Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

VIAKOM-RACING tým letos s ďábelskými zbraněmi

25.03.2011 | Autor: Petr Šulčík
VIAKOM-RACING tým letos s ďábelskými zbraněmi
Mladý ambiciózní rallycrossový tým VIAKOM-RACING v sezóně 2010 debutoval se dvěma vozy Mitsubishi Lancer EVO VI. Připravili jsme pro Vás neformální rozhovor s vedoucím týmu Alešem Mrkáčkem k příležitosti představení jejich nových závodních vozů pro rok 2011 do divize SuperCars.

 

Mladý ambiciózní rallycrossový tým VIAKOM-RACING v sezóně 2010 debutoval se dvěma vozy Mitsubishi Lancer EVO VI, aby hned v jeho první sezóně ukořistil třetí místo v celkovém hodnocení královské Divize 1 MMČR  a fantastické druhé místo v Zóně střední Evropy a to vše díky exmistru republiky, Otovi Výbornému. Oba jezdci, jak již zmíněný Ota, tak i Aleš Mrkáček přípravy na novou sezónu rozhodně nepodcenili. Připravili jsme pro Vás neformální rozhovor s vedoucím týmu Alešem Mrkáčkem k příležitosti představení jejich nových závodních vozů pro rok 2011 do divize SuperCars.

Viakom-racing

RC: Ahoj Aleši, loňská sezóna pro tebe byla doslova převratná. První vlastní tým, první sezóna v divizi 1, první těžký karambol. Co pro tebe tato sezóna znamenala z pohledu jezdce a co z pohledu manažera dvoučlenného týmu?

A.M.: Zdravím všechny fanoušky rallycrossu a nadšence pro tento adrenalinem prošpikovaný sport.
Jako dlouholetý fanoušek rallycrossu a drc, bum, prásk závodění, jsem si chtěl ještě na stará kolena splnit velký sen a zasednout za volant monstra v ďábelské divizi 1.  Sledoval jsem dlouho běsnění  v rallycrossu a hledal jsem cestu, jak tento sen uskutečnit a dostat se mezi ty ďábly co sedí za volanty. Mnoho mých přátel se pohybovalo okolo Mitsubishi a když mistr Ota vytáhl svojeho červeného draka z Klatov a zajel skvělou podívanou v Sedlčanech a v Sosnové 2009, tak jsem na nic nečekal a oslovil tyto pekelníky s nabídkou spolupráce. Přes zimu jsem si nechal postavit svoje první monstrum a navíc jsme nechali kompletně repasovat speciál mistra Oty a připravili vše na totální peklo, které nás čekalo v sezóně 2010.  Pro mě „učně“ byl úvodní závod v Sosnové úplně první zkušeností s 500-koňovým zabijákem a podle toho to taky dopadlo. Z mišáka jsem udělal o metr kratší hatchback a pekelníkům v servise jsem jasně vzkázal, že to se mnou nebudou mít jednoduché… :-). Následnou svoji rozjížďku jsem suverénně vyhrál a vychutnal si poprvé pocit opojné slasti z vítězství v odjeté rundě… vzápětí  jsem ale odstoupil pro poruchu motoru (dostal neskutečnou čočku). Mistr Ota vybojoval fantastické 3.místo a nastartoval náš team směrem k dlouhé a úspěšné sezóně. Kolotoč závodů mistráku se rozjel přímo ďábelským tempem a nás čekali fantastické souboje s Rakušákama, Maďarama, Polákama a Čehunama a s tím spojené jak úspěchy, tak i dílčí neúspěchy. S výsledky našeho mladého teamu jsem spokojen, protože ještě v půlce sezóny byl mistr Ota průběžný lídr tabulky MMČR a naháněl děs a běs soupeřům s podstatně lepšími otroky pod kapotou. S celkovým třetím místem v mistráku a druhým místem v zóně střední Evropy jsme jako teamový nováčci složili zkoušku z dospělosti a nyní jsme připraveni na útok na nejvyšší příčky.  Fanouškům a pekelníkům co nás podporovali v závodních arénách moc díky!

MMČR 2010 - Slomczyn

RC: Kterého okamžiku si ze své první sezóny v divizi 1 ceníš nejvíce a na který bys raději zapomněl?

A.M.:  Jednoznačně fantastické vítězství mistra Oty v Polsku a jeho totální pekelné nasazení ve finále v Greinbachu, které museli hasit místní skurutajové 10metrů před cílem. Za sebe rád vzpomínám na povedené taktické odrovnání östereich mistra Höllera v Sedlčanech a s tím spojená úspěšná stíhací jízda „o všechno“ ve třetí rundě a asi nezapomenutelné a vyhrané finále B v Melku. Takovýhle pekelný finále B tam v rámci MMČR dlouho neviděli a již teď mi místní hobiti posílají vzkazy, jestli zase náš tým ze středozemě přijede… „to si pište a připravte se na totální řežbu, přijedem Vás tam seřezat jako koně, trať Vám bude malá a trenky Vám budou hořet u zadku……..“
      Já bych nejraději zapomněl na ty celkové vynaložené dukáty za minulou sezónu …., všechno ostatní již přebolelo a ať se nám dostalo příkoří od pořadatelů a jejich skurutajů, pozlobila nás pekelná technika, rozmlátili jsme se na kaši či se zmrskali v depu jak zákon káže, tak už to stejně všechno vzal čas a na vše vzpomínáme již jen s úsměvem.

