Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Technické informace pro třídu National 1600

28.02.2013 | Autor: Petr Šulčík
Technické informace pro třídu National 1600
Výtah z řádů od technického komisaře Jiřího Urbana.

Technické informace pro třídu National 1600 RC

1) Obecně - povoleny jsou pouze cestovní i nehomologované vozy s uzavřenou karosérií, s pohonem jedné nápravy,vyráběné od roku 1990

2) Karoserie - karoserie nesmí být odlehčena ani zesílena, blatníky, dveře, kryt motoru a zavazadlového prostoru musí zůstat původní ( platí i pro mat.) - světlomety musí být odstraněny a tím vzniklé otvory zakryty, musí být funkční dvě brzdová a jedno poziční světlo - baterii je možno přemístit do prostoru pro posádku, ale musí být zakryta těsným izolovaným krytem - tažná oka jsou povinná - čelní sklo a přední boční okna musí být originál, nebo nahrazené 5 mm polykarbonátem, ostatní okna musí být původní - stěrače musí být původní, ostřikovače jsou libovolné - topení musí zůstat zachováno - z prostoru pro posádku je povoleno odstranit sedadla, koberce, vnitřní obložení, rádio, airbagy - hmotnost vozu (bez paliva) musí min. odpovídat údajům typového štítku nebo dílenské příručce, plus 80 kg pro jezdce a jeho vybavení

3) Motor - max. objem motoru je 1600 ccm, nejsou povoleny přeplňované motory, Wanklův motor a motory s proměným časováním, na motoru nejsou povoleny žádné úpravy, je pouze možné použít sportovní vzduchový filtr - spojka, převodovka a ostatní hnací ústrojí musí zůstat původní - katalyzátor musí zůstat zachován, pokud je sériově na příslušném modelu, je povolena změna výfukového tlumiče, max. hluk 98+2 dB

4) Podvozek a zavěšení - brzdy musí být původní, je možná změna brzd. obložení - rozměr pneu a ráfků musí být dle série, jsou povoleny pouze pneu se sériovým označením „E“ a značkou „DOT“, pneu slick,pneu pro rally a dořezávané pneu jsou zakázány - pružiny a tlumiče jsou libovolné, jejich montážní body musí zůstat zachovány a

nesmí být změněna světlost vozu - je povolena ochrana podvozku, ale musí být zachována min. světlost 9 cm

5) Bezpečnostní prvky - nádrž může být originální, hliníková s max. objemem 20 litrů nebo bezpečnostní s platnou homologací FIA - ochranná konstrukce musí být zhotovena dle přílohy J FIA - odpojovač je povinný - hasicí přístroj musí být min. 2 kg dle přílohy J FIA - sedadla a bezp. pásy musí být s homologací FIA, homologace smí být propadlá max. 5 let - je povinné použití okenních sítí dle přílohy J FIA

 

Jiří Urban Technický komisař pro autocross a rallycross