Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

KMS: Elektrika nebo benzín?

20.12.2023 | Autor: Petr Šulčík
KMS: Elektrika nebo benzín?
Nejlepší tým letošního světového šampionátu Kristoffersson Motorsport zvažuje nasazení pětice vozů v sezoně 2024. Vedle trojice elektrických aut také dvě s benzínovým motorem.

Kristoffersson Motorsport, vítěz posledních dvou ročníků mistrovství světa mezi týmy, plánuje pro první ročník nadcházející éry "bitvy technologií" v roce 2024 nasadit do světového šampionátu v rallycrossu celkem pět vozů. Tři s elektrickým a dva se spalovacím motorem.

Šéf týmu Tommy Kristoffersson díky možnostem, které se otevírají vzhledem k nové koncepci šampionátu, zvažuje možnost nasazení pětice aut na podvozku shodném s podvozkem vítězného vozu Volkswagen RX1e. "Upřímně řečeno si nemyslím, že by někdo při stavbě vozu divize RX1 zašel tak daleko. Na rozdíl od našich předchozích verzí modelu Polo, které byly původně koncipovány pro rally a následně upraveny pro rallycross, budou tyto nové vozy postaveny tak, aby se co nejvíce držely předpisů FIA pro rallycross. To je pro nás novinka," řekl Tommy Kristoffersson.

"Využili jsme mnoho nápadů a zkušeností, které jsme již úspěšně vyzkoušeli při vývoji našich elektrických vozů VW. To nám ušetřilo část rozpočtu. První vůz by měl být dokončen začátkem nového roku, druhý pak někdy v únoru nebo březnu. Šlo by o rekordní zápis, kdybychom v mistrovství světa provozovali pět vozů, ale čeká nás ještě dlouhá cesta. Vše závisí na rozpočtu a na tom, jak bude fungovat prvek 'rovnocennosti technologií'. Je samozřejmé, že pravidla musí být co nejrovnější," uvedl Kristoffersson.

Časy v letošní sezoně ukázaly, že vozy RX1e jsou na většině tratí o něco rychlejší. "Víme, že elektrická auta jsou o něco rychlejší na rovinkách, ale na techničtějších okruzích, kde není tolik přilnavosti, jako je Höljes, si myslím, že by benzínové vozy mohly mít výhodu..."