Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Čtyřiadvacetihodinovka v Sedlčanech

17.06.2022 | Autor: Petr Šulčík
Čtyřiadvacetihodinovka v Sedlčanech
Kolem 140 jezdců se zúčastnilo čtvrtého závodu mistrovství Zóny střední Evropy v Sedlčanech. Horka, prachu a rallycrossu si všichni užili nadmíru.

Ve stejný víkend jako slavný vytrvalostní závod ve Francii se konal také čtvrtý letošní závod mistrovství Zóny střední Evropy. A když k tomu připočteme ostatní šampionáty a divize, čtyři kvalifikační jízdy, vyjdeme z toho podobně jako právě v Le Mans. Ano v Sedlčanech se závodilo téměř čtyřiadvacet hodin. Jestli to bylo nutné, ať si v Sedlčanech vyhodnotí sami. Je jen škoda, že vrchol víkendu, finálové jízdy divizí Super1600 a SuperCars sledovala proti odpoledni o mnoho méně diváků. Ani pro jezdce a jejich doprovody není ideální odjíždět ze závodiště v neděli po deváté večer, když určitě většina z nich musí ráno do práce. Na druhou stranu trať byla skvěle připravená, i když kvůli velkému množství prachu se muselo často kropit. Během závodu se musel upravit skok. Skákalo nebo spíše létalo se opravdu daleko. Pro diváky přibyla nová budova s občerstvením.

V divizi SuperCars sice vyhrál první kvalifikaci Zbigniew Staniszewski, od druhé jízdy ovšem převzal vedení Aleš Fučík, kterému se podařilo vyhrát i finálovou jízdu. Staniszewski skončil za Aloisem Höllerem až na třetím místě. Deset vozů odstartovalo v divizi Super1600 a k vidění bylo mnoho soubojů. Po havárii Jiřího Šusty se finále muselo dokonce opakovat. Z vítězství se nakonec radoval Damian Litwinowicz před německým "hostem" Nilsem Vollandem. třetí místo po výborném víkendu zaznamenal při svém druhém startu v této divizi Václav Tůma.

Roman Častoral suverénně zvítězil v divizi SuperTouringCars -2000 před Jakubem Kowalczykem a Robertem Dabrowskim, smůlu měl ve finále Jakub Michal. V STC+2000 vyhrál kvalifikaci a také ve finále dlouho dobu držel první místo polský jezdec Slawomir Woloch. Chybou nakonec uvolnil cestu k výhře Tiboru Vamosimu. Českým jezdcům se v této divizi výsledkově nevedlo. V divizi STC -1600 vyhrál Lukas Dirnberger před Michalem Sklenářem a Konradem Gryzem. Do cíle sice dojel první Radek Dvořák, ovšem bez absolvování joker lapu. Divizi National1600 vyhrál domácí Lukáš Pech před Tomášem Nejdlem a Jiřím Štěrbou. V divizích historiků zvítězil Pavel Koutný, Michal Gregor a Luboš Čížek. Plno soubojů nabídly také polské divize fiatů a BMW a kartcrossy.

Ohlasy jezdců:

SuperCars

Aleš Fučík: "V Sedlčanech je hlavním faktorem start. Důležitá byl výhra ve druhé rozjížďce, poté už jsem si hlídal první pozici. Auto fungovalo bez problémů. Na startu se nesešla příliš početná konkurence, je znát, že Maďaři o zónu nemají zájem. Přesto si vítězství na domácím závodě cením, protože Staniszewski i Höller jsou velmi rychlí jezdci."

Lukáš Červený: "Sedlčany nedopadly úplně dle mých představ. V sobotu jsem hned po první rozjížďce skládal novou převodovku, jelikož se mi zlomila jedna vidlička a převodovka se rozskočila. Celý víkend mě trápily starty. Startovací zařízení bylo nepředvídatelné a ten zelený semafor se rozsvítil za strašně dlouho nebo jsem nestihl nafouknout turbo. Auto nemělo stále požadované vlastnosti, abych mohl stíhat soupeře. Jedu pro rallycross atypický rozměr 18" disků a používám rallyové pneu, ale zjistil jsem, že Avon vyrábí také pro rallycross 18" pneu. Takže jsem sadu objednal na další závody v Poznani. Snad se posunu blíže k soupeřům a zrychlím."

Super1600

Damian Litwinowicz: "Byl to pro nás velmi úspěšný víkend a výborná příprava na další závod evropského šampionátu, který se pojede ve švédském Höljes. Podařilo se mi vyhrát kvalifikaci, semifinálovou i finálovou jízdu. Auto fungovalo perfektně. Děkuji své mamce, která se výborně zhostila role spottera. Napoprvé si s tím poradila skvěle."

