Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Co přinesla konference a zasedání Komise Off-Road?

25.10.2023 | Autor: Petr Šulčík
Co přinesla konference a zasedání Komise Off-Road?
V minulém týdnu se v budově autoklubu ČR konala výroční konference Komise Off-Road, které předcházelo zasedání členů. Projednávaly se některé změny a novinky pro sezonu 2024.

Hlavním tématem byl kalendář pro příští sezonu. Otázkou je jestli bude obsahovat stejně jako letos šest závodů nebo se jeden přidá. V úvahu přichází zařazení závodu v rakouském Fuglau nebo přidání druhého závodu v polském Slomczynu. Oba dva závody v Sedlčanech budou zónové, jednou společně s rakouským šampionátem a jednou s polským. Debatovalo se také nad Slovakiaringem, kde by organizátor měl zapracovat na úpravě šotolinových částí okruhu. 

Na nejbližším zónovém zasedání by měla být konečně sjednocena pravidla pro tento šampionát. V rámci MČR k žádným změnám nedochází. "Navrhl  jsem návrat ke starému systému bodování, ale jelikož už se zóna a většina ostatních jede podle toho letošního (evropského) asi k tomu nedojde," řekl člen komise Off-Road Jan Ratajský. 

Na konferenci nebo spíše po ní se strhla bouřlivá diskuze ohledně spojení divizí STC -1600 a Super1600. Zde je vyjádření Jana Ratajského: "Víte jaký je rozdíl mezi Super1600 a STC-1600? STC může být lehčí, nemusí mít katalyzátor a nemusí mít platné homologace. A vozidlo S1600 musí byt od roku výroby 2010 nahoru. To je vše, čím se to liší, takže když budete šikovní, tak přece není problém postavit rychlejší STC než S1600. Podívejte se letos na souboje Ságner - Čermák. Naprosto vyrovnané souboje. Nebo když Čermák startoval v RX Cupu, porážel Teješe. Dále mladý Marek Mičík a jeho souboje v Maďarsku a na Slovensku. A pokud ti propadne třeba homologace nádrže nebo sedačky a nechceš kupovat novou, tak můžeš přece klidně přejít do STC. Nikde není stanoveno, jak nová auta můžou nebo nemůžou startovat v STC. A pokud se třída S1600 nenaplní, tak je logické vyhlásit jednu společnou třídu. Jako například Poláci, kteří už třídu S1600 zrušili, Rakušané také a v Maďarsku, když se nesejdou 4 a více jezdců tak jedou automaticky s STC-1600. Pořadatelé ( Poláci, Rakušané, Maďaři , Slováci ) tuto kategorii nechtějí už moc vyhlašovat, jezdí tam 2-3 auta a to jim akorát prodlužuje harmonogram. Snaha je zaplnit plný startovní rošt pěti aut. Jelikož MČR se jede z velké části v zahraničí, tak je na ty to pořadatele potřeba brát zřetel."

"I já bych byl proti sobě, kdybych chtěl tyto kategorie nuceně spojovat, mám klienty, co jezdí obě třídy a proti sobě jezdit nechtějí, tak zatím nehledejte nějaké tendenční rozhodování. Pokud se sejde dost S1600, tak se samozřejmě pojedou odděleně, ale je potřeba stanovit podmínky, při kterých se to sloučí, aby nebyly na závodech zbytečně dohady. Žádné takové podmínky momentálně v řádech nejsou, vše je nyní na rozhodnutí pořadatelů. Při sloučení S1600 a STC-1600 se jedná o společné rozjížďky a oddělené finále pro každou divizi. Body by byly samozřejmě rozdělené pro každou kategorii zvlášť. Ale je i varianta odjet vše společně a jen to rozdělit bodově," vysvětluje Ratajský. 

V poslední době se začalo opět mluvit o nové trati v Milovicích. "V listopadu je naplánována schůzka, uvidíme co se podaří vyjednat a dohodnout. Záleží také, jaké budou budoucí podmínky pro pronájem trati na závody. Rádi bychom tam v příští sezoně viděli alespoň RX Cup," uvedl Ratajský.