Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Blátivý závěr zóny v Maggioře

4.11.2021 | Autor: Petr Šulčík
Blátivý závěr zóny v Maggioře
Poslední závod mistrovství Zóny střední Evropy se odjel na blátivé a promočené trati, kde šlo o to spíše dojet do cíle.

Sezona mistrovství Zóny střední Evropy je u konce. Poslední závod v italské Maggioře rozhodl o konečném pořadí. Jezdci se museli vypořádat s náročnými podmínkami. Od začátku totiž trať zkrápěl déšť a ten jak už víme, umí být v Maggioře hodně vytrvalý. Pozornost se soustředila především na divize Super1600 a SuperTouringCars.

V Super1600 bojoval s náročnými podmínkami z českých jezdců zejména Libor Teješ. V kvalifikaci skončil třetí, ve finálové jízdě ovšem kvůli technickému poblému odstoupil. "Do Maggiory jsem se těšil. O této trati jsem slyšel už od mala, když jsem jezdil autokros, protože se tam konaly evropské závody. Po příjezdu bylo slunečné počasí a trať vypadala velmi dobře. Ovšem to se hned další den změnilo, protože začalo nepřetržitě pršet! Ve volném tréninku už trať byla velmi mokrá a na takových podmínkách jsem s Audi nikdy nejel. Byl to pro mě velký boj. Nakonec jsem se s tratí seznámil a byl jsem schopný objet trať bez problému. V kvalifikacích se mi ze začátku moc nedařilo. Dojížděl jsem na šestém místě. V neděli, tedy další den trať vypadala ještě hůř, ale dařilo se mi lépe. Ve čtvrté rozjížďce jsem měl dobrý start a vedl jsem. Následně mě můj spotter poslal jokeru, ale nestihl jsem se vrátit zpátky na první místo. Do finále jsem startoval ze třetího místa. Start byl opravdu těžký, protože všichni chtěli být v jedné vyjeté stopě na vnitřku. V nájezdu do první zatáčky mě auto vedle mě vyhnalo na stráň a v té rychlosti se značnými nerovnostmi na trati to nevydržel pin na těhlici a musel jsem auto odstavit. Po diskvalifikaci prvního jezdce jsem se umístil na pátém místě. Byl to pro nás všechny náročný víkend, ale i přes to se můj tým nebál na autě mezi rozjížďkami pořádně máknout! Tímto bych chtěl poděkovat za úžasně odvedenou práci! Speciálně Patriku Pilcovi za pomoc s nastavením auta a výpomoc při obecném servisu," uvedl Libor Teješ.

Jan Ratajský a Radek Dvořák toho v Maggioře vzhledem ke stavu trati mnoho neodjeli. Dvořák byl v první kvalifikační jízdě diskvalifikován za nedodržení trati a poté už do závodu nenastoupil. Jan Ratajský skončil v první rozjížďce na druhém místě. Do druhé jen odstartoval a tím pro něj závod také skončil. "V Maggioře mě to zklamalo. Byl jsem tam na rallycrossu poprvé. V autokrosu jsem tam byl asi před šesti lety naposledy a závody tam byly pěkné. Ale teď už po příjezdu, když jsem viděl jak trať vypadá, že není vůbec připravena (díry, velké kameny, nevyhrnuté vanty atd.), mě dost zaskočilo. A to bylo ještě v pátek sucho, pak tam najely dva malé bagry a snažily se něco dělat. To bylo skoro bezvýznamné. No co, jsem říkal. Uvidíme v sobotu jaké to bude po tréninku. No a aby toho nebylo málo, tak v pátek v noci začalo pršet. Trénink jsem odjel (dokonce jsem ho i vyhrál), ale nebylo to už o žádném závodění, ale o přežití. Auto jsme dvě hodiny myli a poté následoval start první rozjížďky. Podmínky na trati se zatím stále zhoršovali. Svoji jízdu jsem opět vyhrál, celkově jsem byl druhý. Ale na trati to bylo stále o ničem. Auto jsme opět myli další dvě hodiny do desíti do večera. Pořád pršelo. Všude zima a mokro. A jelikož jsme byli na závodech jen dodávkou bez pořádného zázemí, na které jsme zvyklí a nebylo kde pořádně vše usušit a ohřát se, tak nás to vůbec nikoho v týmu nebavilo. No ale rozhodli jsme se ještě vydržet do neděle. Kdyby se zlepšilo počasí tak bychom pokračovali. Ale neděle byla stejná jako sobota a trať pořád stejná. Techniku na úpravu trati neměli, takže byla jen jedna varianta. Když nebude pršet, tak se trať v jedné stopě vyhází. Následně by šlo trochu jet. Ostatní kluci sice jezdili, ale bylo to o ničem. Za mě jen ničení techniky, bez pocitu z pořádné jízdy. Navíc se nám nechtělo pod autem ve vodě a zimě trávit celý den. Vydrželi jsme, než skončí čtvrtá kvalifikace a pak vyrazili domu. Můj obdiv patří klukům a jejich týmům, co v tom závodili a doufám, že jejich technika a hlavně jejich zdraví je po závodě v pořádku. Mě to všechno za závodění prostě nestálo," řekl Jan Ratajský.

V divizi Super1600 nakonec vyhrál Paolo Barbieri. Vítěz Balázs Körmöczi byl z finále (pravděpodobně za kontakt po startu) vyloučen. Na jeho vítězství v zónovém šampionátu této divize to však vliv nemělo. Libor Teješ skončil celkově druhý a Jan Ratajský čtvrtý. Vítězstvím v divizi SuperTouringCars -2000 potvrdil zisk zónového i italského titulu Roman Častoral.