Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Karel Lehmann: "První nehodu jsem měl již v osmi letech"

25.07.2011 | Autor: Petr Šulčík
Karel Lehmann: "První nehodu jsem měl již v osmi letech"
Rozhovor s Karlem Lehmannem.

RC: Karle na posledním závodu v Maďarsku jsi tvrdě havaroval. Byla to tvá první bouda v životě? A jak se to stalo?

KL: Ahoj, moje první nehoda se stala, když mi bylo osm let a to v Horaždovicích při MČR závodu minikár. Druhá v sedmnácti při Hobbyrallycrosu na plzeňské ploché dráze a abych řekl pravdu tak nehoda v Maďarsku byla srovnatelná s  ranní rozcvičkou. Stalo se to tak, že v první zatáče po startu chtějí byt první všichn,i ale bohužel tato trať to neumožnila…. Já tam první byl a myslím si, že kdyby mě Rakušák Freinberger netrefil na kolo, tak bych to ustál. V tomhle sportu se to ale prostě stává a já s tím musím počítat.

RC: Za necelý týden jsou Sedlčany. Stihneš dát vůz s teamem dohromady?

KL: V tuhle chvíli je Xsara rozřezaná u klempíře, ale věřím tomu, že pojedem. Mechanici pracují na plné obrátky, díly, které se sice shánějí pořád složitěji už všechny máme, a jestli není rozbito víc než jsme počítali, tak to snad  všechno dobře dopadne. 

RC: V loňské sezóně sis půjčil auto od Jardy Kalného a jel jsi Evropu v Sosnové. Jaké to bylo?

KL: Byl to nezapomenutelný zážitek. Nedá se to absolutně srovnat s D4, jede se v podstatně jiných autech, kde technická stránka je na té nejvyšší úrovni. A také konkurence je obrovsky vyrovnaná a myslím si že vyhrát může minimálně 8 lidí při každém závodě. Sosnová je trať, na které vyhrává výkon motoru a řidičské umění zde není potřeba prezentovat tak jako na jiných tratích, ale i tak to bylo super.

RC: Nevedl sis vůbec špatně. Skončil jsi ve finále C. Určitě jsi byl spokojený.

KL: Dnes to vidím jako úspěch, ale ten den mi to nepřišlo…. Chtěl jsem prostě do finále B, ale to bych musel překonat Jardu Kalného.

RC: Co letošní sezóna? Jak jsi zatím spokojen?

KL: Letos se nám moc nedaří, neměli jsme štěstí a to u rallycrossu potřebuješ nejvíc. Xsara nemá oproti konkurenci tak velký výkon, takže jsme rádi za každý déšť. Bohužel v letošní sezoně jsme mokré gumy ještě neobuli. 

RC: Kdo je pro tebe největší rival?

KL: Po Maďarsku je to určitě Jakub Bitmann a jeho Peugeot  206.

RC: Co říkáš na cestování na republikové závody stovky km daleko?

KL: Můj názor je ten, že když už to stojí takový peníze, tak už je jedno jestli na závody jedeš sto nebo pětset kilometrů. Ale myslím si, že kdyby byly závody dvoudenní (v sobotu tréninky a jedna rozjížďka), tak by se v neděli mohlo dříve skončit a to by asi uvítali všichni.

RC: Máš nějaký sen, kterého by jsi chtěl v rallycrossu dosáhnout?

KL: Abych řekl pravdu, určite by se mi líbilo účastnit celého seriálu ME. Ale to je asi stejná šance, jako plánovat vítězství ve Sportce.

RC: Přemýšlíš, že si letos opět pronajmeš auto a pojedeš ME v Sosnové?

KL: Určitě bych se rád svezl, ale to bych moc předbíhal. Záleží na mnoha okolnestech a tou nejdůležitější okolností jsou samozřejmě peníze.

RC: Máš už nějaké plány na sezónu příští?

KL: Ješte nic konkrétního. Co bude s další sezonou budeme vědet koncem září.

RC: Co by jsi chtěl na závěr vzkázat do éteru a komu by jsi chtěl poděkovat?

KL: Určitě bych chtěl poděkovat celému teamu, rodině a lidem, kteří mi hodně pomáhají. Dělají to všichni ve volném čase a takovéto události, jaké se staly v Maďarsku berou nejen jim, ale i mě hodně nadějí, iluzí o kráse sportu a zbytečně přidělávají práci. Takže ještě jednou díky!