První ze dvou letošních zónových a republikových závodů v Sedlčanské kotlině dokonale prověřil startovní pole. Počasí jezdcům namíchalo dokonalý mix. Závodilo se na suchu, na blátě i za deště. Pořadatelé odvedli velký kus páce ještě před startem, když už připravenou trať spláchly silné bouřky a hrozilo i zrušení závodu. Vše se ale podařilo včas nachystat. Tyto zprávy měl vliv na účast několika maďarských jezdců, kteří do Sedlčan nedorazili. V divizi SuperCars měl po odstoupení Aleše Fučíka ze závodu kvůli zdravotní indispozici (momentálně už je v pořádku v domácím léčení) situaci ulehčenou Zbigniew Staniszewski a zapsal třetí letošní výhru před Aloisem Höllerem a Norbertem Beckertem. Za stupni vítězů skončil čtvrtý Ján Beckert a pátý Bruno Beckert. Už před startem bylo jasné, že divize Super1600 opět nebude vypsána.
Nejvíce jezdců se sešlo v divizi STC -1600, kterou ještě doplnili Jan Ratajský a Petr Třešňák. Po velmi těsných soubojích nakonec ve finále zvítězil Jan Ratajský před Jiřím Čermákem a Markem Mičíkem. V divizi STC -2000 zůstala nepřerušena série vítězství Romana Častorala. Jakub Michal sice ukázal ve svém prvním letošním startu rychlost, ale na Častorala to stačilo pouze v první kvalifikaci. Třetí skončil Rakušan Dominik Vitek. V STC +2000 ve všech jízdách vyhrál Tomáš Michal a po zásluze zvítězil. Druhý skončil Jan Marek mladší a třetí Michal Malkowski. V dramatickém finále National1600 sice vyhrál Radek Pinkas mladší, ale společně s Matějem Ouředníkem byli diskvalifikováni z finálové jízdy. Nedostatečně totiž zpomalili pod žlutou vlajkou a opakovaně narazili do odstaveného vozu Matěje Stránského. Na první místě byl nakonec klasifikován Petr Bílek před Janem Kolomazníkem a Lukášem Krotilem. V historicích zvítězili Pavel Steiner a Jan Marek starší.
Ohlasy jezdců:
SuperCars
Beckert Technology: "Závod v Sedlčanech jsme sotva stihli, protože jsme přestavěli dva motory. Ve vývoji se posouváme dál a dál, některé věci fungují některé ne, ale snažíme se jet do závodu s tím, co funguje. Auta jsou zatím spolehlivá a za to jsme rádi, v Sedlčanech tomu nebylo jinak. Všichni tři jsme poprvé jeli s auty na vodě a blátě, zvykali jsme si na to a hlavně jsme nechtěli bourat, protože nás brzy čeká další důležitý závod ve Fuglau. Výsledky z kvalifikace nás příliš netrápily, protože jsme si šetřili nové čerstvé mokré pneumatiky na finále. I když jsem rád, že se mi v Q1 podařilo udržet Höllera za sebou. Auta jsme udrželi na trati bez vážnější nehody nebo poškození, nastavení na mokro není ideální a na vodě nejsou auta klidná. Do finále jsme šli s přesvědčením, že díky týmové práci a taktice se nám podaří dostat se na druhé místo před rakouského soupeře, Hned po startu, když jsem ho předjel z druhé řady, mi nenechal místo na vnitřní stopě a natlačil mě na bariéru z pneumatik, tím mi ohnul rameno a tyč řízení, takže jsem nemohl pokračovat. Otec to odnesl méně. Tím pro nás týmová taktika skončila. Noro byl na bedně a po Poznani si připsal druhé umístění v top 3 a první bednu v zónovém závodě.
Nyní opravujeme škody způsobené po startu z první zatáčky a připravujeme novinky pro Fuglau, kde budeme hledat optimální nastavení vozu na asfaltu. Závěrem je třeba dodat, že jsme rádi, že je Aleš Fučík v pořádku."