Pro fanoušky máme na našem webu kategorii „Top 10 video“ , kde se můžou podívat na vše co jsem tady teď vzpomenul a na co se můžou těšit v sezóně 2011

MMČR 2010 - Slomczyn

RC: Pojďme se nyní podívat na sezónu 2011. Proslýchá se ledacos o nových vozech, ale určitě to společně uvedeme na pravou míru. Co tedy připravujete nového a v jaké specifikaci?

AM.:  Pro letošní rok jsme team za odměnu vybavili zcela novou ďábelskou technikou a přesedlali jsme na nové SuperCars Mitsubishi Monster Evo IX T16 4x4 RC limited edition.  Jelikož jsou finanční prostředky jasně dané a naši technici vyrostli ve špičkové odborníky na Mitsubishi, zůstáváme pro další dvě sezóny u této značky  a vyždímáme z ní totální maximum. Potenciál těchto aut je na MMČR víc než dostatečný a finančně je tato limited edition dostupná. Nyní se oba speciály dokončují, jsou na ohnivé brzdě a nesjedou z ní dříve, než je ďábelský ladič, mistr zvuku a geniální dirigent nenaučí zpívat operní árii o 540koňských hrdlech a 820 kroutících se démonů a hlavně efektně plivat metrové plameny…..   Ze zámoří nám sem letí rádiová komunikace, takže pekelníci z depa nás budou jasně  navigovat a my poletíme směrem k cíli nebo do ……   Tato sezóna bude opravdu pekelná a kdo se neuškvaří na trati, tak se bude smažit v závodním pekle. Těšíme se všichni už moc na souboje s Mediasporťákama, Patraco teamem, Vráťou Kinterem, Standou Brunátem, Rakušákama a dalšíma v nové divizi SuperCars. Historie si bude pamatovat jen vítěze a s tímto heslem jdeme do bojů o titul v Mezinárodním mistrovství České republiky, Rakouském mistrovství a v Zóně střední Evropy.

ZSE 2010 - Slomczyn

RC: Loni jsi startoval i v KartCrossu, což je mladá disciplína odehrávající převážně na tratích autocrossu. Osobně jsem měl tu čest se tréninkově svést a musím říct, že mě závodění hodně bavilo. Máš plány v letošní sezóně i v této kategorii?

A.M.:  KartCross mě velice nadchnul a děkuji Romanovy Kalvodovy za to, že tento monster projekt uvedl na české závodní tratě a přitáhl další maniaky na naše tratě. Já jsem si závody vychutnával jak z pozice fanouška, když moji zběsilou krásku řídili moji kovaní bratři při „čistém“ rallycrossu, tak i sám jsem si dopřál totální jatka při „blátivém“ autocrossu. Rozdíl je neskutečný a kolikrát to byl velký očistec jak pro mě, tak pro moje kované mechoše 5-letého Kubíka, 11-letého Vláďu a Ilonku, kteří tvořili můj ďábelský servisní team pro KartCross. Závody v Nové Pace, Dolním Bousově, Humpolci byli opravdu vyhecované a ať už jsem šahal po vítězství nebo si zlomil ruku, stálo to za to. Parta soupeřů kolem kártů byla perfektně poskládaná,  pozitivně naladěna a maximálně vyhecovaná, takže každý závod byl totální odvaz pro všechny...   Ostatně sám to jistě zažiješ na vlastní kůži 10.dubna v Sosnové, kde pojedeš v našem teamu jako vyslanec nejvyššího pekelníka a naše VIP ohnivá hvězda. 
Všichni fanoušci přijeďte do Sosnový,  mistr Ráca v kártu to bude totální nářez, odvaz a k vidění bude ohnivý jezdec za volantem …jóóóóóóóó, těšíme se všichni moc !!!

EVO IX

RC: Hlavně aby diváci ten „totální nářez“ v mém podání vydýchali. Sedm let jsem neseděl v opravdovém závodním autě, tak uvidíme jak se s tím poperu. :o) Každopádně ještě mě napadá, že Ti v garáži zůstanou dvě auta ze sezóny 2010. Jak s nimi naložíš?

A.M.: Naše milenky z minulého roku jsou ustájené a čekají na nové pekelníky za volantem. Mišandy  prošly repasem a v případě zájmu jsou k dispozici. Vzhledem k náročnosti logistiky a všeho okolo preferujeme přímí prodej a pak následně event. spolupráci.  V době kdy je český mistrák ze 70%  závodů rozesetý po Evropě, tak pronájem a all-inclusive servis je u nás nyní nerealizovatelný.  Více info o našich milenkách na našich stránkách - sekce pronájem.  Holky v sobě mají ještě hodně moc vášně a pokud se k nim najdou schopní pekelníci za volant, tak jej jsou schopny dokonale vysát a předvézt takovou jízdu, že je nový majitel nebude chtíti opustit, jaký to je orgáč ….. 

MMČR 2010 Sedlčany

RC: Aleši, je něco na konec, co bys chtěl uvést, vzkázat do éteru?

AM.:  Chtěl bych strašně moc poděkovat celé naší početné pekelné smečce, která minulý rok vylezla  z podzemní říše Klatovska a Líbeznicka do naší malé středozemě  a která nám připravuje ďábelskou techniku a výbušné palivo, dopravuje nás do soutěžních arén, hasí naší věčnou žízeň a hlad po vítězství, smaží pro nás ty správné pneumatiky, tetuje káry, dodává nám čerstvé pochutinky, vilné panny, pivo, vodku, fernet…. a dostává nás do závodního varu…                                                                                                                           

                                                                                                                   SEE YOU in HELL !!!