Není to překvapivá zpráva. Když byla v úterý před startem sezony v Portugalsku představena sportovní pravidla pro rok 2025, bylo už pozdě připravit elektrické vozy KMS včas pro úvodní závod. Tým tak využívá nové ustanovení v pravidlech letošní sezony a mění technologii pro druhé kolo v Höljes. „Naší ambicí je vždy pracovat s tím nejlepším nástrojem pro daný úkol,“ říká šéf týmu Tommy Kristoffersson.
Úvodní podnik v portugalské Lousadě přinesl KMS třetí místo pro Ole Christiana Veibyho, zatímco Johan Kristoffersson dojel pátý. Naposledy závodili Kristoffersson a Veiby s elektromobily před dvěma lety. Sezona 2023 pak skončila ziskem šestého titulu mistra světa pro Johana a týmového prvenství pro KMS. „Od té doby byly naše elektromobily většinou uskladněné v kontejneru, takže sami nevíme, jak budeme konkurenceschopní už v Höljes. Naši soupeři měli mezitím dva roky na vývoj, takže nás čeká velká výzva a spousta práce, pokud je chceme dohnat,“ dodává Kristoffersson.
Podle pravidel lze změnit typ vozu pouze jednou za sezonu, což znamená, že elektromobily zůstanou ve hře až do konce letošního šampionátu.V Höljes nasadí KMS hned tři elektrické vozy. K týmu se připojí Gustav Bergström, který se v RX1e vrací po roční pauze.„Gustav je plně soustředěný na svou kariéru na okruzích, ale protože se termín závodu ve Švédsku hodí do jeho závodního kalendáře, rozhodl se pro návrat,“ vysvětluje Kristoffersson.