Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Zemřel Jiří Kadlec!

12.05.2023 | Autor: Petr Šulčík
Zemřel Jiří Kadlec!
Rallycrossové prostředí včera zasáhla velmi smutná zpráva. Zemřel pan Jiří Kadlec, dlouholetý činovník, člen komise Off-road Autoklubu ČR a zakladatel České trofeje historických vozidel rallycrossu.

Jsou zprávy, které se nepíší lehce. A u téhle to platí několikanásobně. Svět včera opustil dlouholetý činovník, sportovní komisař a člen komise Off- road Autoklubu ČR Jiří Kadlec. V posledních letech se věnoval především organizaci  České trofeje historických vozidel rallycrossu, pomáhal také s chodem Klubu mládeže při Autoklubu ČR, organizoval rallycrossovou akademii.  Zúčastnil se všech rallycrossových evropských podniků, které se v Sosnové  a dvakrát také v Sedlčanech jely. Jeho velkým přáním byl vznik další rallycrossové tratě u nás. Upřímnou soustrast celé rodině!

Čest jeho památce!

!!! Informace k poslednímu rozloučení s Jiřím Kadlecem !!!

Zítra, 18. května 2023, se ve smuteční síni města Loun koná od 11.00 hodin poslední rozloučení s panem Jiřím Kadlecem. Informace pro přátele a kamarády Jirky, kteří se obřadu zúčastní: pohřební hostina se bude konat v restauraci Zichoveckého pivovaru v Zichovci, kam se začne najíždět kolem 12.00 hodin. K dispozici bude vše dle jídelního lístku a denní nabídky.

 

Zesnul Jiří Kadlec, duše českého rallycrossu a autocrossu 

Český motoristický sport přišel o velkou postavu automobilového off-roadu. Dne 10. května 2023 zemřel náhle ve věku nedožitých 68 let Jiří Kadlec, dlouholetý funkcionář a sportovní komisař rallycrossu a autocrossu. 

Stál u začátků rallycrossu v České republice, dlouhá léta byl členem Komise off-road Autoklubu ČR. Jméno Jiřího Kadlece zůstane navždy spojeno se seriálem České trofeje historických vozidel v rallycrossu. Byl jeho duchovním otcem, přišel s myšlenkou pořádání oficiální série závodů pro historiky a Českou trofej zakládal. 

Motorsport učaroval Jiřímu Kadlecovi od dětství. Závody navštěvoval s tátou a jeho vášeň propukla naplno, když nastoupil do učení v mladoboleslavské Škodovce, tehdy AZNP. „Do učiliště jsem chodil sedmou bránou, kde byla dílna zvláštních modifikací, a tudíž tam stávala všechna ta krásná závodní auta. Měl jsem tak ty skvosty denně na očích. Zároveň jsem měl to štěstí jako jeden z mála učedníků rok pracovat v závodním oddělení v Česaně, což je dodnes vývojové oddělení automobilky Škoda. Zde jsem potkal velké ikony automobilového sportu, rodinu Bobků, Oldřicha Brunclíka, Milana Žida, Oldřicha Horsáka, Mirka Fouska, hodně jsem také pracoval s mechanikem Petrem Puldou. Se Škodovkou tehdy začínal jezdit John Haugland. Jarda Bobek jezdíval se Spiderem, začínala se vyrábět Škoda 120S a oddělení šéfoval Václav Bobek senior, kterému nikdo neřekl jinak, než Pane Mistře. A on Mistr svého oboru opravdu byl. Pro šestnáctiletého kluka z vesnice to bylo něco neskutečného. To mě definitivně nastartovalo k motorsportu,“ zavzpomínal Jiří Kadlec v rozhovoru pro letošní dubnové číslo časopisu Rally. Po vyučení nastoupil na vyhlášenou mladoboleslavskou Střední průmyslovou školu a s kolegy byl mechanikem závodního týmu SPŠ, který objížděl soutěže se Škodou 120S. Když se vrátil do rodného Hříškova u Loun, kde začal pracovat v místním zemědělském družstvu, začal ve spolupráci s AMK Louny pořádat závody v rallycrossu, které se postupně staly součástí mistrovství republiky. Jiří Kadlec spoluzakládal AMK JZD Hříškov, v roce 1991 přesunuli trať na záložní vojenské letiště v Panenském Týnci, kde se závody konaly až do roku 1996. Z pořadatele se stal ředitel závodu, posléze startmaršál při všech rallycrossových závodech mistrovství Evropy u nás. Od roku 1991 působil Jiří Kadlec také jako sportovní komisař. A po seznámení s Ladislavem Tejchmanem, který spojil rallycrossové a autocrossové sportovní komisaře, začal jezdit na závody obou disciplín. 

„Před nějakými deseti lety jsem inicioval zrod České trofeje pro jezdce historických vozů. Zde startuje mnoho bývalých špičkových rallycrosařů s dobovými automobily. Loni jsem též uspořádal první ročník Memoriálu Miroslava Šefra, který byl svého času jedním z našich nejúspěšnějších rallycrossařů,“ zavzpomínal ve zmíněném rozhovoru Jiří Kadlec. 

Obrovský kus práce Jiří Kadlec vykonal pro budoucnost automobilového off-roadu péčí o nejmladší generaci závodníků, byl šest let místopředsedou Klubu mládeže Autoklubu ČR. Měl na paměti dnes už okřídlené heslo předsedy Klubu mládeže AČR Jakuba Vymazala: „Bez podhoubí houby nerostou.“ Jiří Kadlec vzpomněl: „Všichni jsme dobře věděli, že z RacerBuggy nám vyrostou závodníci pro další kategorie. Dnes díky tomu máme po nekonečných patnácti letech evropského šampiona divize SuperBuggy Petra Nikodéma, jsou zde Kuba Kubíček, Milan Vaněk, Kuba Novotný a další. Těch dětí prošlo divizemi RacerBuggy mnoho a do špičky se samozřejmě neprosadí každý, ale myslím, že ten výsledek je vidět.“ S Jakubem Vymazalem byl u zrodu Akademie pro zájemce o off-roadové závodění, která vznikla jako náborová aktivita po rapidním úbytku startujících v RacerBuggy. Akademií se nejen při autocrossových závodech, ale i v rámci akcí ve spolupráci s Českým olympijským výborem účastnily stovky dětí, a podpora Autoklubu ČR těm nejlepším přinesla výrazné posílení startovního pole v RacerBuggy. A celá začínající generace příštích hvězd českého automobilového off-roadu prošla v posledních letech laskavou péčí a těmi nejlepšími radami Jiřího Kadlece, odborníka na slovo vzatého... 

A při tom všem byl Jirka hlavně všemi oblíbený skvělý kamarád, nesmírně obětavý a pracovitý člověk, sršící energií a nápady, který se neohlížel na čas a nezištně se motorsportu věnoval naplno. Bude moc chybět. 

Čest jeho památce! 

Poslední rozloučení s panem Jiřím Kadlecem se bude konat ve čtvrtek 18. května 2023 v 11.00 hodin ve smuteční síni města Loun.