Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Oslava ve Fuglau

4.06.2024 | Autor: Petr Šulčík
Oslava ve Fuglau
Ve Fuglau se jelo poprvé před padesáti lety, nízká jezdecká účast ovšem oslavu tohoto jubilea příliš nepodpořila.

K oslavě 50 let od vzniku Nordringu organizátoři připravili show s několika historickými vozy. Dvojzávod, kdy se v sobotu závodilo v rámci mistrovství Rakouska a v neděli ještě navíc o zónové body, toho ovšem moc nenabídl. Nejvíce se bojovalo v divizi SuperTouringCars -2000 a rakouských divizích Peugeot Cup a National1600. V SuperCars vyhrál oba závody Zbigniew Staniszewski před Aloisem Höllerem a Geraldem Ederem. V Super1600 se po sobotní výhře, musel Jan Ratajský v neděli přijmout porážku od maďarského jezdce Kacora Leventeho. Účel vyzkoušet nové auto ale závod splnil. Třetí byl Lukáš Pech, kterého celý víkend provázely technické problémy. Nedělní zónový závod v STC -2000 vyhrál Robert Dabrowski před Andorem Trepákem a Romanem Častoralem. Finále a páté místo zajel Petr Wurm. V STC +2000 se spíše opravovalo, než jezdilo, zvítězil Tibor Vámosi. V STC -1600 se na stupně vítězů postavila trojice maďarských jezdců v pořadí Tamás Végh, Robert Artner a Gergely Kailbach.

Ohlasy jezdců:

Super1600

Lukáš Pech: "Rakouský závod ve Fuglau jsme chtěli jet hlavně kvůli otestování auta na příští závod do Sedlčan. Bohužel se nás provázela smůla hned od soboty. Na autě se našla závada už před tréninkem. Prodřela se nám ochranná vrstva kabelu od alternátoru a drát se dotýkal šroubu a zkratovalo to celé auto. Takovou závadu jsem ještě nikdy neviděl. Naštěstí se vše do prvního tréninku dalo dohromady a mohl jsem jet. Sobotní závod jsem tak dojeli úspěšně a hezky jsme si společně s Honzou Ratajským poměřovali časy, které byly opravdu vyrovnané. V neděli se opět odehrálo to, co jsme nikdo z nás nečekal. Ve druhém tréninku mi v dlouhé táhle pravotočivé zatáčce přestalo fungovat servo a auto jsem zahodil do kačírku. Opět strašná smůla. Auto dali mechanici společně s mým tátou dohromady, ale stačil jsem nastoupit až do druhé kvalifikace. Ta se mi moc líbila a konečně jsem vychytal i starty, což byl také účel, proč jsme do Rakouska jeli. Ve třetí rozjížďce se mi po skoku rozbil spodní držák motoru a celý motor se začal hýbat. Kymácení motoru rozbilo dokonce i filtrbox. Opět se začalo montovat na autě a moji mechanici společně s týmem Ratajského dali auto zpět dohromady. Tímto bych jim chtěl hrozně poděkovat, protože bez nich bych nemohl pokračovat. Dík patří i mým mechanikům, kteří celý víkend dávali auto dohromady. Bohužel ale filtrbox už nešel spravit a tak jsem do finále musel nastoupit s motorem, který přisával hrozně vzduchu a auto bylo chudé. Bylo to slyšet i na zvuku, auto strašně střílelo do výfuku. Ani od startu to neodjelo. Celkově se ale test povedl. Vyzkoušeli jsme věci, které jsme vyzkoušet potřebovali. Zjistili jsme i nějaké slabosti auta, které musíme do budoucna vyřešit, aby se už tohle nikdy nestalo. Nebyl to zrovna ten nejlepší závodní víkend, ale zase jsme si z něj odnesli spoustu zkušeností."

SuperTouringCars - 2000

Petr Wurm: "I přes to, že bylo hlášeno velmi špatné počasí, což se očividně podepsalo na počtu závodních aut, nakonec se černé předpovědi nenaplnily a závodilo se za takřka ideálních podmínek. V divizi STC-2000 se sešla velice silná konkurence devíti závodních speciálů. Mně se po celý den dařilo zajíždět časy, se kterými jsem ani nepočítal a bylo z toho nakonec páté místo, což beru v dané konkurenci jako malé vítězství i díky rozdílu závodní techniky, kterou disponuji já oproti ostatním špičkovým jezdcům. Už za čtrnáct dní se sejdeme na naší jediné trati v Sedlčanech, tudíž není čas ztrácet čas."


Sestřihy zajímavých momentů - RX Fuglau 2024