentokrát s Fordem Fiesta RWD. Jsme rádi, že se vrátil i jediný rakouský reprezentant Christian Petrakovits, který netradičně začíná evropský šampionát právě zde v Portugalsku.

A co česká výprava? Jaroslav Kalný přijel sám, Míša musela zůstat doma a věnovat se školním povinnostem. Iro, Vimmer, Veverka, Koutný se nemohou zúčastnit závodu z technických důvodu, ale máme zprávy, že minimálně rodinný klan Veverků, následující závod, tedy Francii již nevynechá. Smetana, Častoral a Zdeněk Čermák jsou zde a odhodláni podat maximální výkon.    

Nezbývá, něž čekat na pozdní noční hodiny, zda jezdcům zůstaly alespoň stejné manželky.