Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Zónové a republikové mistrovství je v polovině

18.07.2023 | Autor: Petr Šulčík
Zónové a republikové mistrovství je v polovině
Závod v Sedlčanech uzavřel první polovinu republikového šampionátu a začal druhou toho zónového.

Kolem sedmdesáti jezdců odstartovalo do třetího letošního závodu mistrovství republiky v Sedlčanech. Vzhledem k počasí si cestu na tribuny v sobotu našlo jen několik desítek diváků, neděle už byla v tomto ohledu přívětivější. Trať byla skvěle připravená a organizace fungovala bezchybně. V divizi SuperCars se celý víkend odehrával ve znamení souboje Zbigniew Staniszewski - Aleš Fučík. Český jezdec hledal možnost jak se před polského jezdce dostat, ale ani ve druhém sedlčanském závodě se mu to nepodařilo. Jednou se na druhé místo v kvalifikaci dostal Miroslav Neumann, celkově ale skončil za Aloisem Höllerem čtvrtý. Technika brzdila Lukáše Červeného, který dvě své jízdy nedokončil. 

Divizi Super1600, kde startovali čtyři jezdci, vyhrál domácí Lukáš Pech. V kvalifikaci byl sice nejrychlejší Petr Třešňák, který vedl i po startu finále, ale technické problémy ho odsunuly mimo stupně vítězů. Druhý skončil Libor Teješ a třetí Václav Tůma. Čtyři jezdci startovali také v divizi STC -2000, kterou vyhrál Roman Častoral. Napínavé finále bylo k vidění v rámci divize STC +2000. Ještě v posledním kole si jezdci několikrát prohodili pořadí a po problémech Matěje Šenka, zvítězil Ondřej Šenk před Lukaszem Zollem. I druhý letošní závod v Sedlčanech vyhrál v divizi STC -1600 Jiří Čermák s hondou. V posledním kole se dokázal dostat před Viléma Ságnera, třetí byl Michal Sklenář s další hondou.

Mezi jezdci divize National1600 nenašel přemožitele ve finále Marek Honzík, druhý skončil Jiří Štěrba před Tomášem Nejdlem. Mezi historiky zopakoval své minulé vítězství Pavel Koutný. V divizi HA +1600 zastavila technika ve finále z prvního místa Karla Faktora a z vítězství se tentokrát radoval Michal Vyhnal. Mezi čtyřkolkami zvítězil Luboš Čížek.

Ohlasy jezdců (průběžně aktualizováno):
Chcete - li zveřejnit svůj ohlas zašlete jej na redakční e-mail - viz. kontakt.

SuperCars

Zbigniew Staniszewski: "Zvládli jsme to! Další velmi náročný závod v Sedlčanech je za námi. Podařilo se mi vyhrát všechny kvalifikace i finálovou jízdu. Jsem velmi spokojený se svou jízdou ve finále, bylo to opravdu rychlé. Celý tým makal i v opravdu vysokých teplotách. Poprvé jsem závodil v takových podmínkách. Podařilo se nám zvýšit náskok v zónovém šampionátu a těšíme se na domácí závod do Poznaně."

Aleš Fučík: "Závod nedopadl podle našich představ. Sice jsem dokázal využít startu z nejlepší pozice v první kvalifikaci, ale vzhledem k ještě ne úplně oschlé trati po kropení, byl Staniszewski startující ve druhé jízdě rychlejší. To byl rozhodující moment víkendu. Snažil jsem se v dalších jízdách polského jezdce přestartovat, došlo i k několika kontaktům, ale nakonec z toho bylo "jen" druhé místo. Auto fungovalo perfektně, za což patří mechanikům velký dík."

