Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Chladná podzimní Poznaň

8.10.2025 | Autor: Petr Šulčík
Chladná podzimní Poznaň
Podzim o sobě dává vědět a týkalo se to také předposledního dílu Zóny střední Evropy 2025 v Poznani.

Předposlední letošní závod mistrovství Zóny střední Evropy v polské Poznani moc akce nenabídl. Asi nejvíce se bojovalo v divizi STC +2000 a také v polských divizích RWD a SC Cup. V divizi SuperCars uhájil vítězství na domácí trati Zbigniew Staniszewski, který závod vyhrál před Alešem Fučíkem a Norbertem Beckertem. Následovali jej další z Beckertů Milan a Bruno, který finálovou jízdu po problémech s motorem a požárem nedokončil.

V STC -1600 zvítězil s převahou Jan Ratajský před Jiřím Čermákem a Tamásem Véghem. Pátý byl klasifikován David Hasman. Marek Mičík odstoupil krátce po startu kvůli poškození motoru. V STC -2000 nepřijel do Poznaně největší favorit Roman Častoral, a tak měl cestu k vítězství usnadněnou Jakub Michal. Na stupních vítězů jej následovali Petr Šplíchal a Petr Wurm. V divizi STC +2000 bojovali Ondřej a Matěj Šenkovi proti převaze vozů BMW. Ondřej Šenk nakonec skončil druhý, Matěj finále kvůli technickému problému nedojel.

Ohlasy jezdců:

SuperCars

Aleš Fučík: "První den jsme před poslední jízdou zariskovali s volbou pneumatik, která nám nevyšla. Ve finálové jízdě jsem měl špatný start, a tím tak přišel o možnost zabojovat o vítězství. Jinak tempo ve finále bylo dobré. Organizačně závod proběhl v pohodě a myslím, že i trať byla dobře připravená. Náš start na Slovakiaringu je zatím otevřený."

Beckert Technology: „Do Poznaně jsme vyrazili s novinkami a testováním menších úprav v převodovce, které bychom si nedovolili zkoušet na zákaznických vozech. Vývoj automobilů jde neustále dopředu – a s ním i pohonné ústrojí, které posouváme kupředu kroky, které by nebyly možné bez závodních aut a pořádné zátěže během závodů. Test byl zaměřen na nový typ představníku, který se v rallycrossu zatím nepoužívá. Každý vůz byl vybaven jiným typem, abychom zjistili, který nejlépe obstojí z hlediska funkčnosti a spolehlivosti. Cenná data jsme získali také z použití odlišných materiálů na jednotlivých částech vozu. Norbert zajel konzistentní víkend bez větších chyb a zaslouženě si dojel pro pódiové umístění. Změna nastala i na místě řidiče u modrého DS3 – po čtyřech letech se za volant vrátil Milan, který se po rozjetí ve finále dokázal dostat do tempa a využít potenciál vozu. Žlutý Citroën bohužel postihl technický problém – motor vypověděl službu kolo před cílem ze třetí pozice. Je to škoda, ale jako tým jsme potvrdili, že vývoj jde správným směrem. Odměnou je pro nás titul vicemistra Polska v divizi SuperCars.“

SuperTouringCars -1600

Jan Ratajský: "Do Poznaně se vždy velice těším, místní trať je velice hezká, rychlá i technická. Závod jsem absolvoval už tradičně v kategorii STC-1600. Důvod je, že mě baví měřit se s auty z jiných kategorií STC. Je to takový malý souboj koncepcí vozu. A pokud startuji v této kategorii, mohu se zúčastnit zdejšího SuperNational finále, kde všechny vozy mezi sebou soutěží. Všechny rozjížďky se mi podařilo vyhrát a musím říct, že jsem si je užíval na 100%. Nedělní semifinále STC-1600 pro mě dopadlo výborně, takže za jedna. Poté následovalo semifinále SuperNational, kde jsem měl bohužel smůlu a musel jsem odstoupit už v prvním kole pro drobnou technickou závadu. Ta se nám podařila opravit a já mohl odjet finále STC-1600, kde jsem dokázal zvítězit. Poté jsem jel na start super finále jako první náhradník, kdyby někdo ze soupeřů nemohl nastoupit, tak bych ho mohl nahradit, ale bohužel se tak nestalo. Z Poznaně odvážíme jedno první místo a spoustu nádherných zážitků ze závodu. Děkuji celému týmu za parádní závodní víkend a už se těšíme na Slovakiaring."

Jiří Čermák: "Opět to byl závodní víkend na maximum. Honza jel tentokrát velmi rychle a zaslouženě zvítězil. Pro mě byly rozhodující získané body a zvýšení náskoku před posledním závodem na Slovensku. Auto fungovalo tentokrát po celý víkend bez problémů."

David Hasman: "Závod v Polsku byl pro mě jedna velká neznámá. Stejně jako Nyirád jsem zde jel jen proto, abych si nastudoval trať a v příštím roce věděl, co mě čeká. Trať je technicky dost náročná na brzdné body a včasné zorientování se na další postup v řazení, aby převodovka pobrala všechno, co tato trať přináší. Potýkal jsem se s podmínkami, ale bylo to pro každého stejné. Za mě úžasný víkend a vydařené závody. Bohužel mě a celý tým potkaly nějaké technické problémy, což se stává, ale i tak výsledek je pro mě dosažená odměna."

