Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Další změna v otázce elektrického rallycrossu

21.06.2019 | Autor: Petr Šulčík
Další změna v otázce elektrického rallycrossu
Světová rada motorsportu na posledním zasedání schválila další změny týkající se elektrického rallycrossu.

Po zasedání Světové rady motorsportu minulý týden přicházejí další novinky a změny v souvislosti s elektrickým rallycrossem. Ta schválila revidovaný plán pro elektrifikaci mistrovství světa v roce 2021. Ten bude zaměřen na současné soukromé týmy a na využívání stávajících vozů Supercars. Postupné zavádění bude zahrnovat kombinaci EV a současných vozů minimálně jeden rok (2021). Pro čtyřletý cyklus by měla být zavedena stejná specifikace hnacího ústrojí a sady baterií, která obsahuje dva motory s výkonem 400 až 500 kW.

Pro pokračování diverzifikace elektrického portfolia FIA bude pro rok 2021 vytvořeno mistrovství FIA Junior eRX, kde budou jezdit vozy s pohonem všech kol s výkonem přibližně 250 kW. Zahájena budou  tři výběrová řízení na dodávku kitu elektrické soupravy pro současné vozy Supercars, juniorský vůz a provozovatele šampionátu eRX a nabíjecí infrastrukturu pro elektrické mistrovství světa i mistrovství juniorů eRX. Každé výběrové řízení se vztahuje na období čtyř let. Mistrovství Evropy bude pokračovat se stávajícími kategoriemi Supercar a Super1600.