Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Kristoffersson s Ekströmem útočí!

21.09.2020 | Autor: Petr Šulčík
Kristoffersson s Ekströmem útočí!
Mistrovství světa za sebou má už šest letošních závodů. Johan Kristoffersson a Mattias Ekström se v průběžném pořadí vzdalují soupeřům.

Johan Kristofferson a Mattias Ekström zopakovali v lotyšské Rize dvojzávod ve Švédsku. Oba dokázali o víkendu jednou zvítězit a osamostatnili se na prvních dvou pozicích průběžného pořadí mistrovství světa.

Kvalifikaci prvního závodu sice vyhrál Niclas Grönholm, semifinále a finále prvního závodu byly opět v režii švédského jezdce. "Tlačil jsem hodně hlavně ve druhé a třetí kvalifikaci, ale časy moc dobré nebyly. Ušetřili jsme ovšem pneumatiky na závěr a to bylo rozhodující. Startovat na nových pneumatikách je mnohem jednodušší a díky tomu jsme získali na naše soupeře náskok. Provedli jsme změnu v nastavení po třetí kvalifikaci. Auto následně fungovalo perfektně," řekl Johan Kristoffersson.

Pro Mattiase Ekströma znamenalo druhé místo 25. umístění na stupních vítězů v kariéře. "První zatáčka finále byla trochu vzrušující. Ani nevím, co se přesně stalo Robinovi. Samozřejmě jsem chtěl vyhrát, ale kvalifikace nebyla nejlepší, především starty," prohlásil Mattias Ekström. Na třetím místě skončil v prvním lotyšském závodě Timmy Hansen. "Byl to těžký den a pokud nevychází starty je to špatné. Několikrát jsem zajel nejrychlejší kolo, ale když nejste vpředu, je to těžké. Za třetí místo jsem šťastný. Jdeme malými kroky vpřed. Zítra by to mohlo být ještě lepší,“ dodal Timmy Hansen.

Podobně jako první závod se vyvíjel i ten druhý. Kvalifikaci vyhrál Mattias Ekström a přemožitele nenašel ani v semifinále a finále. Švédský tým provedl na voze Audi přes noc změny v nastavení. Poprvé v této sezoně nedokázal Johan Kristoffersson vyhrát v závodě některou z kvalifikací. Rozhodující pro závěr závodu byla úspora pneumatik. Trať v Rize je velmi abrazivní  v šotolinové nebo spíše betonové části.

"Klíčem k dnešnímu úspěchu byly starty. Ve finále to byl velmi těsný souboj, Johan se mě držel, ale neudělal jsem žádnou chybu. V Höljes se mi povedlo finále, tady se vydařil celý závod," řekl Ekström. "Největší šance na vítězství dnes byla v první kvalifikační jízdě. V semifinále jsem byl dost agresivní na pneumatiky, pro finále jsme měli s Mattiasem stejnou strategii a čtyři nové pneumatiky. K našemu souboji v posledním kole po Mattiasově průjezdu joker lapem v poslední zatáčce ani nedošlo. Zdržel jsem se v soubojích s Niclasem Grönholmem. Získal jsem ale důležité body,“ prohlásil Kristoffersson po druhém závodě.

Na stupně vítězů poprvé v letošní sezoně vystoupil Robin Larsson. „Po chybě ve druhé kvalifikaci jsem použil nové pneumatiky ve třetí jízdě. Pokud chcete pomýšlet na vítězství v závodě, je potřeba mít na finálovou jízdu nové obutí. Nikdy jsem na této trati nejel tak rychle, opravdu jsem bojoval. Pro tým je fantastické mít dva vozy na pódiu,“ řekl Robin Larsson.

Ošklivě vypadající havárii měl v semifinálové jízdě Andreas Bakkerud. Po souboji s Timo Scheiderem narazil v rychlosti přes sto kilometrů za hodinu do bariéry z pneumatik. Jeho Renault se okamžitě zastavil. Timo Scheider byl z jízdy vyloučen. "Druhý závod v Rize se pro mě vyvíjel velmi dobře. I přes horší třetí kvalifikační jízdu jsem se bezpečně kvalifikoval do semifinále. Po startu došlo k několika soubojům, v závěru jsem chtěl předjet Scheidera. Viděl jsem, že jde později na brzdy a hlídá si pozici. Nejprve jsem to zkusil zvenku a později zevnitř. Pak už jsem cítil úder do přední strany auta a narazil do bariéry. Jsem rád, že do mě zezadu soupeři nevrazili. Traťový lékařský tým odvedl výbornou práci, zafungovaly také bezpečnostní prvky. Díky tomuto kvalitnímu vybavení jsem v pořádku," popsal ošklivý moment Andreas Bakkerud.

Finálová jízda - MS 2020 - Riga (LAT) I.

Finálová jízda - MS 2020 - Riga (LAT) II.