Pokračování republikového šampionátu, které se uskutečnilo společně s rakouským mistrovstvím a Rallycross Cupem ve Fuglau, přineslo mnoho zajímavých momentů. Jedním z nich byla kontroverzní situace ve druhé kvalifikaci divize SuperCars. V cíli došlo ke kolizi Jána Beckerta a Aloise Höllera. Pro Rakušana závod skončil, v týmu Beckertů se dlouho pracovalo na opravě. Finále nakonec vyhrál Werner Gurschler před Norbertem Beckertem, třetí byl klasifikován Alois Höller. Ján Beckert byl diskvalifikován (špatné dveře) a pro Bruna Beckerta skončil závod už v sobotu kvůli poruše motoru. Poprvé v letošní sezoně se závodilo v divizi Super1600. Zvítězil těsně Jan Ratajský před Dominikem Senegacnikem, třetí byl Petr Třešňák a čtvrtý Václav Tůma. Ten zkoušel celý závod pneumatiky Hoosier. V STC -1600 se z vítězství radoval Jiří Čermák před Markem Mičíkem a Robertem Artnerem. Divizi STC -2000 vyhrál Josef Strebinger před Romanem Častoralem a Jakubem Michalem. Tomáš Zajíc ze závodu odstoupil kvůli potížím s motorem, v neděli nestartoval ani Petr Wurm, který nechtěl riskovat poškození svého agregátu, poté co měnil rozvodový řemen. V divizi STC +2000 se bojovalo až do posledních metrů finálové jízdy. Stejně jako v Sedlčanech vyhrál Tomáš Michal před Karlem Schadenhoferem a Ondřejem Šenkem. Na vítězství v National1600 tentokrát dosáhl Vladislav Bernatík, druhý dojel Lukáš Krotil před Petrem Bílkem. V historicích zvítězil Václav Nakládal, druhý dojel Jaroslav Fikota a třetí Pavel Steiner. Jan Marek starší v kategorii HA Open závodil s rakouskými kolegy a dojel druhý.
Ohlasy jezdců:
SuperCars
Werner Gurschler: "Raději bych se o vítězství popral s Aloisem, z prvního vítězství mám samozřejmě radost.“
Alois Höller: "Byl to tvrdý náraz do betonové bariéry, určitě to v nejbližší době ucítím po celém těle. Teď musím já a můj tým hlavně opravit auto."
Super1600
Jan Ratajský: "Konečně první závod, kde jsme se sešli v kategorii S1600 alespoň v pěti závodnících. Jelikož je trať celá asfaltová, závody na této trati jsou velice vyrovnané. Rozdíly dvě desetiny na kolo ho dělají atraktivní. V rozjížďkách se mi dařilo, dokázal jsem dvě vyhrát a ve dvou skončit na druhém místě. To mi dalo pole position ve finále. Celý víkend se mi dařily starty, všechny jsem vyhrál včetně toho finálového. To byl základ pro vítězství. Ve finále už nebyl důležitý čas jízdy, ale pořadí, takže jsem se zaměřil více na čistou a defenzivnější stopu, tak aby mě Dominik nemohl předjet. Díky správně zvolenému jokeru, se podařilo vyhrát. Za to díky spotterovi Martinovi. Byl to velice těsný finiš, který byl pro nás šťastnější, rozhodlo 0,024 vteřiny. Moc děkuji všem co mi pomáhají a byli se mnou na závodech. Bez nich by nešlo být takhle úspěšný."
Dominik Senegacnik: "Bylo to velice těsné, škoda že se mi nepovedlo vyhrát. Těsně před závodem jsme testovali v Maďarsku a našli jsme dobré nastavení. Teď už se těším na další podnik mistrovství Evropy ve Švédsku."
Petr Třešňák: "Máme za sebou druhý letošní závod a jedeme z něj spokojeni. Na takto horký víkend jsme čekali, aby auto dostalo zabrat. Díky tomu se ukáže, zda všechny úpravy, které se přes zimu udělaly, fungují. A vypadá to, že fungují. Auto jelo bez jakéhokoliv problému a díky tomu jsme se mohli věnovat důležitějším věcem jako je nastavení auta a nastavení řidiče. Ve finále už se nám tempo líbilo a auto fungovalo proste skvěle. Chtěl bych pogratulovat vítězům a také celému týmu AR za skvěle odvedenou práci."
