Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Petr Bílek: Závodní auto je repasované a připravené na start

6.03.2011 | Autor: Petr Šulčík
Petr Bílek: Závodní auto je repasované a připravené na start
Dalším jezdcem, kterého jsme oslovili k předsezónnímu rozhovoru je dvojnásobný mistr republiky a úřadující vicemistr domácího šampionátu v divizi Super 1600, Petr Bílek.

 

Dalším jezdcem, kterého jsme oslovili k předsezónnímu rozhovoru je dvojnásobný mistr republiky a úřadující vicemistr domácího šampionátu v divizi Super 1600, Petr Bílek. Jeho tradičně bílé auto Škoda Fabia brázdí hlavně české tratě, i když někteří si Petra můžou pamatovat i z několika závodů Mistrovství Evropy. Petr v loňské sezóně sváděl tvrdé souboje s Jardou Kalný, Václavem Veverkou jr. a Standou Šustou, kdy nakonec, o pouhé dva mistrovské body, bral celkové stříbro.

RC: Petře, hned na úvod tohoto rozhovoru se Tě musím zeptat, jak to vlastně je s tím tvým motorem. Již několikrát byl na tvůj motor podán protest, a když už došlo na měření, tak jsi vždy vyšel bez „ztráty květinky“. Jinak řečeno, tvůj motor je dle všech měření komisařů v pořádku, ale soupeřům se to stále nezdá. Ze startovního pole jsi jeden z mála, kdo prohlídky komisaři podstupuje. Myslíš si, že by se měly obsahy motorů měřit pravidelně a u všech jezdců?

P.B.: Myslím si, že ano, a to i několikrát za sezónu. Poté bychom všichni byli ušetřeni spekulací a bezdůvodných nařčení.

RC: Loňská sezóna byla, co do počtu získaných bodů v MMČR, jistě úspěšná. Budeš na ni jako jezdec vzpomínat v dobrém nebo jsi měl ambice i na titul?

P.B.: Vzpomínat budu v dobrém. Samozřejmě ambice na titul zde byli, protože i to je jeden z důvodů, proč závodím.

RC: Pokud jsem tě měl možnost vidět na rallycrossových tratích, tak jsem si nemohl nevšimnout nervózního chování tvého vozu v souvislosti se zadní nápravou. Odhalili jste nakonec, co bylo za problém, který byl hlavně v Sedlčanech hodně markantní?

P.B.: Snad to bude letos lepší, nějaké změny jsme provedli.

MMČR 2010 - Sedlčany

RC: Když už jsme zmínili Sedlčany, tak jsem vzpomněl na nehodu za první zatáčkou s Míšou Kalnou, která měla dramatické pokračování, když byla Míša odvezena záchranáři. Teď s odstupem času a vychladlými emocemi, chtěl by ses k této situaci vyjádřit?

P.B.: Ihned po nehodě jsem samozřejmě měl obavy, jestli se někomu něco nestalo, po shlédnutí záznamu vím, že na vině bylo nefunkční startovací zařízení a ulitý start.

RC: Dost už ohlížení se zpět, pojďme se podívat na novou sezónu. Zima byla pro všechny závodníky dlouhá, co do abstinence po adrenalinu z hromadných startů, naopak velice krátká, co do konstrukce a přípravy speciálů. Jak jsi na tom s přípravou ty?

P.B.: Závodní auto je repasované a připravené na start letošní sezóny. S novým autem, Fábií II, vyrazíme až ve chvíli, kdy bude plně funkční.

RC: Výborně! Takže budeme mít ve startovním poli nový přírůstek v podobě druhé evoluce Fabie. Jistě jsi měl k stavbě vozu snadnější rozhodování, když jsi viděl úspěchy továrních jezdců týmu Škoda Motorsport v IRC. Použil jsi i některé tovární díly při stavbě svého vozu?

P.B.: Nechte se překvapit.

MMČR 2010 - Sedlčany

RC: Teď jedna záludná otázka. Kdo ti bude dělat motor a jaký obsah?  :)

P.B.: Věrnost se vyplácí  „power by Fuchs“. Obsah si necháme změřit od komisařů (-:

RC: Nyní už víme, s jakým nářadím budeš startovat, ale ještě nevíme, kde tě budeme moct spatřit. Předpokládám, že tvojí prioritou budou starty v MMČR, ale přeci jen Evropa je Evropa. Nepřemýšlíš třeba nad starty například v Belgii či Holandsku?

P.B.: Tato otázka je zatím v jednání , ale MMČR je jasné.

 

Zdraví Petr Bílek