Super1600

Lukáš Pech: "Od druhých Sedlčan se dal očekávat velmi horký závod a také takový byl. Počasí nám tedy hodně přálo a dost jsem se v autě zapotil stejně jako kluci v depu. Už časy z tréninku napovídaly, že to bude tuhý boj a nebude čas na sebemenší chybičku. Hodně jsme spoléhali na pečlivou přípravu a kluci se fakt snažili, aby auto bylo na 100 % připravené, za což jim patří velký dík. Pak už to bylo jen na mě, abych je nezklamal. Dal jsem do toho opravdu všechno, co mě Roman Častoral naučil. Ani jedna rozjížďka nebyla jednoduchá a jelo se od začátku do konce na plný plyn. Kluci jsou strašně rychlí a každá chybička se trestala ztrátou pozice. Ani ve finále se nedalo říct, jestli je někdo favorit, vyhrát mohl opravdu každý. Pro mě to byla super jízda v duchu fair-play a jsem strašně šťastný, že se mi podařilo vyhrát. Myslím, že i celý tým měl velkou radost a těšíme se na další závody v Polsku."

Libor Teješ: "Máme za sebou poslední závod v Sedlčanech v této sezóně. Ovšem tento závod byl úplný opak tomu minulému. Celý víkend jsme se potýkali s problémem v elektrice a nemohli na něj přijít. První dvě kvalifikace jsme dojeli poslední, protože se auto samo od sebe vypínalo. Neděle byla ve stejném duchu. V poslední kvalifikaci se mi ale povedl start a vedl jsem. Závada ale neodešla, ale naopak udeřila nejvíc. Auto se kompletně vyplynulo a na trati jsem zastavil. Čekalo nás finále a nálada v depu nebyla ve veselém duchu. Po několika telefonátech s Pavlem Murárikem a Martinem Matouškem jsme ale na závadu přišli a ve finále auto fungovalo opět na 100%. Touto cestou bych jim rád poděkoval za velkou pomoc! Jelo se mi úplně jinak a bojoval jsem z poslední řady dopředu. Dostal jsem se na druhé místo a celé finále jsem dojel za Lukášem Pechem. I přes všechny nástrahy, které nás celý víkend potkávaly, jsme to nevzdali a bojovali dál! Nakonec z toho vyšlo pěkné druhé místo. Děkujeme všem fanouškům, kamarádům a hlavně sponzorům za velkou podporu! Tento víkend byla potřeba."

Václav Tůma: "Z posledního závodu v Sedlčanské kotlině jsme si odvezli třetí místo, ale s výsledkem nejsem úplně spokojený. Celý víkend totiž auto nefungovalo, jak mělo. V sobotu se jely dvě rozjížďky, první rozjížďce jsem dojel na třetím místě a ve druhé rozjížďce mi patřilo druhé místo. V neděli nás čekali ještě dvě rozjížďky a finále. Ve třetí rozjížďce jsem po mé chybě nezajel do joker lapu a spadl jsem na poslední místo. Ve čtvrté rozjížďce se mi jelo s autem nejlépe a i s kouskem štěstí se mi podařilo rozjížďku vyhrát. Do finále jsem šel ze třetího místa. Finálová jízda byla napínavá a nakonec jsem dojel na třetím místě, i když jsem doufal, že ze Sedlčan odjedu s lepším výsledkem. Ale teď je důležité vyladit technické potíže a soustředit se na další závod."

Petr Třešňák: "Pro letošní rok máme domácí trať definitivně odjetou. Na tyto Sedlčany jsme se hodně připravovali. Měl to být takový reparát červnového závodu, kdy jsme měli řadu technických problémů. Takže příprava byla opravdu intenzivní. Bohužel i tak nám nebylo úplně přáno. V sobotu jsme si vyjeli dvě první místa a auto fungovalo skvěle. V neděli nám trochu sprchlo a nastavení auta nebylo úplně optimální. Navíc jsem se těžce dostával do správného tempa. Tahle divize je neskutečně vyrovnaná a jede se palba start/cíl na nárazníky. Žádný soupeř nedovolí dopustit jakoukoliv chybičku, protože ji okamžitě potrestá. Nicméně na finále jsme byli připraveni a pole position jsme chtěli naplno využít. Jenže Dája se v průběhu druhého kola začala hřát a padat do nouzového režimu. Ztráta první pozice v závodu vždycky zamrzí, ale z tohoto víkendu si stejně odneseme skvělé zážitky. Celý tým fungoval na jedničku a doufám, že to příště vybojujeme."