SuperTouringCars -1600
Jiří Čermák: "Ve Fuglau jsem startoval poprvé a trať se mi líbila. Není to úplně jednoduchý okruh, především jeho členitost. Museli jsme trochu šetřit gumy, které se nemají, kde chladit. S ostatními to byly další skvělé souboje a jsem rád, že se mi podařilo vyhrát."
Marek Mičík: "Asfaltové Fuglau patří k mým nejoblíbenějším tratím, třeba už i proto, že jsem tu před dvěma lety stál poprvé na stupních vítězů v rakouském mistrovství. Hlavně jsem chtěl zužitkovat zkušenosti z F4, což se mi myslím povedlo. Vyhrál jsem tréninky a dokonce pátý čas absolutně napovídal, že to bude super víkend a byl. Měli jsme trochu hoňku, protože účast v MČR i RX Cupu byla fakt náročná. Auto až na menší problémy jelo skvěle a my si odvezli za jeden víkend dvě pódiová umístění. Co víc si přát. Pravda je, že objemový hendikep našeho motoru byl hlavně při startech znát, ale už máme pár nápadů jak to zlepšit a posunout se ještě na vyšší příčky. Teď nás čeká auto připravit na milovický shakedown, kterého se chceme účastnit v rámci Rally Bohemia. Sám jsem zvědavý jak obstojíme proti jezdcům z rally. Velké díky patří Janu Dohnalovi, který byl jediný ochotný poskytnout benzin, který jsme potřebovali. Diky všem co fandí a podporují."
SuperTouringCars -2000
Josef Strebinger: "Naše tempo bylo opravdu velmi dobré, auto je výborné a příjemně se řídí. Tento víkend jsem měl pouze problém s rádiovým spojením."
Autosema Racing: "Druhý závod sezóny a znovu dvakrát stupně vítězů. A přitom to po sobotních trénincích na podobný výsledek vůbec nevypadalo. Trať ve Fuglau je hodně specifická – žádná šotolina, vysoké rychlosti a charakteristické zatáčky, které jinde v kalendáři nejsou. Navíc po několika přestavbách to pro nás je takřka nová trať. V současné konfiguraci zde totiž Jakub jel podruhé a Tomáš vůbec poprvé. Kuba se na trati rychle aklimatizoval a od prvních metrů zajížděl solidní časy, které v jednotlivých jízdách znamenaly stabilní třetí místo. Rozdíly od nejrychlejších v času na kolo byly ale minimální a o výsledku tak rozhodoval vždy už start. Ze třetí pozice startoval i do finále, ve kterém postupně získával větší a větší tempo a cílovou čáru protínal doslova nalepený na druhém Romanu Častoralovi. Kdo ví, jak by závod dopadl, kdyby finále mělo ještě o pár kol víc.. Pro Tomáše to byl první start ve Fuglau na této konfiguraci trati. A od tréninku to byla docela bída. Rychlostí vůbec nestíhal konkurenci s pohonem zadních kol, která ze zcela zpevněného povrchu výrazně profitovala, a celkově jízdní projev nebyl vůbec dobrý. Dvě sobotní pátá místa z rozjížděk toto jen potvrzovala. Během sobotního večera došlo po týmové konzultaci, videorozboru a cenných radách Kuby k výrazné změně nastavení podvozku a neděle už se nesla v úplně jiném duchu – třetí a druhé místo v rozjížďkách znamenalo start do finále ze třetího místa. A finále, to už byl samostatný příběh. Po perfektním načasování jokeru se Tomáš probojoval nejprve na druhé místo a po intenzivní stíhací jízdě i přes klesající výkon motoru v posledních metrech překonal i do té doby bezchybného rakouského soupeře, který po ulitém startu musel dvakrát do jokeru. Výsledkem byla naprostá euforie z absolutně nečekaného prvního místa a cenného skalpu velice rychlých zadokolek."
