Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Petr Třešňák pracuje na voze VW Polo Super 1600

22.03.2020 | Autor: Petr Šulčík
Petr Třešňák pracuje na voze VW Polo Super 1600
Po loňské první kompletní sezoně v rallycrossu v divizi National1600 se pro stavbu vozu pro divizi Super1600 rozhodl Petr Třešňák. Jeho tým pracuje na voze Volkswagen Polo Mk5.

„Pro starty v rallycrossu jsem se rozhodl po závodě Rallycross Cupu v závěru sezony 2018 v Sosnové. Závod si dobře pamatuji. Vystřídaly se snad veškeré klimatické podmínky, co jdou. Chvíli mrholilo, pak doslova lilo a na závěr bylo zase sucho a slunečno. Pokaždé něco jiného, takže první závod byl celkem náročný. Po závodu jsem se rozhodl, že bych rád jel celou další sezónu MMČR. S týmem Malinkej Racing jsme se dohodli na další spolupráci,“ popisuje své rallycrossové začátky Petr Třešňák.

S vozem Volkswagen Polo obsadil loni čtvrté místo v republikovém mistrovství divize National1600. „Uplynulá sezóna 2019 pro mě byla vstupem do neznáma. Vše bylo nové. Prostředí, jezdci, atmosféra i tratě. Když to shrnu, tak jsem spokojený. Hned v prvním závodě proběhla i diskvalifikace po neúmyslném kontaktu, nechyběly ani další souboje. Samozřejmě nás neminuly i nějaké technické problémy,“ hodnotí Třešňák. „Za mě je určitě divize National1600 vhodná pro začínající jezdce a nejen začínající. Byť je auto sériové, tak se s ním jede poměrně rychle a užije se s ním spousta zábavy. Je až neuvěřitelné, co auta musí vydržet. Před pár lety se s nimi jezdilo maximálně do krámu na nákupy a dnes lítají po rallycrossových tratích. V podstatě bez úprav,“ říká Třešňák. Co pro něj bylo na rallycrossu v první sezoně nejsložitější? „Rallycross je kontaktní sport. Zvyknout si na to, že přijde od jiného auta rána a stejně se musí držet plný plyn, to se v běžném provozu prostě nestává.“

„Pro rok 2020 stavíme Volkswagen Polo Super 1600. Momentálně nedokážu říct více, protože jsme se vydali cestou stavby opravdu od základu a není zatím moc jasných informací a parametrů. Mohu jen říct, že stavba se nám protáhla a doufáme, že vše stihneme do prvních závodů. Na divizi Super 1600 mě láká „volnost“ ohledně úprav auta a samozřejmě stavba. Jinak je to skvěle obsazená divize a za mě velmi koukatelná. Jeden z dalších lákavých důvodů je možnost se svézt jak v MMČR, tak i v zónovém šampionátu,“ přibližuje své plány Petr Třešňák.

„Od první sezóny nemám žádná velká očekávání co se výsledků týče. Budeme se s týmem snažit nastavit auto tak, abych získal důvěru a aby vše fungovalo dle našich představ. Samozřejmě se nejedná pouze o nově postavené auto. Letos už to bude o chodu celého týmu Atlantik racing, který pro rok 2020 vznikl,“ dodal sedlčanský jezdec.

Mistrovství republiky by mohlo v divizi Super 1600 v sezoně 2020 nabídnout zajímavé obsazení. S novým vozem Audi A1pojede Libor Teješ, se Škodou Fabia třetí generace by měl startovat Jan Ratajský. Několik startů má v plánu i Zdeněk Kučera a Václav Veverka a nemuselo by zůstat jen u těchto jezdců. Otázkou zůstává jestli se letos nějakých závodů dočkáme.