Václav Tůma: "Na závody do Sedlčan jsem se těšil. Mezi konkurencí, které v Sedlčanech byla, byl naším cílem postup do finále. Po sobotních rozjížďkách jsem byl na celkovém čtvrtém místě. Nedělní rozjížďky vyšly velmi dobře a na start do semifinále jsem šel ze druhého místa. Do finálové jízdy jsem startoval ze druhé řady. Finále se kvůli kolizi v první zatáčce muselo opakovat. Naštěstí jsme auto dokázali opravit. V opakovaném finále se mi podařilo vyjet třetí místo. Byl to teprve můj druhý závod s tímto vozem, o to větší mám já i celý můj tým z výsledku radost."

Jan Ratajský: "Závod pro nás začal v sobotu velice dobře. Po prvním dni jsme byli celkově na prvním místě. Bohužel v neděli už se nám tolik nedařilo. V Q3 jsme měli drobný kontakt s Damianem, po kterém jsem se přetočil a poté dokončil jízdu na chvostu startovního pole. A aby nebylo smůly dost tak na startu Q4 nám praskla poloosa. Semifinále jsem dojel až na třetím místě, což pro mě znamenalo start z poslední řady ve finále. To pro nás nebylo také úplně šťastné, sice jsem jezdil na třetím místě, ale po návratu z joker lapu jsem vyjel za Dominikem Senegacnikem. Ten následně přepálil skok, kde poškodil předek vozu a zůstala tam po něm v zemi zapíchnutá lyžina, kterou jsem bohužel trefil pravým předním kolem a způsobil si defekt. Poté jsem byl nucen zvolnit a finále jsem jen dokroužil na čtvrtém místě."

Jiří Šusta: Víkend v Sedlčanech byl jeden z nejnáročnějších víkendů. Ve dvou rozjížďkách došlo bohužel k nešťastným momentům. Mrzí mě, že jsem nemohl finále dokončit a museli jsme tak zahodit maximální nasazení nás všech. Mechanici dokázali i tak dát auto během opravdu krátké chvíle do kupy a umožnili mi, abych se mohl vrátit zpátky na trať a bojovat za celý náš tým. Bohužel, se to nepovedlo dotáhnout do konce. O startu finálové jízdy si udělejte obrázek sami. V neděli jsem hned po závodech odjel do nemocnice na kontrolní vyšetření. Až na bolavý krk a pár pohmožděnin jsem celej. Čekají nás teď perné dva týdny, kdy se musíme připravit na další závod ve Švédsku. Děkuji celému týmu, rodině, sponzorům a vám všem za podporu."

Libor Teješ: "V sobotu to pro nás nebylo ideální. V první kvalifikaci jsem se kvůli strkanici po startu propadl na poslední místo a soupeři se doháněli velmi těžko. V druhé kvalifikaci jsem pro změnu nezajel dobrý čas, kvůli technické závadě. V neděli to ovšem vypadalo více nadějně. Třetí kvalifikaci jsem dojel na šestém místě a čtvrtou jsem dojel na místě druhém o půl sekundy za opravdu rychlým Litwinowiczem, který víkendu dominoval. Bohužel kvůli bodům z kvalifikací na mě vyšla semifinálová jízda s těmi nejsilnější soupeři. Po startu jsem byl na druhém místě, ale po projetí jokeru, jsem se propadl těsně za Jiřího Šustu až na čtvrté místo. To na postup do finále nestačilo. Tímto pro nás víkend skončil. Mrzí mě, že jsem si nemohl poměřit síly s ,,evropskými kluky” ve finále, ale to je sport a to k tomu prostě patří! Děkujeme sponzorům a fanouškům za silnou podporu, příště budeme silnější!"

Petr Třešňák: "Jelikož jsme tuto sezónu museli hodně vypustit, tak jsme se na sedlčanský závod opravdu hodně těšili. Domácí trať, domácí prostředí, mnoho fanoušků a přátel, kteří nás vždy úžasně podporují. Do toho nové auto, se kterým jsme si chtěli spravit chuť po minulých sezonách. Ale nějaká vyšší moc nám prostě “šlápla” na pomyslnou brzdu a nic se nedařilo. Dája o víkendu dvakrát nevyjela na start kvalifikační rozjížďky. Já se nemohl dostat do závodního tempa a tvořil na trati dost chyb. A v tomto stylu se vše vezlo celý víkend. Každopádně musíme myslet hlavně pozitivně. Měli jsme na závody krásné počasí, viděli se s přáteli, fanoušky, odreagovali se a docela se i svezli. Přibližně za dva měsíce jsou další Sedlčany a na ty se nachystáme o kus lépe a snad nám bude i to štěstí více nakloněno."

