Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Československý pohár v rallycrossu 1989

14.02.2023 | Autor: Petr Šulčík
Československý pohár v rallycrossu 1989
V historickém putování rallycrossem se nyní vrátíme do sezony 1989, kdy Československý pohár obsahoval celkem devět závodů.

Rozšiřující se startovní pole, nová auta, více tratí. Československý rallycross ovšem stále neměl své mistrovství. I v roce 1989 se závody jely "pouze" jako Československý pohár. To ovšem nic neubíralo na sportovní hodnotě a kvalitě. V divizi 1 neměl opět konkurenci Pavel Nováček, který s vozem Škoda 130 L šestkrát zvítězil a obhájil prvenství z předešlého roku. Na zbývajících třech závodech byl nejrychlejší Petr Fürst s vozem VW Golf. Až poslední závod v Hříškově rozhodl o třetím místě, které obsadil Vladimír Dolének. Ten tvrdě odrazil útoky Vlastimila Boháčka (oba Škoda 130 L). Kromě Fürstova golfa závodily v této divizi většinou vozy Škoda. V posledním závodě ve Vojovicích se druhým místem prosadil s dalším vozem VW Golf Jan Macháček. 

S vylepšeným motorem od ladičské dvojice Albrecht - Fiedler si prvenství ve druhé divizi připsal Miroslav Šefr. Jeho vůz Škoda 130 LR disponoval podle slov Milana Fiedlera motorem o výkonu 105 kW. Šefr vyhrál divizi 2 už potřetí za sebou. Za ním skončily dva Fiaty X 1/9 v pořadí Radek Pavlíček a Ivo Stuchlík. Na dalších místech už to bylo velmi vyrovnané a bodové odstupy minimální. Čtvrtý skončil Kukelka, Novotného, Koukala a Farku dělilo šest bodů. Zejména Farku trápila řada technických problémů. Vedle vozů fiat budil pozornost také Wartburg 353 Miroslava Sýkory (článek 25.4. 2020) a Lada VFTS 2105 Ladislava Havary. Oba disponovali pohonem 4x4, ovšem bylo potřeba vyřešit technické detaily a problémy. 

V Československém poháru bodovalo v sezoně 1989 kolem šedesátky jezdců. Ubyly tak obavy z dostatečného počtu startujících v jednotlivých závodech. Přicházeli další jezdci, v první divizi se ukazoval Jiří Jírovec s vozem Škoda 130 L. Ve druhé divizi se začínal prosazovat Pavel Novotný, taktéž s vozem Škoda. Organizačně na výši byly závody v Římově, kde dokonce přišli s nápadem uspořádat Dunajský pohár za účasti jezdců z Československa, Maďarska a Rakouska. 

Předchozí díly z historie rallycrossu

I.díl: Začátky českého (československého) rallycrossu

II. díl: Pohled do historie - rok 1985

III. díl: Rok 1986 - český rallycross má pohár

IV. díl: Rok 1987: Vítězi Matouš a Šefr

V. díl: Český pohár v rallycrossu 1988