Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Steiner loňským vítězem historických šestnáctistovek

17.01.2023 | Autor: Petr Šulčík
Steiner loňským vítězem historických šestnáctistovek
Pavel Steiner se loni stal vítězem jedné z kategorií České trofeje historických vozidel. S vozem Suzuki Swift vyhrál divizi HA-1600.

V historické divizi HA -1600 se od začátku schází nejvíce aut. Platí to především o závodech v Sedlčanech, kde Česká trofej v roce 2013 vznikla. V loňské konkurenci se bodově nejvíce dařilo Pavlu Steinerovi, který zvítězil. "Díky kovidové pauze jsme mohli pořádně připravit auto a to se vyplatilo. Postavili jsme nový motor. Sice to pořád není to, co bychom si představovali, ale fungoval naprosto bez problémů. Za to bych chtěl poděkovat hlavně tátovi. Ze závodů jsme vynechali Slomczyn, který pro nás byl moc daleko a auto ještě nebylo na 100% hotové. Mrzí mě, že byl zrušen maďarský Nyirád. Poprvé jsme byli v Poznani a také v Melku. Oba okruhy jsou nádherné. Je to více okruhové a široké. Dařilo se nám ale všude. Povedlo se nám zajíždět skvělé výsledky a celkové vítězství bylo odměnou za odvedenou práci," zhodnotil sezonu Pavel Steiner.

V sedlčanských závodech bojoval především s Pavlem Koutným a Markem Zemanem. "Beru je s respektem, ale na trati závodím jako s každým soupeřem. Jsou ovšem vidět jejich velké zkušenosti," říká Steiner. Spolehnout se mohl na výborně fungující auto. "Z větší části si vůz připravujeme sami doma v dílně. Letos poprvé co jsem začal jezdit rallycross (2016), jsem koupil dvě nové pneumatiky. Pořád jedeme se čtrnáctistovkovým motorem, takže máme trochu hendikep, který musím dohonit nasazením," dodal.

I přes snahu Jiřího Kadlece, organizátora rallycrossu historiků, se na startu schází méně jezdců než v minulosti."Hlavní roli hrají peníze. Je čím dál těžší udržet historická vozidla v kondici a stojí to nemalé prostředky. Určitě by pomohla další trať v Česku pro vyšší účast. Startovné na zahraničních závodech je vyjma Slovakiaringu podobné. Náklady navíc jsou dálniční poplatky nebo pohonné hmoty. Tím, že u nás se jedou jen Sedlčany, tak kluci z Moravy to mají za hranice blíže," uvedl Steiner. 

Také v této sezoně Steinera uvidíme mezi historiky. "Pro nás by byl asi další krok STC -1600, ale s naším autem už by to pravděpodobně nešlo i kvůli nedostatku náhradních dílů. A svou roli by sehrál i výkonnostní rozdíl," uzavřel Pavel Steiner.