Tomáš Buda: "Náš první letošní závod jsme odjeli na domácí trati v Sedlčanech. Závod začal velice dobře. Po sobotních rozjížďkách jsem byl spokojen jak se svým výkonem, tak s vozem. Bohužel v neděli přestalo auto fungovat tak, jak by mělo a pro nás závod skončil. Kvůli technickým problémům jsme neodjeli rozjížďku ani semifinále. Takový je motorsport a o to víc se těšíme na srpnový závod do Sedlčan."

SuperTouringCars -2000

Autosema Racing: "Kuba měl finále rozjeté výborně. Všechno vyšlo podle plánu - start, joker i hlídání si druhé pozice před hlavními konkurenty. Technika si bohužel opět postavila hlavu a prasklá poloosa ve čtvrtém kole vzala všechny naděje na úžasný výsledek, který by si Kuba po celém víkendu, kdy se držel na druhém místě, jistě zasloužil. Tomáše zklamala těhlice a tedy i brzdy celé přední nápravy, ve svém semifinále skončil na pátém místě."

Martin Šindelek: „Závod v Sedlčanech pro nás nedopadl úplně nejlépe. V sobotu nebyl žádný technický problém, jen jsme měnily pneu, které jsem na druhou rozjížďku nezvolil správně a po startu jsem se dostal do kontaktu se soupeři, kteří mě vytlačili do svodidel. Musel jsem zastavit. V neděli rozjížďky už proběhly bez problému a ze čtvrtého místa jsem postupoval do semifinále, kde se mi zasekla ruční brzda, a já tři kola jel se zabrzděnými zadními koly a i přes to jsem dojel druhý. Ve finále v třetí zatáčce bohužel nevydržel kloub a já musel odstoupit.“

SuperTouringCars +2000

Šenk Motorsport: " Hořkost z víkendového mistrovství ZSE v rallycrossu v Sedlčanské kotlině v nás stále přetrvává. Náš pilot Matěj Šenk zajížděl v kvalifikacích vynikající výsledky a nadšení fanoušků z jeho jízdy bylo slyšet až do burácejícího auta. Toto nadšení však dokázali zkazit sportovní komisaři, když z nepochopitelných a jasně nespecifikovaných důvodů vyloučili Matěje ze třetí kvalifikační jízdy. Za to, že se přetočil v zatáčce a téměř ihned odjel, ho vyloučili? Do nikoho nenaboural, nikoho nepoškodil, nikoho neomezil, nikdo si neztěžoval. Nechápeme? Díky tomu přišel o všechny body a šance se probojovat do finále byla téměř nulová. Když jsme chtěli po řediteli závodu jasné zdůvodnění, nebyl schopen nám jej dát a zmohl se pouze na slova „tak se odvolejte“. Ano, napsali jsme odvolání, ale nebudeme platit někomu odvolací poplatek 11.500,-Kč za nejistý výsledek. Připadá nám, že někdo nechce, abychom závodili na téměř domácí trati a předvedli kamarádům a známým z okolí, jaká auta umíme dělat a jak s nimi naši piloti umí závodit a porážet evropskou špičku. Mrzí nás, že se v Sedlčanech nemohl představit Ondra Šenk s novým vozem, ale i přesto věříme, že jsme zde zanechali dobrý dojem a diváci byli spokojení. Další závody jedeme na konci července v polské Poznani, ale hned první srpnový víkend se opět představíme v plné síle v Sedlčanech."

SuperTouringCars -1600

Michal Sklenář: "Většinu závodů absolvuji jen s tátou, takže když už ve čtvrtek dojel na závodiště můj kamarád, dvorní konstruktér a motorář Ondra ze Silponix Racing, bylo jasné, že se bude co nejvíce snažit, aby motor mé hondy popohnal k maximálnímu výkonu. To se mu povedlo jak na autě, tak i na mé dobře naladěné psychice a v měřeném tréninku jsem zajel druhý nejrychlejší čas. Sobotní první a druhá rozjížďka pro mě byla vítězná. Následoval večerní servis a kontrola celého auta. Nedělní třetí rozjížďka dala druhé místo a čtvrtá rozjížďka se pro mě nesla v duchu čtvrtého místa. Následovalo odpolední semifinále, to se povedlo na výbornou a já jej vyhrál. To určilo start ve finále z první řady. V Sedlčanech není úplně moc míst na předjíždění, takže většinou rozhoduje dobré načasování joker lapu, což se mi moc dobře nepovedlo, ale nakonec z toho bylo v cíli v tak silné konkurenci, parádní druhé místo. Na závěr bych chtěl poděkovat mým soupeřům, že se naše jízdy, oproti jiným divizím, obešly bez větších kontaktů a újmy na technice."