SuperTouringCars +2000
Šenk Motorsport: "Rakouské Fuglau není tím správným rallycrossovým okruhem, protože trať ze 100% pokrývá asfalt a šotolinu na něm nenajdete. Přesto jsme rádi, že vůbec někde můžeme závodit. Nám ale tato trať zcela nevyhovovala a bylo to vidět na výkonech obou pilotů. Pneumatiky Hoosier používané v mistrovství světa, se kterými jsme na předchozích závodech neměli problém, zde vůbec nefungovaly a celý víkend jsme se trápili s jejich přilnavostí. Přesto se nám podařilo dostat do finále, ve kterém jsme startovali až z poslední řady. Skvělou týmovou taktikou se nám díky jokeru podařilo posunout v pořadí a začínali jsme atakovat pódiové pozice. Matěj tlačil na třetího v pořadí Maďara Helda, ten neustál tlak a udělal chybu. Z pódiové pozice se však Matěj radoval necelého půl kola. Pár set metrů po předjetí se mu zasekla vodní pumpa, motor začal okamžitě vařit a tlakem páry vystřelil víčko nádobky na vodu. Ta vylítla nalévacím otvorem, vlétla do kabiny a Matějovi opařila záda. Naštěstí se mu podařilo bezpečně zastavit a vyskočit z vozu. Ondra se tak posunul v pořadí a hřál ho krásný pocit z medaile za třetí místo. Matěje však hřála spálená záda, na kterých se mu i přes intenzivní chlazení mokrými studenými obklady dělaly ohromné puchýře. Ze závodů jsme tedy co nejrychleji přejížděli do Prahy, a ještě v noci byl ošetřen na popáleninovém centru pražské Vinohradské nemocnice. Nyní bude nějaký čas v rekonvalescenci, ale na červencové závody v Sedlčanech by již měl být fit. Alespoň by se tedy mohl dle doktorů bezbolestně posadit do závodní sedačky. Děkujeme za podporu a těšíme se na viděnou v Sedlčanské kotlině."
National1600
Vladislav Bernatík: "Ve Fuglau se mi líbilo, už když jsem tu jel poprvé, takže jsem se moc těšil. Už od soboty to byly vyrovnané souboje a postupně jsem byl v autě jistější. V neděli souboje pokračovaly, probojoval jsem se až do finále a nakonec to cinklo v RX Cupu i v MČR, kde jsem poprvé vyhrál ve velké konkurenci skvělých závodníků. Děkuji moc týmu, bez kterého by to nešlo."
HA -1600
Václav Nakládal: "Dvě rundy vyhraný, dvě rundy na druhém místě. No a finále vyšlo na první místo, takže velká spokojenost. Na auto jsme za celý víkend téměř nesáhli a celý víkend si taky jednou v klidu užili."
Jaroslav Fikota: "Další závod za námi. Tentokrát se jelo na mé nejoblíbenější trati v rakouském Fuglau. Přesto, že je to trať na výkon, čistě asfaltový povrch (po více než dvaceti letech na kopcích a okruzích) mi dával naději dobrého umístění. Ovšem v první kvalifikaci, ve které jsem skončil až pátý, přišlo velké prozření. Postupně jsem ale začal zrychlovat a třetí kvalifikaci už jsem vyhrál. Podle časů jednotlivých kol, jsem věděl, že se dá bojovat o místo nejvyšší. Finále se do půlky vyvíjelo přesně podle představ, pak jsme možná udělali chybu v jokerové strategii a nakonec bereme opět druhé místo, které rozhodně nebylo zadarmo a těšíme se za měsíc opět na domácí Sedlčany."
Pavel Steiner: "Ve Fuglau se jelo jen na asfaltu, což nám příliš nevyhovovalo kvůli výkonovému hendikepu. Přesto jsme v kvalifikacích překvapili třetím a druhým místem, i když horko a opotřebené pneumatiky situaci komplikovaly. Ve třetí kvalifikaci jsem udělal chybu a přišli jsme o lepší pozici. Ve čtvrté kvalifikaci nás zbrzdila rozbitá spojka, ale v depu jsme ji rychle vyměnili. Ve finále jsme díky dobře zvolenému joker lapu získali třetí místo, které jsme udrželi až do cíle. Děkuji týmu za skvělou práci!"