SuperTouringCars -1600

Jiří Čermák: "Byl to jeden z nejlepších závodů, jaký jsem kdy jel. Po ne zrovna vydařené sobotě, kde jsem si zkoušel různé věci, jsem v neděli začal závodit. V posledním kole finálové jízdy se Vilém ve střelnici dostal trochu na levou stranu na prašnou část a byl delší. Toho jsem dokázal využít a podjet ho."

SuperTouringCars +2000

Šenk Motorsport: "Po celý víkend oba kluci předváděli stabilní výkony. Matěj svou mladickou dravostí zvedal často diváky ze sedaček, ale auto měl plně pod kontrolou a podařilo se mu vyhrát všechny čtyři rozjížďky. Ondra si v klidu hlídal třetí místo za rychlým Vámosim s velmi silným BMW. Bohužel naše auta mají oproti zadokolkám velký handicap na startech a proto jsme se snažili správně využít jokerlapu. To se nám relativně podařilo i ve finále. Matěj byl jasným vítězem, ale bohužel mu v předposledním kole praskla hadice od intercooleru a auto bez výkonu „dotáhl“ na třetím místě. Ondra se do poslední chvíle tahal s Vámosim a v poslední zatáčce se mu podařilo tohoto soupeře předjet a finále tak vyhrál. Po dlouhé době máme obě naše auta na stupních vítězů a chceme věřit tomu, že se nám i po zbytek sezóny podaří navázat na tento úspěšný víkend. Rádi bychom udrželi vedení Ondry v českém mistráku a Matěje posunuli o kus blíže k pódiu."

National1600

Marek Honzík: "Na druhé Sedlčany jsme se těšili, chtěli jsme zopakovat výsledek z těch minulých. Od začátku jsem se ale nemohl dostat do tempa, to prolomila až třetí rozjížďka, kterou jsem vyhrál. Ve finále jsem startoval z prvního místa. Povedený start byl klíčový. Jirka a Tomáš se za mnou prali o druhé místo, tím se mi povedlo vyjet si náskok a finále vyhrát. Velký dík patří mému týmu, partnerům a hlavně tátovi! Za čtrnáct dní se těšíme na další závod do rakouského Fuglau."

Jiří Štěrba: "Něco se povedlo, ale něco také ne. Celý víkend se jelo opravdu rychle a kluci mě nenechali vydechnout. To se mi podařilo až po projetí šachovnicové vlajky ve finále, kde na mě dotíral a útočil Tomáš Nejdl. Závodní víkend jsme si užili a teď nás čeká příprava na velmi brzké další závody, které nás čekají už za čtrnáct dní v rakouském Fuglau."

Jan Dvořák: "Tréninky nebyly úplně top. Pak ale přišla Q1, vyšel mi start na druhé místo a dojel jsem celkově třetí. Ve čtvrté kvalifikaci, jsme měli menší kontakt. Osobně si myslím, že jsem za to nemohl. Dojel jsem třetí. Desetisekundová penalizace mi zkazila druhou řadu semifinále. Startoval jsem ze třetí řady a dojel třetí. Ve finále jsem startoval poslední, hned v první zatáčce jsem dostal ránu na dveře, to ohnulo práh i dveře. Následovalo několik soubojů, celkově z toho byla šestá pozice. Myslím si, že to byly skvělé závody a ukázal jsem, že se dokážu bojovat s nejlepšími v naší třídě."

HA+1600

Karel Faktor: "Po celý víkend jsme měli dobré tempo, dařilo se nám zajíždět rychlá kola a vyhrát všechny kvalifikace. Vyjeli jsme si tedy start do finále z pole position. Start se podařil a až do pátého kola se mi dařilo držet první místo. Přišla ale technická závada, když praskl kloub. Byl to trochu hořký závěr víkendu, ale to se v motorsportu prostě stává. Gratuluji vítězům a těším se další závody. Závěrem bych chtěl poděkovat Danielu Křížovi a Miroslavu Dvořákovi a všem z RAC Sedlčanská kotlina za perfektně připravenou trať jak před závodem, tak i během celého víkendu i přes nedělní ranní déšť. Ještě bych zapomněl na Tomáše Zajíce a jeho výborné a vtipné komentování."