Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

České Waterloo se vrací

5.06.2010 | Autor: Petr Šulčík
České Waterloo se vrací
Pojďme se podívat co nám přineslo parné sobotní odpoledne v maďarském Nyirádu podrobněji. Bez problému je zatím jen Častoral, Čermák a Veverka. Ostatní na tváři vyvolává pouze velké zklamání nad nespravedlností osudu.

Divize 2

Nejlépe se zatím vede Romanu Častoralovi, který svoji rozjížďku, kterou absolvoval spolu s Nottveitem a Tohillem, vyhrál. Roman, jenž se po startu zařadil za soupeře jako třetí, takticky zajel do Jokeru Lapu jako první. Ve druhém kole ho následoval Tohill, který však zachyboval a v Jokeru se přetočil. Ztratil tak cenný čas. Nottveit využil zpomalovacího úseku ve třetím kole, ale Roman byl rychlejší. Svoje prvenství si poté  v posledním kole již podržel. Navíc si svoji jízdou vyjel i nejrychlejší čas.

Druhým úspěšným mužem divize 2 je Guino Kenis, který svou rozjížďku taktéž vyhrál nad Borsethem a Enerbergem, a v konečném pořadí obsadil druhou pozici.

 

ME 2010 - Ma

 

Divize 1A

Zajímavá podívaná byla hned na první rozjížďku divize 1A. Potkal se v ní Clemens Meyer, Gábor Majerszky, Ulrik Lennemann, Béla Ujházi a Jiří Galuška. Nejlépe si vedl Meyer, ovšem Linnemann měl velké šance, že se mu podaří Clemense porazit, bohužel zutá přední pneumatika nedávala moc nadějí. I přes tento defekt si ale Ulrik dokázal podržet zbylé tři soupeře za sebou a dokončil na konečném druhém místě. Třetí Majerszky, čtvrtý Ujházi, pátý Galuška.

Perfektní taktiku předvedl Václav Veverka st., který se sice po startu zařadil na čtvrté místo, za August, Bánkutiho a Navickase, nicméně využil Jokeru, spolu s Freinbergem, který ho následoval, jako první, což mu nakonec pomohlo protít cílovou pásku jako první.

Další rozjížďka byla však pro české fanoušky o to smutnější... Na startu Rakhmatullin, Leganov, Petrakovits, Smetana a Johansson. Ondy se hned po startu dostal do sevření Petrakovitse a Leganova, dokázal si však poradit a nevedl si vůbec špatně. V předposledním kole po skoku se ale bohužel z Ondyho vozu začalo notně kouřit a na trati zůstala velká olejová skvrna. Bylo po nadějích. V té chvíli jsme se všichni modlili, aby to byla "jen" převodovka, bohužel došlo na nejhorší - odešel motor. Dokonce s dírou v bloku a se zaseklými klapkami. S největší pravděpodobností, tak Ondru na nejbližších závodech ve Švédsku a Finsku neuvidíme.

Smolný den má i Jarda Kalný, který měl problémy již ve volných trénincích v dopoledních hodinách. Do rozjížďky se postavil spolu s Timerzyanovem, Bakkerudem, Larssonem a Zdendou Čermákem. Bohužel v poslední zatáčce prvního kola urazil levou zadní nápravu. Jarda neví jak k defektu došlu, tuší pouze, že z možného kontaktu, který měl s Bakkerudem ihned po startu. Jako želízko v ohni nám tedy zůstal už jen Zdeněk Čermák a my do poslední vteřiny věřili, že vyhraje. Bohužel se tak nestalo. Zdenda, jedoucí první, se snažil udělat si před Tymerzianovem náskok a vyčkal s Jokerem až do posledního kola. Zde však zpomalil na olejové skvně, která tu zbyla po Ondym, a vyjel těsně za ruským reprezentantem. V cíli tak: Tymerzianov, Čermák, Bakkerud a Larsson.

ME 2010 - Ma

 

Divize 1

Pořádná mela se odehrála v rundě Bermingrud, Valle, Kotán, Procter a Harsányi. Vedoucí Procter nezvládl sjezd z kopce před skokem, přetočil se a tvrdě havaroval zadní částí svého Focusu do zdi. Závod nebyl zastaven, přestože jezdec zůstával nadále ve voze. Ostatní soupeři tak měli co dělat, aby se odstavenému vozu vyhnuli. Nakonec v cíli nejrychlejší Harsányi, Bermingrud, Valle a Kotán. Proctera zkontrolovala přivolaná záchranka,naštěstí se mu nic nestalo, tudíž uvidíme, zdali se týmu podaří vůz do zítra opravit.

Horké chvilky, v tak už dost horkém počasí, připravil nejen divákům, ale i nám Guttorm Lindefjell, který ihned po startu také těžce havaroval do zdi. Nicméně náraz nebyl tak velký a jezdec pokračoval v závodu, už však s dost velkou ztrátou na vedoucího Walfridsona, Münnicha a Lysena. V rozjížďce byl i Michael de Keersmaecker, který však před vjezdem do druhého kola znatně zpomalil a zajel poté rovnou do depa. Nejspíše pro technickou závadu. O horkých chvílích nemluvím nadarmo, neb Lindefjell boural znovu, a to čelně do barikády nakonci Joker Lapu. Do cíle tak dojel značně poškozen. V cíli první Walfridson, za ním Lysen, třetí Münnich.

Jestli jsme se nedočkali červené vlajky v rozjížďce s Procterem, v předposlední rundě už tomu tak nebylo. Ludvig Hunsbedt se totiž po startu v kontaktu se soupeři přetočil a také narazil do zdi - závod byl zastaven. Během odtahování Hunsbedtova vozu zajeli Hansen s Jernbergem do depa. Eriksson čekal na zbylé soupeře na startovním roštu. O několik chvilek později se k němu přidal ale pouze Jerberg a tak se runda jela jen ve dvou. Lépe dopadla po Michaela Jernberga, který s velkým náskokem na Andrease vyhrál.

Relativní klid pak předvedli poslední závodníci dnešního dne - Isachsen, Doran, Kuypers. V tomto pořadí totiž dojeli do cíle, bez větších problémů nebo ataků.

ME 2010 - Ma