Marek Mičík: "Nejdříve jsme do Poznaně nechtěli jet, ale sedět doma taky ne, a co je hlavní bylo potřeba vyzkoušet změny, které jsme provedli. Po kvalifikačních rozjížďkách jsme byli třetí, což si myslím je s tímto autem obrovský úspěch. To stejné bylo i po semifinále. Bohužel hned po startu finále se ozval nepříjemný projev motoru, a tak jsem raději odstoupil, aby nedošlo k ještě většímu poškození. Tím pádem je pro nás letošní sezóna u konce a posledního závodu na Slovensku se účastnit nebudeme. Možná, kdyby nám někdo chtěl závodničku půjčit, bránit se nebudeme. Chtěli bychom touto cestou poděkovat našim hlavním pomocníkům, což je rodina Šustů, Tůmů a ta naše.

SuperTouringCars -2000

Jakub Michal: "Závod v Poznani byl letos již druhý závod ZSE, na který jsme se mimo MČR vydali, ale v plánu jsme ho původně vůbec neměli. V dubnu se mi totiž narodil syn a tato šťastná událost v kombinaci se zdržením při opravě motoru způsobila, že jsme na začátku sezony vynechali hned několik závodů. Proto jsme se letos soustředili hlavně na MČR. Skvělé výsledky ve dvou posledních závodech, kde jsem bral plný počet bodů za vítězství, mě ovšem vrátily do hry o druhé místo v ZSE, a proto jsme se rozhodli vydat i na tento závod. Chladné počasí v kombinaci s občasným deštěm bylo příčinou nízkého gripu a proměnlivých podmínek na trati. Mně se dařilo držet dobrou rychlost a až na jedno malé zaváhání při volbě pneumatik v Q3, všechno šlapalo skvěle. Vyhrané všechny kvalifikace a s přehledem zvládnuté vítězství ve finále znamenají v podstatě už třetí triumf v řadě, což je ohromný úspěch, o kterém jsme před sezonou ani nesnili. Teď nás čeká pouze Slovensko, kde se mi v posledních letech vůbec nedařilo dojíždět, jelikož vždy přišel nějaký technický problém. Tak snad to letos prolomíme a dotáhneme tuto úspěšnou šňůru závodů."

Petr Šplíchal: "Úplně nevím, kam bych tyto závody zařadil. Trať svým profilem moc pěkná, bohužel šotolinové pasáže jsou neupravovány, což za mě kazí celkový dojem o trati a upřímně to trochu ubírá závodního ducha. Můj výkon v rozjížďkách bych raději asi nehodnotil, nejsem na něj moc pyšný. Vzhledem k víkendu, který bych nazval -blbec-, jsem se ve finále soustředil jen na to zařadit se po startu za Kubu a odkroužit to za ním. Letos už neplánuju žádné závody, zjistili jsme na autě nějaké věci nutné k předělání, takže se tomu po zbytek roku pověnujeme, ať jsme lépe připraveni na příští rok."

Petr Wurm: "Máme za sebou letošní předposlední zónový závod v polské Poznani, tentokráte za velmi proměnlivého počasí, kdy chvíli pršelo, chvíli ne. Každá runda se jela na úplně jiném povrchu, a jelikož mám už jistotu celkového umístění, nechtěl jsem riskovat jakékoli poškození auta a tomu jsem i přizpůsobil samotný přístup k závodu. Nikam jsem se zbytečně nehnal a hlídal jsem si jen polského jezdce na BMW, což se úplně v pohodě povedlo. Tentokráte bych trochu pokáral pořadatele, protože příliš neupravovali trať. V sobotu a bylo to dost rozbité, ale jinak vezu třetí místo, takže spokojenost. Gratuluji Kubovi a Petrovi a uvidíme se na posledním závodě za čtrnáct dní na Slovakiaringu."

SuperTouringCars +2000

Šenk Motorsport: "Poznaň byla předposledním závodem ZSE a my jsme od něj měli větší očekávání, než jaká byla nakonec realita. Doufali jsme, že se nám podaří přeskočit, nebo se alespoň těsněji přiblížit vedoucímu jezdci Olivierovi Dobrowolskému z Polska. Pro něj to však byla dobře známá domácí trať a ve spojení BMW se zadním náhonem se mu na zdejších asfaltech dařilo. Výhodu naše předokolky získávaly pouze na šotolině nebo když zapršelo. Ale nebudeme brečet. Naši piloti předváděli skvělé výkony. Ondra ve finále dojel druhý a Matěj byl bodovaný na šestém místě. Měl opět neskutečnou smůlu, protože s přehledem vedl, ale prasklý náboj na předním kole mu v polovině finálové jízdy vystavil stopku. Teď už je před námi poslední závod na Slovakiaringu, kde se bude rozhodovat o letošních titulech. Je jisté, že na stupních vítězů budeme, ale rádi bychom byli na těch stupních nejvyšších. Tak nám držte palce."