Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Úspěšný návrat do Lousady

3.06.2025 | Autor: Petr Šulčík
Úspěšný návrat do Lousady
Po sedmnácti letech se rallycross na nejvyšší úrovni vrátil na nově zrekonstruovanou trať do portugalské Lousady.

Zaplněné tribuny a skvělá atmosféra, tak tradiční pro trať v Lousadě, která se nachází přímo ve městě. Lepší začátek si letošní světový a evropský šampionát nemohl přát. A jak ukázal samotný závod, čeká nás napínavá sezona. Po předsezónních testech se totiž FIA rozhodla přidat do benzinových vozů, které jedou MS, 85 kg navíc. Elektrické pak v rámci vyrovnání sil na startu o 20 kg odlehčila. Jestli to bude ku prospěchu věci, ukáže až další průběh sezony. Rozhodně tím ovšem nepotěšila především tým KMS. V zákulisí se dokonce mluvilo o tom, že by z Portugalska mohl odjet. To se nakonec naštěstí nepotvrdilo. Dalším zajímavým zjištěním bylo zmizení Red Bullu z obou vozů týmu Hansen World RX a také z volkswagenu Johana Kristofferssona. Zřejmě odveta rakouské společnosti vůči FIA za odebrání promotérství v tomto šampionátu.

Závod svědčil především elektrickým automobilům. Lousada nenabízí mnoho možností k předjíždění. Úřadující mistr světa Johan Kristoffersson zvítězil až ve čtvrté kvalifikaci sezony. V předchozích třech si rozdělili výhry Niclas Grönholm a Timmy Hansen. Finský jezdec závod kontroloval a nakonec se radoval z vítězství. "Myslím, že to byla perfektně odvedená rallycrossová práce. Možná jsme neměli absolutní rychlost celý víkend, ale od druhé kvalifikace jsme měli dobré startovní pozice a dařilo se nám dobře startovat. Ve finále jsem mohl kontrolovat závod, ale třeba ve druhé zatáčce jsem byl možná až moc opatrný. Nakonec to ale stačilo," uvedl Niclas Grönholm.

Druhé místo obsadil Timmy Hansen, který sváděl až na cílovou čáru souboj s Ole Christianem Veibym. V poslední zatáčce finálové jízdy před vjezdem na cílovou rovinku se společně dostali před Kevina Hansena. "Skončit druhý v prvním závodě roku je fantastické. Díky testu a vyvážení technologií budou závody v této sezóně velmi vyrovnané, což je mnohem napínavější. Niclas zajel fantastický závod, za celý víkend neudělal chybu. V semifinále i ve finále jsem se skutečně cítil rychlejší než on a v obou jízdách jsem se snažil ho předjet, ale bohužel jsem na to neměl. Celkově tým odvedl tento víkend naprosto fantastickou práci, naše forma je silná a já se těším na další závod doma v Höljes," řekl Timmy Hansen.

"Byl to náročný víkend, ale i tak je skvělé zahájit sezónu umístěním na stupních vítězů. Od závodu jsme čekali víc. Oproti elektrickým autům jsme měli slabší starty, a to nám situaci komplikovalo, protože tady se špatně předjíždí. Během víkendu jsme starty zlepšili, máme nový systém, tak uvidíme dál,“ řekl třetí Ole Christian Veiby. Johan Kristoffersson začal sezonu pátým místem, což u něj není příliš obvyklé. Týmový šéf KMS Tommy Kristoffersson měl po závodě smíšené pocity. "Myslím, že jsme udělali naprosto vše, co jsme mohli. Poté, co jsme zde před týdnem testovali elektrické i benzinové vozy, jsme věděli, jaké jsou zde podmínky a co můžeme očekávat. Od Oleho Christiana bylo skvělé, že dokázal ve finále porazit dva elektromobily," prohlásil Tommy Kristoffersson. Budou mít elektrická auta navrch také v Höljes?

MS 2025 - Lousada (P) - finálová jízda