SuperTouringCars -1600
Jan Ratajský: "Podařilo se mi vyhrát tři kvalifikace ze čtyř (paradoxně všechny deštivé, až ta poslední na suchu mi moc nevyšla a skončil jsem v ní třetí). To mi zajistilo pole position na semifinále, které jsem následně vyhrál. Ve finále nás čekaly velice zrádné podmínky, jelikož před začátkem finále přišel velký déšť, který spláchnul celou kotlinu. Pořadatelům se podařilo dost vody z tratě vyhnat, ale šotolinové části stejně zůstaly pod vodou, takže o zábavu bylo postaráno. Start se mi celkem povedl, po první zatáčce jsem se ujal vedení a po větším/menším strkání v šotolinové sekci jsem udržel první místo. Pak už jsem začal navyšovat náskok a bezpečně zvítězil. Děkuji našemu týmu ABmotorsport za skvělé zázemí a nejlepší možnou přípravu auta na každou rozjížďku a finále. Auto bylo pokaždé v top kondici a díky tomu to bylo potěšení a veliká radost z jízdy, mohl jsem si závody vychutnat až do konce finále."
Jiří Čermák: "Kvůli počasí to byl náročný závod, technika dostala zabrat. Díky skvělé konkurenci, která se na startu sešla jsme si ale dobře zazávodili. Divákům se to muselo líbit. Nyní už přípravy směřují k dalšímu závodu v rakouském Fuglau."
Marek Mičík: "Na tento závod jsem se velmi těšil, protože jsme před pár týdny odjeli přímo v Sedlčanech test v rámci RX Cupu, kde jsme připravovali sebe i auto a obojí se povedlo. Škoda jen, že v Sedlčanech jsou jen dva typy počasí, neskutečné horko nebo stejně neskutečný chcavec . Měřený trénink dopadl na výbornou, byli jsme druzí v kategorii se ztrátou 0,2 na Honzu, což napovídalo, že celý víkend bude dost zajímavý. A byl. První dvě sobotní rozjížďky jsme prokaučovali na gumách, proto bylo potřeba na neděli nazout ty správné a vrátit se do správného tempa. To se povedlo. Užil jsem si během těchto rozjížděk spoustu zajímavých momentů a to mě opravdu baví. Dokonce se mi povedlo vybojovat pole position v semifinále, čehož jsem využil na 100% vyhrál jej i celkově. První řada ve finále byl splněný sen, už i proto, že papírově máme “nejslabší techniku”, ale bohužel štěstí nestálo opět na naši straně a soupeř si mě zase našel. Odneslo to řízení a další věci. Byl upřímně rád, že jsem poničenou felicii dotáhl do cíle. Ze Sedlčan vezeme domu trojku, za což jsem samozřejmě moc rád. Velké díky patří všem co nám fandí a podporují!"
Michal Sklenář: "Závod byl velmi těžký, do toho před odjezdem mě v pátek chytl nějaký moribundus, že jsem nemohl pomalu ani promluvit. Provázelo mě to po celý víkend. Bojoval jsem hlavně sám se sebou. Díky týmu za skvěle připravené auto."
