Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Vydařená oslava v Melku

25.04.2023 | Autor: Petr Šulčík
Vydařená oslava v Melku
Ve všech divizích víkendového zónového a republikového závodu v rakouském Melku zvítězili čeští jezdci.

Více než pět tisíc diváků oslavilo během dvou dnů na rakouském Wachauringu 50 let rallycrossu v Rakousku. Slavnostní akce se zúčastnil legendární Franz Wurz a Herbert Grünsteidl. Alois Höller oslavil v průběhu závodu šestašedesáté narozeniny, vyhrát se mu ovšem nepodařilo. 

Ve finále divize SuperCars se krásné jarní počasí proměnilo v hustý déšť doprovázený bouřkou. Náročné podmínky svědčily Aleši Fučíkovi, který zvítězil před Zbigniewem Staniszewskim a Geraldem Ederem. Oslavenec Höller dojel po chybě čtvrtý. Jan Skála zvítězil ve vloženém závodě TitansRX.

Z trojice českých jezdců v divizi Super1600 bojovali o vítězství Václav Tůma a Libor Teješ, ve finále byl nakonec rychlejší Tůma. Při svém prvním startu si vedl dobře také třetí Lukáš Pech. Vítězství v STC -2000 získal Roman Častoral, za Maďarem Heldem a Polákem Dabrowskim zůstal čtvrtý Martin Šindelek. V STC +2000 vyhrál Tomáš Michal před Ondřejem Šenkem. První vítězství při svém prvním startu v divizi STC -1600 si připsal Vilém Ságner s fabií Jana Ratajského. Do cíle sice dojel první Jiří Čermák s hondou, ovšem vynechaný průjezd joker lapem ho poslal na poslední místo finálové jízdy. Druhý skončil Martin Knápek. Souboj  v National1600 mezi Jiřím Štěrbou a Markem Honzíkem dopadl lépe pro Štěrbu. Mezi historiky zvítězili Luboš Slaba a navrátilec Karel Faktor.

Ohlasy jezdců (průběžně aktualizováno):
Chcete - li zveřejnit svůj ohlas zašlete jej na redakční e-mail - viz. kontakt.

SuperCars

Aleš Fučík: "Byl to těžký závod. V sobotu jsem vůbec nemohl najít ideální stopu. Neděle už byla daleko lepší, ve třetí kvalifikaci se mi podařilo zajet nejrychlejší jízdu víkendu. Finále bylo kvůli hustému dešti hodně náročné. Podařilo se mi ideálně odstartovat a pohlídat si první pozici. Trať se každým kolem měnila, hodně to klouzalo a rozhodnout mohla malá chyba.  Auto fungovalo po celý víkend výborně."

Alois Höller: "Je to velká škoda, protože v dešti byla šance na vítězství."

Super1600

Václav Tůma: "Závody v Melku se povedly na výbornou. Na trati se mi jelo velmi dobře. Sice jsme v divizi byli jen tři, ale to vůbec nevadilo, protože soupeři byli silní. Závod byl celou dobu vyrovnaný a s klukama jsem si to užil. Ve finále jsem startoval z první pozice, start se mi povedl a až do poslední chvíle to byl napínavý souboj."

Libor Teješ: "První závod v Melku hodnotím kladně. Na trať jsem vyjel s novou technikou a byl jsem zvědavý, jak auto bude fungovat. Hned v prvním tréninku jsem byl překvapený, jak se auto zase posunulo o kus dál a měl jsem s týmem radost, že se tvrdá práce přes zimu vyplatila! Sobota se odehrávala ve velmi pozitivním duchu. Oba tréninky jsem vyhrál, ale s klukama jsme byli opět v jedné sekundě, takže mi bylo jasné, že to bude vyrovnaný souboj! V Q1 jsem startoval z venkovní pozice, ale povedl se mi start, takže jsem po první zatáčce vedl. Pak jsem si držel své tempo a skončil jsem na prvním místě. V neděli se odjel zbytek kvalifikací. V Q2 jsme měli technické problémy, takže auto nejelo, jak mělo. Vzešlo z toho tedy třetí místo. V Q3 se mi nepovedl start, takže jsem nasadil stíhací jízdu, ale na vítězství mé tempo nestačilo. Do finále jsem tedy startoval z druhého místa. Po startu jsem se zařadil za Vénu Tůmu a hned v prvním kole jsem zajel do jokeru. Tato taktika vyšla, protože jsem se zařadil před Vénu a závod vedl. Ovšem o první místo mě připravila má jezdecká chyba a zbytek finále jsem dojel nalepený na kufru Vény. Nebudu lhát, že mě to nemrzí, ale je to prostě sport. Takový napjatý závod jsem nezažil dlouho! Byla to pořádná a čistá bitva. Chtěl bych také pozdvihnout výkon Lukáše Pecha a pogratulovat za první úspěšně odjetý závod. Jsem rád, že auto funguje na 100%. To také díky týmu Bibaracing, kterému bych chtěl poděkovat za perfektně odvedenou práci! Konkrétně Karlovi Vomáčkovi, Hance Sojkové a mému tátovi! S týmem se těšíme na další závod!"

