Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Michal Vyhnal: "Uvidíme, co sezona 2024 přinese!"

13.02.2024 | Autor: Petr Šulčík
Michal Vyhnal: "Uvidíme, co sezona 2024 přinese!"
Loňský vítěz ČTHV +1600 hodnotí sezonu 2023, přibližuje své začátky v rallycrossu a také plány do budoucna.

Velmi vyrovnané souboje byly loni k vidění v České trofeji historických vozidel v divizi HA+1600. Z trojice Michal Vyhnal, Karel Faktor a Roman Tužil se nakonec radoval první z nich. S vozem Volkswagen Golf navíc získal také cenu Jiřího Kadlece pro nejúspěšnějšího jezdce historiků. "Za celkové vítězství v celé ČTHV jsem šťastný a nadšený. Přibylo i více kluků v naší divizi, což udělalo závody zajímavější. Mrzí mě, že soupeři měli během sezóny často problémy s technikou, to nás ošidilo o těsnější souboje a více adrenalinu. Také my jsme řešili problémy na nápravách, většinou v rozjížďkách, ale ve finále závodů, až na jedny Sedlčany, vše vydrželo. Jak se říká:  Das ist Motorsport," zhodnotil sezonu Michal Vyhnal.

V rallycrossu nepůsobí Michal Vyhnal dlouho, do České trofeje poprvé naskočil v sezoně 2022. Vůz Volkswagen Golf koupil od Petra Šplíchala. "Od mala jsem měl rád volant a jízdu v autě, z mnoha důvodů jsem se ale dal na fotbal, který jsem aktivně a pravidelně hrál skoro 30 let. Na víc nebyl čas. V roce 2017 jsem ze zdravotních důvodů přestal hrát a kamarádovi Ondrovi se podařilo mě nadchnout pro hobby zimní rallycross v Rožmitále, kde jsme drtili své felicie. Zde jsem se seznámil s Jirkou Matějkou, který mě pošťouchnul ohledně ČTHV. Doporučil zrovna prodávajícího se Golfa III od Petra Šplíchala v roce 2022 a nová výzva byla na světě. Šel jsem do toho po hlavě," říká ke svým rallycrossovým začátkům Michal Vyhnal.

Cesta za ziskem loňského titulu ovšem nebyla jednoduchá. V prvních dvou závodech loňské sezony totiž zvítězil Karel Faktor. "První závod sezóny v Melku jsem měl dobře rozjetý, po všech vyhraných rozjížďkách se mi ve finále nepovedl start a z druhého místa jsem chtěl bojovat o místo nejvyšší. Bohužel začátečnická chyba, kdy jsem nezkontroloval funkčnost ostřikovačů, mě stála bednu a poslepu jsem dojel čtvrtý. Druhý závod v Sedlčanech  jsem ve finále s celkem slušným náskokem vedl, avšak kolo před cílem se ukroutila poloosa a bylo po nadějích. Tyto neduhy jsme před dalšími závody opravili a částečně vyřešili. To mi dovolilo jet zbytek sezóny naplno a úspěšně."

Kromě zmíněných problémů v úvody sezony, auto fungovalo bez problémů. Kromě poloos nejsou žádné další úpravy pro letošek zatím v plánu. "Loni jsme udělali jen grafiku na auto. Během sezóny se jen vyřešili vůle na poloosách a pravidelný servis motoru a převodovky. Jinak jsme do techniky od koupě nesahali, nebyl důvod. Na tento rok mám domluvené nové a snad lepší poloosy. Jinak kromě servisu a výměny opotřebených součástek nic neplánuji," uvedl Michal Vyhnal. 

Několik jezdců plánuje z historiků přejít do divize STC. Bude to i případ Michala Vyhnala? "Přiznám se, že ještě nejsem rozhodnutý. Záleží na finančních možnostech a pracovním úspěchu, jelikož si to většina z nás platí ze svého, máme rodiny a tohle je koníček. Vzhledem k odlivu jezdců z divize ČTHV je to logický posun. V STC bych měl možnost se posunout řidičsky a třeba objevit hranice své a auta. Podle velikosti ztráty na špičku bych pak řešil úpravu výkonu a případnou přestavbu," váhá zatím nad sezonou 2024.

S přechodem do STC souvisí pávě úbytek aut a jezdců mezi historiky. "Rallycross obecně je krásný sport, jak pro účastníky, tak pro diváky. Ale v dnešní přehlcené době i krása potřebuje marketing, což v kontrastu s českým autokrosem vidím jako nejviditelnější rozdíl. To má pak i dopad na ČTHV, kde si můžete zazávodit za rozumné peníze na pěkných středoevropských tratích. Za tuto divizi patří do nebe velké díky Jiřímu Kadlecovi."

Rallycross nejsou pro Michala Vyhnala jen závody a boje na trati. "Jsou to víkendy plné zážitků nejen při závodění. Poznal jsem spoustu fajn lidí. Vzhledem k tomu, že nemám vlastní dílnu, jsem se náhodou seznámil s Lukášem Krotilem, který mi toto zázemí poskytl, stali jsme se kamarády a celý rok jsme si závody užívali s našimi rodinami společně. Že bavily i mou ženu, která mi byla velkou oporou, o to to bylo krásnější a super. Poznal jsem i lidskost a upřímnou ochotu ostatních jezdců a týmů. Pomoc, když jsem potřeboval a bez ní bych nemohl nastoupit do dalších jízd. Kája Faktor, kluci Tůmovi, tým Lukáše Pecha, ti všichni vždy a ochotně pomohli. Díky, vážím si toho."