SuperTouringCars -2000
Autosema Racing: "Sedlčany byly naším prvním závodem sezóny. Zimní přestávka se nám protáhla kvůli čekání na repasovaný motor z Peugeota, a také z důvodu milých rodinných povinností. Námi dlouho očekávaný start letošní sezóny výrazně ovlivnilo počasí a ačkoliv pořadatelé před i během závodu předváděli heroické výkony s úpravou trati i bleskovými odtahy, za což si zaslouží skutečný obdiv, tak takto promáčené Sedlčany jsme už dlouho nejeli. Kromě tréninku se všechny jízdy odjely na mokrých pneu, což na kotlině znamená najít optimální rychlost, ale především neudělat chybu. Naštěstí technika i ruce fungovaly bezchybně a Kubovo vyhraná rozjížďka a celkové druhé místo po těsném finále, bylo potvrzení, že přes dlouhou přestávku rychlost neztratil. Dominantní výkon pak předvedl Tomáš ve své kategorii STC+2000, který vyhrál všechny rozjížďky i semifinále a víkend zakončil prvním místem ve finále a završil tak hattrick na sedlčanské kotlině. Jedinou kaňkou na kráse byl menší závodní incident v podobě kontaktu s Ondrou Šenkem v první zatáčce finálové jízdy, po kterém bohužel nejbližší soupeř kvůli technické závadě vypadnul ze souboje. Podle slov Tomáše se jednalo o nejtěsnější průjezd první zatáčkou za celý víkend. Následné rozdílné stopy a s tím spojená rozdílná trakce vedly ke kontaktu, což Tomáše mrzelo, protože mohlo jít o hezký finálový souboj, a navíc ví, kolik stojí úsilí připravit auto na každé závody. Další závod je pro nás příští víkend rakouské Fuglau, kde snad již za lepšího počasí budeme moci bojovat opět o nejvyšší příčky."
Petr Wurm: "Máme za sebou první letošní Sedlčany a bylo to tentokrát výživné. Počasí se vyřádilo a tomu odpovídaly i podmínky na trati. Bohužel nemám kvalitní mokré pneu a tentokrát jsem si to tak musel vyžrat. Nakonec z toho byla brambora, což beru. Konkurence byla velká. Poděkování patří všem , kteří celý týden připravovali trať, protože i na to šílené počasí byla sjízdná. Teď už se všichni připravujeme na příští víkend na mé oblíbené rakouské Fuglau."
SuperTouringCars +2000
Jan Marek mladší: "Minulý týden jsem si auto dovezl z chipu před závody. Sobotu jsem začal prvním tréninkem a s autem jsem byl konečně spokojen na 100% po výkonnostní stránce. Pak přišel na Q1 déšť a já bez mokrých pneu přemýšlel, co tam vymyslet. Takže Q1 na starých gumách v mokru nic moc, nezbývalo nic jiného než dát úplně nové suché do Q2, na kterých jsem pak jel už celý víkend až do finále. Do toho jsem dostal od svého bývalého soupeře a super kamaráda dvě gumy na mokro, které se po nedělním dešti během semifinále hodily. Start ve finálové jízdě jsem lehce zaspal, ale nakonec to nebylo vůbec na škodu, ba naopak. Zmizel jsem v prvním kole do jokeru a moji soupeři mezitím na hlavní trati měli kontakt, díky kterému jsem už v prvním kole vyjel z jokeru na třetím místě. Poté jsem dohnal Ondru Šenka, který zmizel do jokeru a já už zůstal na druhém místě až do konce finále. Neskutečná radost. Nečekal jsem, že by se mi podařilo být vůbec na stupních vítězů. Za mě náročný víkend plný bahna a vody, ale vlastně super zkušenost. Vidíme se v rakouském Fuglau."
Šenk Motorsport: "Apokalypsa týmu Šenk Motorsport - takto hodnotil náš výkon na Sedlčanské kotlině komentátor Tomáš Zajíc. Nám se prostě v Sedlčanech nedaří, ale pojďme od začátku. Trénink jsme odjeli na suchých pneu, pak už ale nešlo jezdit na ničem jiném, než na mokré směsi. Naši piloti zajížděli v rozjížďkách vždy nejlepší časy na kolo, kromě Matějova odstoupení kvůli technické závadě ve druhé rozjížďce. Semifinálové jízdy startovali oba naši piloti z první řady. Před startem však přišla extrémní průtrž mračen a byl vůbec úspěch, že auta s kompletně zamlženými skly dojely do cíle a to na prvním a třetím místě. Ve finále oba kluci skvěle odstartovali. Ondra šel do první zatáčky jako první, ale díky kontaktu se soupeřem mu praskl hřeben řízení. I s téměř neovladatelným autem dojel celkově na čtvrtém místě. Matěj se po startu z poslední řady rychle posunul na třetí pozici, ale po velkém náletu do druhé zatáčky trefil proslulou Zemanovu zeď a málem šel přes střechu. Ustál to, ale nárazem do zdi bohužel prorazil pneu a tak dojížděl na defektu na šestém místě. Hlavu nevěšíme a již nyní se připravujeme na další závod v rakouském Fuglau, kde očekáváme mnohem lepší umístění než v Sedlčanech."