Lukáš Pech: "Toto byl můj premiérový závod s novým autem a v nové divizi Super1600. Vzhledem k technickým potížím jsem s autem neměl mnoho natrénováno a tak jsem startoval trošku s obavou, jak se popasuji s ostřílenými borci Vaškem a Bíbou. Nakonec jsem měl po prvním tréninku super pocit jak s auta, tratě a soupeřů. Trochu mě jen mrzí slabá účast v této kategorii. Už se těším na další závody v Greinbachu. Na závěr bych chtěl Romanovi Častoralovi a všem soupeřům poděkovat za super závod."

SuperTouringCars +2000

Autosema Racing: "Neskutečná radost a satisfakce za celovíkendové trápení s technikou. Byl to veliký boj, jsme šťastní, škoda jen, že Kubovi vystavila stopku v sobotu prasklá zcela nová olejová hadice. Prostě výrobní vada. Jinak věřím, že by naše radost byla dvojnásobná."

SuperTouringCars -1600

Vilém Ságner: "Nové auto, nová kategorie, noví soupeři - ingredience prvního závodu v nové sezóně. Když se to celé semlelo a povařilo, tak v neděli odpoledne z toho vypadla výborná pochutina. Jsem neskutečně šťastný za první místo, ale cesta k němu nebyla vůbec jednoduchá. Tréninky si člověk ještě užije v klidu, ale od první rozjížďky to byl boj - někdy se soupeři a v neděli ráno třeba s vlastní ambicí - sedmé místo nebylo úplně to, kde jsem chtěl být. V samotném finále mi ale hodně pomohly chyby soupeřů. Karlovits na startu nedořadil a tak mě pustil dopředu, kde jsem s Čermákem na zádech dokázal odjet celou dobu a i přes chybky vedení udržet. Byl jsem rád, že mohl přijet Honza Ratajský z rehabilitace a radit mi celý víkend. Každá rozjížďka je pro mě stále velkou studnicí učení o autě, závodech i soupeřích."

National1600

Jiří Štěrba: "Do Melku jsme se těšili. Byl to náš první letošní závod a sešla se pěkná konkurence deseti vozů. Na technické přejímce se komisařům nelíbila moje helma. Vykazovala známky poškození a nechtěli mě pustit. Proto velké díky patří Lukáši Pechovi a jeho týmu za půjčení jeho druhé helmy. Jinak bychom jeli asi domu. Sobotní kvalifikace proběhly v pořádku P3 a P1. Nedělní ráno a přišla Q3, ve které jsem ve druhém kole udělal defekt a zbylá kola dojel na prázdném kole, ale i tak z toho bylo P3. Semifinále jsem vyhrál a tak jsem startoval do finále z první řady ze druhého místa. Marek Honzík jel opravdu rychle a já se ho snažil držet. Až v předposledním kole se mi ho podařilo předjet a to jsem si udržel až do cíle. Mám velkou radost! Všem moc děkuji za podporu a fandění! Je to radost!"

Jan Dvořák: "Mám za sebou první závod v rallycrossu v rakouském Melku. Musím říct, že trať byla super rychlá a technická, celou dobu jsem se zrychloval a to bylo úžasné. Náš cíl byl dostat se do semifinále, což bylo překonáno. Ze semifinále to odnesly dveře, práh a zadní bok. Finále jsem si chtěl užít a nerozbít auto. Závod jsem dokončil na krásném šestém místě a tím bych chtěl poděkovat celému týmu."

HA -1600

Luboš Slaba: "Za mě krásný závod a velice krásná a rychlá trať. Auto nám fungovalo naprosto bez jakýchkoliv problémů. Jediné co se mi nelíbilo, že vždy před naší divizí tolik nalili trať a hlavně stopu a důležité je, že bez upozornění vlajkou, že je nakropeno. Víc k tomu není co dodat, krásný závody a můžeme za ně být rádi."

HA +1600

Karel Faktor: "Po dlouhé pauze jsem se v sobotu hodně trápil. Nemohl jsem najít brzdné body ani správný rytmus. Neděle už byla lepší. Auto i tým fungovaly perfektně."

Tomáš Zajíc: "Náš nový Ford Focus nás pravda trochu pozlobil, ale sebekriticky mohu říct, že na vině byla naše nízká kvalita přípravy. I tak Focus fungoval. Ač disponujeme mnohem menším výkonem než naši soupeři, konstatuji, máme auto, které se velmi hezky řídí. Výsledkem z finálové jízdy je páté místo. I přes to, že počasí se na nás poměrně vyřádilo a nezbylo moc času na relax, to byly velice hezké závody."