Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Rallycross Cup 2021 s několika novinkami

9.04.2021 | Autor: Tisková zpráva
Rallycross Cup 2021 s několika novinkami
Novinky před další sezonou Rallycross Cupu představují Radek Franc a Daniel Kříž. Prvním závodem jsou 8.května Sedlčany. Bohužel bez diváků.

Hygienická stanice dala zelenou konání prvního závodu a přípravy závodu v Sedlčanech mohou začít. Samozřejmě za přísných hygienických podmínek, které ještě budou komunikovány s hygienickou stanicí. Bohužel diváci se akce nebudou moci zúčastnit. Organizátoři přiházejí s prosbou - Zůstaň doma, zachraň Rallycross Cup.

Přihláška - Rallycross Cup 2021 - Sedlčany (8.5.2021)

Změny v technických předpisech pro Rallycross Cup pro rok 2021

Na sezonu 2021 byla připravena především rozšíření pravidel pro divize N, tak aby bylo startovní pole pestřejší. Mimo tato rozšíření byla vytvořena nová divize DX.

Škoda Cup

V této divizi jsme povolili více aut značky Škoda. Končící Favority (nové už přijaty nebudou) budou postupně nahrazovány speciály Škoda Citigo, Fabie I, Fabie II, Fabie III. Pro větší úplnost přikládám tabulku speciálů a motorizací povolených ve ŠkodaCupu.

N1600+

Největší změnou v této divizi je její rozdělení na dvě třídy. Konkrétně se jedná o třídy s atmosféricky plněnými motory a těmi přeplňovanými. Tyto třídy budou jezdit společně, ale budou mít vlastní bodové hodnocení.

DX, aneb od Trabanta po Báwo

DX je nová divize vycházející z pravidel pro historické divize. Protože účast v těchto divizích byla nevalná, rozhodli jsme se pro jejich spojení a zároveň rozvolnění pravidel. Divize DX je tedy omezena především bezpečnostními předpisy. Umožňuje tak start více koncepcí závodních speciálů a jejich porovnání na trati. Můžete totiž startovat v RX Cupu stále oblíbeným dvoutaktním Trabantem s nízkou váhou, ale zároveň musíte mít na paměti, že vedle může stát klidně vrcholná verze motoru N52. Jestli to bude fungovat? Za dob, kdy vrcholem celého motorsportu byla Skupina B a Porsche 911, se používalo především jako závodní náčiní, to přesně takhle fungovalo. V takzvaných Super Finalea Grand Finale se zkrátka potkávalo vše od Porsche až po první pokusy o vozy 4x4. Tak moc šílené to ale nebude. V DX může být poháněná jen jedna náprava a pro jistotu je omezen i maximální zdvihový objem, aby auta byla co nejvíce vyrovnaná.

S čím tedy můžete startovat?

Vozy startující dle:

NSŘ FAS AČR,kap. J tzn.: Super1600, SuperTouringCars,

Př. J MSŘ FIA, čl. 279A: TouringAutocross

dle NTP SP RX AS AČR pro národní skupiny tzn.: D5, D6, D9.

vozy dle NSŘ AS, kap. J – Rallycross

vozy velké produkce tovární výroby

vozy jen s jednou poháněnou nápravou

maximální zdvihový objem (i přepočtený) 2500 ccm

Lidskou řečí zde mohou startovat všechny vozy s již vystaveným sportovním průkazem, které splňují podmínku jedné poháněné nápravy a objemu motoru.

Musím splňovat váhový limit?

Ne, váhové limity nebudou v DX požadovány.

Jaké bezpečnostní předpisy musí vůz splňovat?

Minimální bezpečnostní předpisy, které musí být splněny pro převzetí speciálu do závodu, jsou shodné se zavedenými bezpečnostními předpisy RX Cupu. Pokud tedy speciál splňuje předpisy jakékoliv vypsané třídy, mimo tříd S4x4 a S1600+, může v divizi DX startovat.

Změny ve sportovních předpisech pro Rallycross Cup pro rok 2021 

Novinkou pro sezonu 2021 bude spojování divizí na vybraných závodech. Divize budou do první série namíchány bez rozdílu objemu a do dalších již nastupovat podle dosažených časů. Jezdci budou mít tedy možnost soupeřit se silnějšími i slabšími vozy a porovnat své síly s jinými jezdci. Držet budeme jen rozřazení eSkových a eNkový divizí. Další novinkou je tzv. superfinále, kterého se budou účastnit nejlepší jezdci ve svých třídách. Na konkrétní podobě sportovních předpisů ale ještě pracujeme.