Radek Dvořák: "Sedlčany nezačaly dobře, v první rozjížďce mi praskla poloosa. V druhé jsem věděl, že jestli chci být první tak musím dojet první a ještě mít nejlepší čas, to se podařilo a zbytek závodu jsem všechno vyhrál jak dojezdem tak časově. Pak přišlo finále a to bylo pro mě velké zklamání, sice jsem vedl až do konce ale z nějakého důvodu jsem nezajel do jokera a tím se moje šance na první místo rozplynuly. Sedlčany jsou pro mě zakleté, vždy se stane něco, co nechci."

Martin Knápek: "Nebudu lhát, chtěl jsem dojet na bedně, ale kvůli mým chybám, z kterých se budu muset ponaučit, a technickým závadám na autě jsem za bramboru rád. Nasbíral jsem spoustu nových zkušeností s autem a moc se těším do Poznaně na další závod."

National 1600

Lukáš Pech: "V naší divizi nás jelo jedenáct a už při sobotním tréninku jsem soupeřům ukázal, kdo je tady nejrychlejší. Připomněl jsem jim to i ve všech rozjížďkách a ani v semifinále mě auto nezklamalo. Do finále jsem startoval z pole position, a i když moje twingo dostalo od soupeřů pár tvrdých ran, do vedení jsem se dostal hned po startu. Zůstalo nás jen šest nejlepších a nikdo jsme ten souboj nepodcenili. Díky skvělým radám trenéra Romana Častorala jsem ale ustál všechny nájezdy a zvítězil."

Tomáš Nejdl: "Celou sobotu jsme neměli závodnické štěstí, ať už šlo o technický problém na autě nebo jednu rozjížďku absolvovanou pouze na dvou pneu. V neděli se vše otočilo a nám se povedlo přes veškeré problémy probojovat se do finále do druhé řady a hned po startu půl finále jet ve vedení. Kluci ale jeli vysoké závodní tempo, a pro nás nakonec zbylo druhé místo. S tímto výsledkem jsme naprosto spokojení a těšíme se na další závod."

Jiří Štěrba: "Po celovíkendovém trápení nám to nakonec cinklo. Jsme spokojení a já moc děkuju rodině a sponzorům za podporu. Už se těšíme do polské Poznaně."

Marek Honzík: "Časy v tréninku ukázaly, že jsme to asi ještě nezapomněli. Do Q1 nám nakropili a i přesto, že jsme svou rundu vyhráli, nám patřilo až osmé místo. Q2 se nám podařilo také vyhrát a celkově jsme se posunuli na šesté místo. Sobotní den jsme zakončili Q3, ve které jsme vyhráli svou rundu ale i celkovou kvalifikaci, proběhl posun na celkové třetí místo. V neděli následovala Q4, tam jsme se postavili na start s těmi nejrychlejšími a bylo z toho třetí místo. Tyto výsledky daly na první řadu na startu v semifinále B, to jsme dokončili na druhém místě a na startu samotného finále jsme stáli ve druhé řadě. Finále byl boj od začátku až do konce napříč celým startovním polem! Špatně zvoleným joker lapem jsme se zařadili za dva pomalejší jezdce a to nás vyřadilo o boj s prvními třemi borci, kteří jedou opravdu rychle. Finále jsme dokončili po boji na čtvrtém místě. I přes problémy, které nás provázely, to hodnotíme kladně a moc se těšíme na další závod v Polské Poznani. S autem se stále sžíváme, určitě je ještě co pilovat jak na jezdci, tak na našem twingu."

ČTHV -1600

Pavel Koutný: „Z mého pohledu šlo o vydařený závod. Je třeba upravit trochu skok, jinak se mi trať líbila. Organizátor by měl zvážit, zda- li jít formátem čtyř kvalifikačních jízd, protože při tomto počtu aut je závod hodně dlouhý a na konci už pro diváka nezáživný. Při počtu dvaceti aut v mistrovství světa je to pochopitelné, tady bych se stále držel počtu třech rozjížděk.“

Sestřih - ZSE 2022 - Sedlčany (CZ)

Sestřih - Motorsport Revue -  ZSE 2022 - Sedlčany (CZ)