National1600
Petr Bílek: "Sedlčany se mi líbily a dařilo se nám téměř od začátku do konce. S první rozjížďkou jsem moc spokojen nebyl, ale poté byl celý víkend naladěný na vítěznou vlnu. Vyhráli jsme druhou, třetí i čtvrtou rozjížďku a semifinále. Tím pádem jsem do finále nastupoval z prvního místa, ale špatně jsem odstartoval a po startu jsem byl až na druhém místě. Tak to zůstalo až do konce, i když se pozice párkrát vystřídaly. Finále bylo dost dramatické a došlo ke kontaktům, za které se pak trestalo a já se tím pádem posunul na místo první. Při vyhlášení jsem musel poslouchat výkřiky hamba, a že by jsem se měl stydět. Radost z vyjetého druhého místa se mi nějak vytratila. Na závěr bych chtěl poděkovat rodině kamarádům a fanouškům za podporu. Další velké díky patří pořadatelům,kteří stihli parádně připravit trať po nepřízni počasí."
HA -1600
Pavel Steiner: "Po napínavém a deštivém víkendu se mi konečně podařilo vybojovat první vítězství v Sedlčanech, kde je vždy velká konkurence. Závod komplikovaly silné přeháňky i technické potíže, ale díky skvělé práci týmu jsme vše zvládli. V semifinále i ve finále se nám dařilo a po správně zvolené strategii jsem si dojel pro vítězství. Velké díky patří rodině, týmu i sponzorům za podporu. Už příští víkend nás čeká další závod v rakouském Fuglau."
Jaroslav Fikota: "První domácí závod, velké těšení, ale také obavy z počasí. Celý víkend se jelo na mokru, to se nakonec ukázalo, že nám sedí a všechny čtyři kvalifikace jsem dojel na skvělém druhém místě. V sobotu večer jsme sice auto naložili a odvezli na dílnu na menší opravu prasklého vlnovce (veliký dík Zdeňku Kindlovi), ale jinak auto šlapalo na jedničku. Po odpadnutí do té doby největšího soupeře, jsme si z původního plánu dostat se jen do finále dokonce začali brousit zuby na první místo, jenže… Své semifinále jsem sice vyhrál, ale ošklivě pocuchal hondičku, před finálovou jízdou přišla průtrž mračen a z trati se stal rybník. Finále se povedlo fantasticky odstartovat, bohužel ve třetím kole přestal fungovat ostřikovač a zdánlivě špatná strategie jokeru, zůstat na trati co nejdéle, byla ta jistější. Přišli jsme sice o první místo, ale i tak jsme skoro poslepu dojeli na fantastickém druhém fleku."
HA Open
Jan Marek starší: "Dlouho trvající problém s praskající poloosou na mojí ibize se mi podařilo vyřešit letos po polské Poznani a celkem slušně otestovat v rakouském Melku. Teď v Sedlčanech jsem se těšil konečně na mého soupeře Jiřího Matějku, který byl přihlášen před závodem na startovní listině, bohužel se mu nepodařilo zprovoznit svůj závodní stroj. Tak jsem zůstal opět v kategorii ČTHV Open sám. Sedlčanská kotlina se mi osobně moc líbí, tak jsem byl rád, že mě aspoň přiřadili k borcům do ČTHV-1600. Trať byla hodně mokrá tak to bylo občas spíš boj o přežití a nerozbití vozu. Na závěr bych chtěl poděkovat pořadatelům a dobrovolníkům, kteří dokázali trať připravit po velké bouřce, která ji zpustošila a udržovat ji celý závodní víkend ve sjízdném stavu."